Z 39 proc. do 46 proc. wzrósł w ciągu ostatniego roku odsetek Polaków uważających, że samochód znacznie przyczynia się do zanieczyszczenia powietrza. 30 proc. deklaruje ograniczenie używania samochodu (wzrost o 5 punktów proc. r/r). Co nie znaczy jednak, że jesteśmy gotowi na alternatywne formy podróżowania. więcej
Dzieci coraz chętniej sięgają po elektroniczne zabawki już od najmłodszych lat. Jak przyznaje co drugi polski rodzic w trakcie pandemii czas spędzany przez ich podopiecznych na rozrywkach online jeszcze się wydłużył. Według najnowszego badania LEGO Play Well 2022 najmłodsi spędzają przed ekranem 11 i pół godziny tygodniowo. To niewiele mniej, niż poświęcają na typową zabawę (15,3 godziny), za to dłużej, niż odrabiają zadania domowe (średnio 11,1 godziny). więcej
Cztery na pięć osób dorosłych (84%) uważa, że regularne korzystanie z czasu dla siebie ma pozytywny wpływ na ich samopoczucie psychiczne, ale 48% żałuje, że nie ma go więcej, a co najmniej 15% odczuwa wręcz wyrzuty sumienia, gdy z niego korzysta. Chyba jednak najbardziej niepokojące jest to, że jedna osoba na sześć nie ma pojęcia jak wygospodarować sobie czas dla siebie. więcej
1 lipca, w wakacje, świętujemy w Polsce Dzień Psa. Wakacyjne wyjazdy powinny cieszyć każdego członka rodziny, dlatego tak ważne jest, aby przed wspólną podróżą zastanowić się, czy dla naszego czworonożnego przyjaciela będzie ona przyjemnością zgodnie z jego naturalnymi potrzebami i indywidualnymi cechami, czy może lepiej będzie czuł się, pozostając w domu pod odpowiednia opieką. więcej
Jedynie 35% Polek i Polaków jest przychylne uznaniu gazu za zrównoważone źródło energii, a w przypadku atomu – 36%, wynika badań przeprowadzonych na zlecenie WWF. Co w zamian? Badani z Polski uznali, że zrównoważona energia to ta, która pochodzi z wiatru (86%) i słońca (90%). więcej
66% Europejczyków nie wie, kto ma dostęp do ich danych osobowych i jak są one wykorzystywane. Niemniej większość z nas nadal żywi nadzieje wobec postępu cyfrowego. więcej
Niemal jeden na czterech pracowników przyznaje, że przełożony kontaktuje się z nim po godzinach pracy w służbowych sprawach. Doświadczają tego głównie osoby młode, zarabiające od 7 do 9 tys. zł, z wykształceniem podstawowym lub gimnazjalnym, z największych miast. Blisko dziewięciu na dziesięciu ankietowanych odpowiada na taki kontakt od razu. więcej
Najnowsze badania Kantar Public dla Fundacji Avaaz jasno pokazują, że Polacy nie mają wątpliwości co do potencjału energii wiatrowej. I to bez względu na poglądy polityczne. Większość z nas (66%) uważa także, że zwiększenie produkcji energii wiatrowej na lądzie powinno być priorytetem rządu w najbliższych miesiącach. więcej
W najlepiej wyedukowanych województwach tylko nieco połowa dorosłych Polaków wie, jak radzić sobie z konsekwencjami wycieku danych osobowych, a więcej niż co 4. ankietowany potrafi rozpoznać próbę oszustwa. W pozostałych regionach Polski jest jeszcze gorzej - takie wyniki przyniosło badanie serwisu ChronPESEL.pl i Krajowego Rejestru Długów, przeprowadzonego pod patronatem Urzędu Ochrony Danych Osobowych. więcej
Ponad 16 milionów Polaków uczestniczyło lub chciałoby uczestniczyć w metaverse, a prawie połowa uczestników metaverse wprost oczekuje, że będą tam obecne również ich ulubione marki. Tak wynika z pierwszego w Polsce badania potencjału wirtualnych światów przeprowadzonego przez IQS we współpracy z agencją Gameset. więcej
Wybuch wojny w Ukrainie zwiększył nasze obawy o bezpieczeństwo w internecie. Większy poziom zagrożenia odczuwa aż 60 proc. Polaków, a ponad połowa uważa, że sytuacja w zakresie cyberbezpieczeństwa jeszcze bardziej się pogorszy w nadchodzących miesiącach. Jednocześnie aż 54 proc. Polaków podjęło dodatkowe kroki, aby zminimalizować zagrożenia podczas korzystania z sieci – wynika z badania Coleman Parkes Research. więcej
60 proc. Polaków ma smartfon, który ma nie więcej niż półtora roku – wynika ze Smart Barometr 2022 zrealizowanego przez Digital Care i Kantar. Zdecydowana większość wymienia urządzenia mobilne co dwa lata lub rzadziej, choć wielu badanych podkreśla, że woleliby częściej. Dlatego na popularności zyskuje najem smartfonów, który pozwala na wymianę sprzętu na nowszy model bez czekania na wygaśnięcie umowy z operatorem. więcej
44 proc. młodych ludzi w Polsce celowo kupiło podróbkę, a 19 proc. świadomie uzyskało dostęp do pirackich treści - wynika z badania Urzędu UE ds. Własności Intelektualnej (EUIPO). Głównymi czynnikami, które motywują kupujących, są cena i dostępność takich produktów. W badaniu znajdziemy także i pozytywne fakty - aż 57 proc. młodych Polaków woli korzystać z treści cyfrowych pochodzących z legalnych źródeł. więcej
Blisko 1/3 Polaków boi się zbrojnego ataku na Polskę. Większość pracodawców (28,4%) nie podjęła żadnych kroków by przeciwdziałać zagrożeniom wynikającym z agresji Rosji na Ukrainę. Patrząc na inne obawy Polaków, największy strach wzbudza ewentualny wzrost cen żywności – deklaruje go aż 56,5%, ponad połowa badanych. więcej
Duże, dobrze prosperujące przedsiębiorstwa to nie jedyne cele cyberprzestępców. Z raportu Sophos wynika, że im mniejsza firma, tym dłużej atakujący są w stanie penetrować jej zasoby – nawet do 51 dni. Badanie wskazuje też, że do szkodliwej działalności najczęściej wykorzystywane są luki w Microsoft Exchange. więcej
Zakupy na raty od wielu lat są wygodną formą finansowania dla konsumentów, których nie stać na drogi sprzęt lub którzy wzbraniają się przed wydaniem naraz większej ilości gotówki. Teraz taką możliwość mają też przedsiębiorcy. Z tą różnicą, że na raty mogą kupić nie tylko sprzęt czy dobra materialne do firmy, ale też usługi, licencje, oprogramowanie, a nawet... wyremontować lokal, w którym prowadzą działalność. Co 3. mała firma transportowa chciałaby sprzedawać na raty swoje usługi dla biznesu – wynika z najnowszego badania NFG. więcej
Millenialsi i osoby z pokolenia Z robią dziś rewolucję na rynku pracy. Zachętą dla młodych talentów nie mogą być już tylko zarobki. Wyniki corocznego badania „Student w pracy” przeprowadzonego w ramach Programu Kariera Polskiej Rady Biznesu pokazują, czego studenci oczekują od pracodawców. Co jest dziś ważniejsze od pieniędzy? więcej
Już niemal 40 proc. badanych Polaków posiada smartfon wart więcej niż 1000 zł wynika z najnowszego raportu Smart Barometr 2022 zrealizowanego przez Digital Care przy współpracy z firmą badawczą Kantar1. 60% Polaków korzysta ze słuchawek bezprzewodowych a niemal 2/3 ma smartwatch lub smartband zintegrowany ze swoim smartfonem. Coraz popularniejszy staje się także najmem urządzeń. więcej
Szukają ich już nie tylko pracodawcy u kandydatów, ale też potencjalni nowi pracownicy sprawdzają, czy w nowej organizacji będą mogli rozwijać się pod kątem współpracy, komunikacji, budowy zaufania lub radzeniem sobie ze stresem. więcej
Jakie są obecnie potrzeby klientów i ich oczekiwania wobec przedsiębiorstw? W jaki sposób poszczególne marki mogą zdobyć, utrzymać i wypracować najważniejszy aspekt lojalności klientów, czyli ich zaufanie? Aby to ustalić, firma Salesforce przebadała 13 tysięcy klientów indywidualnych i niemal 4 tysiące klientów biznesowych z 29 krajów na potrzeby najnowszego raportu State of the Connected Customer. więcej