Interwencje

Wszystkie Listy czytelników kierowane do DI są czytane przez redaktorów. Niektóre pytania / prośby do redakcji mogą dotyczyć szerszego grona internautów, wymagać wypowiedzi ekspertów lub zainteresowanych stron, wówczas traktowane są jako tematy interwencyjne. Wszelkie sprawy, którymi Waszym zdaniem powinniśmy się zająć prosimy kierować na adres: interwencje@di.com.pl RSS
Bądź na bieżąco - subskrybuj Interwencje przez RSS
  • Heyah wyłącza powiadomienia, klienci płacą

    Czy operator ma obowiązek informować klientów o wygaśnięciu usług? Co w przypadku, gdy dotychczas wysyłane powiadomienia o terminie wygaśnięcia usługi przestały być dostarczane klientom? W takiej sytuacji znalazł się Czytelnik Dziennika Internautów korzystający z usługi "Wybrany Numer" w sieci Heyah. Nie patrząc na koszta zadzwonił do wybranej osoby, tym samym wydając wszystkie środki na koncie.  więcej
    20-11-2008, 20:47, Przemysław Mugeński, Interwencje
  • Helion przeprasza za wyciek adresów e-mail (akt.)


    ©istockphoto.com/edelmar
    Subskrybenci newslettera od wydawnictwa Helion mogli się dziś bardzo zdziwić. W treści najnowszego listu od wydawnictwa dostali ok. 700 adresów e-mail. Wydawnictwo tłumaczy, że był to efekt ludzkiego błędu i zapewnia, że coś podobnego już się nie powtórzy.  więcej
    31-10-2008, 07:01, Marcin Maj, Interwencje
  • Domeny.pl bezprawnie straszy rejestrem dłużników - cz. II


    ©istockphoto.com/AvailableLight
    Spółka Domeny.pl nie powinna straszyć swoich klientów Krajowym Rejestrem Długów (KRD). Największe w Polsce biuro informacji gospodarczej potwierdziło, że firma nie może wpisać do rejestru konsumenta, jeśli ten nie zalega z opłatą za usługi telekomunikacyjne, a takich usług Domeny.pl nie świadczy.  więcej
    21-10-2008, 08:37, Marcin Maj, Interwencje
  • Pop-up na cenzurowanym: co na to domy mediowe?

    Po sprawdzeniu blisko 200 stron internetowych oraz serwowanych na nich reklam UOKiK doszedł do wniosku, że niektóre jej formy mogą stanowić istotną ingerencję w sferę prywatności użytkowników sieci. W wydanym przez Urząd komunikacie mówi się o karaniu zleceniodawców tego typu reklam sankcją finansową wysokości do 10% ubiegłorocznych przychodów. Dziennik Internautów postanowił się dowiedzieć, co na ten temat myślą agencje reklamowe i domy mediowe, obecne na polskim rynku.  więcej
    19-10-2008, 19:10, Anna Wasilewska-Śpioch, Interwencje
  • Domeny.pl bezprawnie straszy rejestrem dłużników?


    ©istockphoto.com/AvailableLight
    Wielu internautów, którzy skorzystali z promocji firmy Domeny.pl, nie wiedziało, że dało się wciągnąć w umowę lojalnościową. Teraz firma żąda od nich wysokich odszkodowań i grozi wpisaniem do rejestru dłużników. Wygląda jednak na to, że Domeny.pl nie ma prawa do umieszczania danych konsumentów w takim rejestrze. Wiele innych działań firmy wzbudza wątpliwości i wygląda na nieuczciwe.  więcej
    14-10-2008, 07:33, Marcin Maj, Interwencje
  • mBank łata lukę wykrytą przez Czytelnika DI


    mBank
    Jeden z Czytelników Dziennika Internautów, zajmujący się zawodowo bezpieczeństwem teleinformatycznym, poinformował redakcję o znalezieniu błędu w systemie mBanku, który pozwalał na wydrukowanie fałszywych potwierdzeń przelewu. Bank zareagował błyskawicznie.  więcej
    10-10-2008, 11:04, Anna Wasilewska-Śpioch, Interwencje
  • Kontrowersyjny mailing portalu o2.pl (aktualizacja 2)

    Zakładając darmowe konto w którymkolwiek z portali, udzielamy zwykle zgody na otrzymywanie mailingu reklamowego. Sposób, w jaki jest on przygotowywany, budzi czasem wątpliwości. Na prośbę jednego z Czytelników przyjrzeliśmy się reklamom wysyłanym przez o2.pl. W aktualizacji podajemy stanowisko UOKiK w sprawie kontrowersyjnych listów.  więcej
    09-10-2008, 21:36, Anna Wasilewska-Śpioch, Interwencje
  • Media Systems: Nie było skarg na DT Software (aktualizacja)


    ©istockphoto.com/joeygil
    Już wiemy dlaczego operator płatności SMS Premium nic nie zrobił w sprawie praktyk firmy DT Software. Właściwym operatorem usługi Premium SMS jest firma Cashbill, która twierdzi, że "nie było żadnych skarg na DT Software". Zachęcamy więc Czytelników do tego, aby przesyłania skarg pod odpowiedni adres. Ponadto dowiedzieliśmy się, że sprawę bada policja.  więcej
    08-10-2008, 11:34, Marcin Maj, Interwencje
  • Vivid.pl - pieniądze za niedostarczone towary zostaną zwrócone


    ©istockphoto.com/Dimos
    "Jak odzyskać pieniądze od Vivid wpłacone za książkę, której mi nie przysłali? Telefonów nie odbierają, e-maile pokasują, Księgarnia do upadłości, a pan prezes (celowo małą literą) za moje pieniądze kupi sobie drinka na Karaibach? Proszę o wskazówkę" - napisała jedna z naszych Czytelniczek. Dziennik Internautów sprawdził, co można zrobić w takiej sytuacji.  więcej
    07-10-2008, 13:02, Anna Wasilewska-Śpioch, Interwencje
  • Luka w Naszej-Klasie: są powody do obaw?


    rob Glemas
    Do redakcji Dziennika Internautów trafiło zgłoszenie dotyczące eksperymentu, który umożliwił manipulowanie kontami użytkowników zarejestrowanych w serwisie społecznościowym Nasza-klasa.pl. Czytelnik podpisujący się jako Silent Traveller 007 przedstawił nam szczegółowy opis ataku z użyciem ciasteczek (ang. cookies). Zwróciliśmy się do kilku ekspertów od bezpieczeństwa z prośbą o komentarz.  więcej
    06-10-2008, 21:24, Anna Wasilewska-Śpioch, Interwencje
  • Zemsta za zdradę - ciąg dalszy oszukańczych praktyk


    ©istockphoto.com/Pinopic
    Witryna mająca być pręgierzem dla niewiernej partnerki przestała istnieć, mylą się jednak ci, którzy sądzą, że po wpisaniu w przeglądarce adresu zemsta-za-zdrade.pl zobaczą komunikat o nieistnieniu strony (error 404). Internauci zostaną przekierowani do serwisu pozwalającego na sprawdzenie swego IQ. O skomentowanie kontrowersyjnych praktyk autora strony Dziennik Internautów poprosił prawnika, UKE oraz UOKiK.  więcej
    03-10-2008, 19:38, Anna Wasilewska-Śpioch, Interwencje
  • Reklama Ery wprowadza w błąd?

    Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) zbada reklamę usługi "blueconnect bez zobowiązań". Jak się bowiem okazuje może ona sugerować klientom, że ostateczna cena uzyskania dostępu do usługi jest inna niż rzeczywista.  więcej
    03-10-2008, 17:25, Michał Chudziński, Interwencje
  • DT Software (IQPolska.pl) wraca do nieuczciwych praktyk


    ©istockphoto.com/mbbirdy
    Opisywana przez nas kilkakrotnie firma DT Software nadal sprzedaje swoje usługi w sposób nieuczciwy, wprowadzając w błąd co do ceny wiadomości SMS. Interwencja firmy będącej operatorem Premium SMS nie pomogła. Prawnik, który udzielił komentarza Dziennikowi Internautów, uważa, że nic nie stoi na przeszkodzie, aby sprawę zgłosić na policję.  więcej
    03-10-2008, 09:10, Marcin Maj, Interwencje
  • Okradziony klient - LUKAS Bank zmienia zdanie


    ©istockphoto.com/dem10
    Do obowiązków pracownika banku nie należy popełnianie przestępstw - stwierdzili prawnicy LUKAS Banku w odpowiedzi na skargę klienta, okradzionego przez pracownika tej instytucji. Bank na początku odmówił oddania pieniędzy. Teraz, zapewne w obawie przed utratą zaufania, instytucja finansowa zmienia zdanie.  więcej
    01-10-2008, 00:06, Michał Chudziński, Interwencje
  • Zemsta zranionego kochanka czy próba wyłudzenia pieniędzy?


    © cathyclapper2 - istockphoto.com
    Skrzynki internautów zalewa fala e-maili z odnośnikiem do strony, która ma być zemstą na niewiernej partnerce. "Tylko w dniu dzisiejszym dostałem ten adres od minimum 10 osób" - napisał jeden z Czytelników Dziennika Internautów. G DATA Software ostrzega, że coraz popularniejsza strona, zawierająca roznegliżowane zdjęcia dziewczyny, służy do wyłudzania pieniędzy.  więcej
    24-09-2008, 21:32, Anna Wasilewska-Śpioch, Interwencje

Franczyza czy agencja – który model wybrać?



Nie zawsze i nie każdemu pasuje praca na etacie, na czyjeś konto. Często, nie mając własnego pomysłu na biznes, szukamy rozwiązań, które mogą nam pomóc nie tylko stanąć finansowo na nogi, ale i pozwolić we własnym zakresie decydować i wybrać możliwość zarobku. Jedną z ciekawszych możliwości na rynku jest podjęcie współpracy jako agencja lub franczyza.  więcej
  
znajdź w serwisie





Serwisy specjalne: