Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Przedsiębiorstwa chętnie stawiają dziś na wiele kanałów komunikacji. Choć klienci wciąż chętnie wybierają klasyczny kontakt telefoniczny, tak jednocześnie coraz częściej oczekują dostępności alternatyw. Liczą na możliwość wysyłania zapytań online, a więc za pośrednictwem m.in. poczty e-mail, czatu na stronie firmy czy serwisu społecznościowego. Udostępnianie takich rozwiązań jest więc podstawą prowadzenia działalności gospodarczej, gdyż pozwala budować pozytywny wizerunek marki. Jednak z punktu widzenia jakości obsługi klienta, zdecydowanie nie jest to jedyny czynnik, który ma na nią istotny wpływ. Jesteś ciekaw, o czym jeszcze należy pamiętać? W artykule znajdziesz kilka cennych wskazówek – poznaj je już teraz!

Jak podnieść jakość obsługi klienta w Twojej firmie?

Utrzymujesz wiele kanałów kontaktu z firmą, ale czy klienci są sprawnie obsługiwani?

Udostępnianie wielu form kontaktu z firmą przynosi liczne korzyści, ale jednocześnie stanowi poważne wyzwanie logistyczne. Czy jesteś pewien, że pracownicy działu handlowego czy ogólnie kontaktu z klientem sprawnie obsługują zgłoszenia? Czy osoby dzwoniące na infolinie czekają w długich kolejkach i zniecierpliwieni często się rozłączają? A może wysyłający zapytania online muszą uzbroić się w cierpliwość, dostając odpowiedź nawet po wielu dniach lub, co gorsza, nigdy?

To typowe problemy, z jakimi musi mierzyć się każda firma przyjmująca mnóstwo zgłoszeń każdego dnia. Niewielkiej grupie konsultantów trudno sobie z tym poradzić, a z drugiej strony zatrudnianie kolejnych to ogromne obciążenie finansowe dla przedsiębiorcy. Co w takim razie można zrobić?

Najlepsze rozwiązanie to wdrożenie nowoczesnych technologii – oprogramowania Contact Center. To narzędzie ułatwiające obsługę klientów w wielu kanałach komunikacji jednocześnie. Usprawnia zarządzanie, związanymi z tym procesami, a do tego wiele z nich wręcz automatyzuje (np. rozdzielanie zgłoszeń).

Czy dane Twoich klientów są bezpieczne?

Obsługa klienta nierozerwanie połączona jest z koniecznością przetwarzania ogromnej ilości danych. Wiele z nich jest wrażliwych i objętych ochroną w ramach przepisów RODO. Gdy wyciekną, przedsiębiorstwo będzie narażone zarówno na dotkliwe kary finansowe, jak i utratę dobrego wizerunku. Odpowiednie zabezpieczenie danych stanowi więc kolejny czynnik mający istotny wpływ na poprawę jakości obsługi klienta.

Tutaj ponownie z pomocą przychodzi oprogramowanie Contact Center. Wykorzystuje nowoczesne technologie chroniące przetwarzane dane przed zagrożeniami. Do tego umożliwia zarządzanie dostępem do nich, co ogranicza ryzyko, że trafią one w niepowołane ręce.

Inwestycja w szkolenia i rozwój kompetencji konsultantów

Aby skutecznie podnieść jakość obsługi klienta, istotne jest inwestowanie w rozwój umiejętności i kompetencji pracowników. Regularne szkolenia nie tylko zwiększają efektywność konsultantów, ale także pozwalają im lepiej radzić sobie z różnorodnymi i trudnymi zapytaniami klientów. Wspieranie tego procesu przez zaawansowane narzędzia takie jak ticketing system umożliwia efektywne zarządzanie zgłoszeniami i monitorowanie ich statusu, co jest kluczowe dla szybkiej i skutecznej obsługi.

Jak podnieść jakość obsługi klienta w Twojej firmie?

Zapewnienie pracownikom dostępu do najnowszej wiedzy na temat produktów, narzędzi obsługi klienta oraz technik komunikacyjnych jest niezbędne do budowania pozytywnych relacji z klientami. Przykładem może być wykorzystanie symulacji rozmów z klientami, które pomagają pracownikom lepiej zrozumieć potrzeby klientów i ćwiczyć skuteczne techniki rozwiązywania problemów. Ponadto, regularne feedbacki i systemy oceniania jakości pracy konsultantów motywują do ciągłego doskonalenia się i zapewniają, że każdy kontakt z klientem jest na najwyższym poziomie.

Dobrze przeszkoleni konsultanci, którzy czują się pewnie w swojej roli, są w stanie nie tylko szybciej i efektywniej rozwiązywać problemy, ale również przyczyniają się do zwiększenia satysfakcji klientów, co jest bezpośrednio związane z lojalnością i pozytywnym wizerunkiem firmy.

Czy Twoi klienci mogą bez przeszkód porozmawiać z konsultantem?

Od pewnego czasu obserwujemy trend wykorzystywania AI do kontaktu z klientami. Mowa tutaj o tzw. czatbotach, które pojawiają się zarówno w kanałach komunikacji online, jak i na infoliniach telefonicznych. Są godne polecenia, gdyż odciążają konsultantów – segregują zgłoszenia na takie, które nie wymagają interwencji człowieka (AI udzieli odpowiedzi) oraz bardziej złożone.

Jednak zdecydowana większość klientów dalej woli porozmawiać z „prawdziwym” konsultantem – szczególnie wtedy, gdy zgłaszany problem jest zawiły. Przedzieranie się przez nic niewarte odpowiedzi czatbota, aby po długim czasie w końcu otrzymać propozycję połączenia z człowiekiem, z pewnością będzie irytujące. Z tego powodu, aby podnieść jakość klienta, staraj się ułatwiać kontakt z pracownikiem Twojej firmy.

Korzystaj z nowoczesnych technologii i kontroluj jakość obsługi klienta!

Wdrożenie systemu Contact Center to najlepszy sposób na to, aby podnieść jakość obsługi klienta w firmie. Stawiaj na oprogramowanie od najlepszych dostawców i przy jego wyborze zwracaj uwagę na to, czy oferuje szerokie możliwości konfiguracji. Od lat, liderem w tym obszarze są usługi oraz produkty firmy Pirios - https://pirios.com/contactis-contact-center/

Dzięki temu dopasujesz oprogramowanie do swoich potrzeb i w pełni wykorzystasz potencjał tego narzędzia. Pamiętaj także, aby regularnie weryfikować jakość obsługi klienta i w razie potrzeby eliminować problemy, które przyczyniają się do obniżenia jej poziomu.

Foto: Adobe Stock, treść: materiał partnera


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *