Interwencje

Wszystkie Listy czytelników kierowane do DI są czytane przez redaktorów. Niektóre pytania / prośby do redakcji mogą dotyczyć szerszego grona internautów, wymagać wypowiedzi ekspertów lub zainteresowanych stron, wówczas traktowane są jako tematy interwencyjne. Wszelkie sprawy, którymi Waszym zdaniem powinniśmy się zająć prosimy kierować na adres: interwencje@di.com.pl RSS
Bądź na bieżąco - subskrybuj Interwencje przez RSS
  • Brak autoryzacji SMTP - czy to problem?


    © jocic at istockphoto.com
    Na adres redakcji Dziennika Internautów nadeszły dwa zgłoszenia dotyczące wysyłania poczty przez serwery home.pl bez autoryzacji SMTP w obrębie domeny nadawcy. Poprosiliśmy eksperta od zabezpieczeń o wyjaśnienie, czym to może grozić. Zapytaliśmy też home.pl, dlaczego zrezygnowało z uwierzytelniania użytkownika.  więcej
    24-09-2008, 15:06, Anna Wasilewska-Śpioch, Interwencje
  • Tabulatury: ZAiKS nie chce pieniędzy, ale...


    .....dotted..... (lic. CC)
    ZAiKS domaga się pieniędzy za publikowanie na stronach internetowych tabulatur i chwytów gitarowych - grzmią od kilku dni serwisy internetowe. Teraz ZAiKS twierdzi, że pieniędzy nie żąda, ale podkreśla, że tabulatury należy traktować jak utwory chronione prawem autorskim i należy mieć zgodę na ich publikację.  więcej
    19-09-2008, 11:06, Marcin Maj, Interwencje
  • Teleaudio: trzeba informować o cenie SMS-a Premium


    ©istockphoto.com/mbbirdy
    Firma DT Software, która w nieuczciwy sposób informowała o cenach swoich usług, została wezwana do zmiany praktyk przez firmę dostarczającą dla niej usługę Premium SMS. Okazuje się więc, że dostawcy usług pobierający opłaty za pomocą SMS-ów mają obowiązek uczciwego informowania o cenie.  więcej
    21-08-2008, 09:01, Marcin Maj, Interwencje
  • Więcej przekrętów z SMS-ami Premium


    © majivecka - fotolia.com
    Publikacje na temat praktyk firmy DT Software jakie ukazały się w Dzienniku Internautów sprawiły, że czytelnicy zaczęli wskazywać na kolejne przykłady programów i usług korzystających z płatności Premium SMS w sposób budzący wątpliwości. Warto się im przyjrzeć i porównać.  więcej
    20-08-2008, 08:24, Marcin Maj, Interwencje
  • DT Software nadal wprowadza w błąd (aktualizacja 2)


    ©istockphoto.com/AvailableLight
    Na początku miesiąca pisaliśmy o stronie IQPolska.pl, która w niezbyt uczciwy sposób informowała o cenie oferowanej usługi. Okazuje się, że firma, która jest twórcą strony (DT Software), w podobny sposób wprowadza w błąd użytkowników innego swojego produktu. SMS za 1 zł w rzeczywistości kosztuje ponad 9 zł, a informacja o tym jest schowana głęboko w regulaminie. UKE zapowiada przeprowadzenie kontroli w tej sprawie.  więcej
    19-08-2008, 12:50, Marcin Maj, Interwencje
  • Allegro: weekendowe aukcje też są sprawdzane


    ©istockphoto.com/dra_schwartz
    Nasi Czytelnicy zauważyli, że aukcje, co do których mogą być zastrzeżenia, są wystawiane w czasie weekendu. Czy da się w ten sposób uniknąć usunięcia aukcji? Przedstawiciel Allegro mówi, że nie.  więcej
    06-08-2008, 13:11, Marcin Maj, Interwencje
  • Zagmatwane procedury ze starterami Orange


    DI
    Proces aktywacji starterów Orange zamówionych przez internet może potrwać nawet klika dni, ostrzega jeden z czytelników Dziennika Internautów. "Chciałem, żeby starter na mnie czekał kiedy wrócę na kilka dni do Polski, aby od razu go używać i żeby samemu wybrać numer - taki, który łatwo zapamiętam" tłumaczy. Niestety nie było to możliwe nawet po zasileniu konta odpowiednią kwotą.  więcej
    01-08-2008, 17:05, Przemysław Mugeński, Interwencje
  • Ulubiony.pl - setki zdezorientowanych kupujących - aktualizacja


    ©istockphoto.com/photographeer
    "Na temat zwrotu pieniędzy z mojego pierwszego konta nie dostałem żadnej informacji. Zareagowano jedynie na wiadomość z rezygnacji (...) niezapłaconego zamówienia" - skarży się czytelnik Dziennika Internautów. Aktualizacja: "Sprzedawca powinien przesłać zakupiony towar w terminie 30 dni od złożenia przez konsumenta woli zakupu" - wyjaśnił DI Maciej Chmielowski z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Przedstawiamy dalszy ciąg sprawy domniemanej niekompetencji sklepu Ulubiony.pl  więcej
    28-07-2008, 17:45, Przemysław Mugeński, Interwencje
  • Nasza-Klasa: Trzeba czekać na usunięcie swoich danych


    ©istockphoto.com/blackred
    Wyobraź sobie, że ktoś umieścił twój numer telefonu w swoim profilu na Naszej-Klasie i dostajesz z tego powodu niechciane telefony. Taki kłopot może przytrafić się nawet wtedy, gdy nie jesteś użytkownikiem serwisu. Niestety w takim przypadku usunięcie numeru może potrwać.  więcej
    23-07-2008, 14:45, Marcin Maj, Interwencje
  • Wyciek z Pekao S.A.: poszkodowani wciąż nieświadomi!


    ©istockphoto.com/edelmar
    "To jeden z największych przypadków wycieku danych osobowych" - podaje GIODO. "Kwestia bezpieczeństwa została (...) pominięta"  - mówi specjalista od zabezpieczeń z firmy F-Secure. Jak było naprawdę? To wykaże śledztwo. Najgorsze w całej sprawie jest jednak to, że wciąż nie wszyscy poszkodowani wiedzą o wycieku ich danych ze strony internetowej Pekao S.A.  więcej
    18-07-2008, 19:06, Przemysław Mugeński, Interwencje
  • Ciężko odzyskać konto w grze od Bigpoint


    © Nikolai Sorokin - Fotolia.com
    Odzyskanie skradzionego konta, w które gracz inwestował czas i prawdziwe pieniądze, nie jest proste. Miesiąc temu pracownik znanej firmy Bigpoint zapewniał nas, że można odzyskać konto w kilka dni. Z doniesień jakie mamy od Czytelników wynika jednak, że cała procedura trwa na tyle długo, aby stracić nadzieję na odzyskanie wirtualnych dóbr.  więcej
    18-07-2008, 11:50, Marcin Maj, Interwencje
  • Orange: Nie utrudniamy zrywania umów (aktualizacja)


    ©fotolia.com/Alexey Klementiev
    Rozwiązanie umowy z Orange wymaga, aby pracownik BOK wysłał fax do siedziby firmy w Warszawie. Jeden z czytelników Dziennika Internautów doniósł nam jednak, że wysyłane faksy mogą w niewyjaśnionych okolicznościach zaginąć - tak powiedziała mu najpierw konsultantka, a potem sam na własnej skórze doświadczył kilkukrotnego zagubienia faksu przez pracowników Orange. Biuro prasowe Grupy TP zapewnia natomiast, że masowych zaginięć nie ma.  więcej
    19-06-2008, 12:34, Marcin Maj, Interwencje
  • UPC: Nie wiemy, kto to Panu sprzedał...


    ©istockphoto.com/joeygil
    Oferta innego operatora sprawia, że zastanawiasz się nad zmianą dostawcy internetu? Zastanów się dwa razy i dopytaj dwa razy! Może się okazać, że usługa, na którą się skusiłeś w ogóle nie jest dostępna w sprzedaży. Ostatnio przekonał się o tym jeden z nowych klientów firmy UPC.  więcej
    06-06-2008, 13:45, Marcin Maj, Interwencje
  • Netia wie kim jest "haker" - aktualizacja 4

    Wczoraj, 15 maja br., na serwisie Wykop ukazała się informacja o możliwości łatwego włamania się na konta klientów Netii oraz wykorzystania go do doładowania swojego konta prepaid na koszt ofiary włamania. Operator podjął już kroki, aby zapobiec ewentualnym problemom, ale sprawa wciąż budzi pewne wątpliwości. Co więcej, Netia potraktowała osobę, która opisała możliwość wejścia na konta jej klientów jako włamywacza.  więcej
    19-05-2008, 15:56, Marcin Maj, Interwencje
  
znajdź w serwisie

« Listopad 2017»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930 




Serwisy specjalne:
Wydarzenia:
Jak czytać DI?
Newsletter

Podaj teraz tylko e-mail!



RSS
Copyright © 1998-2017 by Dziennik Internautów Sp. z o.o. (GRUPA INFOR PL) Wszelkie prawa zastrzeżone.