badania

  • Czy nowe sklepy internetowe splajtują po zniesieniu lockdownu? Co robią, by po rekordowym 2020 r. utrzymać klientów?


    digieye / Shutterstock
    2020 był rekordowym rokiem pod względem liczby nowo otwieranych sklepów w internecie. Znaczna część z nich otwierała się pod wpływem pandemicznych obostrzeń, które utrudniły zarobkowanie stacjonarnym sprzedawcom, a miliony osób skłoniły do robienia zakupów w sieci. Co się z nimi stanie, jeśli galerie i supermarkety otworzą się znowu na dobre? Jak wskazuje analiza Shopera, polskie sklepy internetowe mają sporo sposobów, by rozwijać się, a w branży e-commerce jest jeszcze sporo miejsca dla kolejnych biznesów.  więcej
    11-05-2021, 15:22, pressroom , Biznes, Finanse i Prawo
  • Polska na szarym końcu. Nowoczesne technologie nie dla nas?


    elenabsl
    Polskie firmy nie inwestują w nowoczesne technologie. Tak wynika z najnowszego raportu Eurostatu. Sztuczna inteligencja była wykorzystywana przez zaledwie 4% polskich przedsiębiorstw. Eksperci nie mają jednak złudzeń – tylko te firmy, które postawią w najbliższej przyszłości m.in. na przemysłowy internet rzeczy będą odnosiły na rynku sukcesy.  więcej
    12-05-2021, 11:06, pressroom , Technologie
  • W pracy potrzebujemy nowych umiejętności - to efekt pandemii. Poznaj 4 trendy, które będą odgrywać największą rolę w zmianach zachodzących obecnie na rynku pracy

    W ciągu ostatniego roku biznes stanął przed wyzwaniem zweryfikowania większości krótkoterminowych planów rozwoju. Zmiany nie ominęły również pracowników, którzy muszą obecnie wykazywać się nieco innymi umiejętnościami w ramach pracy zdalnej, ponieważ większość procesów została przeniesiona do świata cyfrowego. Jak wynika z badania SAS, 88 proc. menedżerów przyznaje, że musiało zmienić plany rozwoju zawodowego zespołów, aby umożliwiały one zdobycie umiejętności, których obecnie najbardziej potrzebują organizacje.  więcej
    04-05-2021, 12:39, pressroom , Biznes, Finanse i Prawo
  • Stali klienci gwarancją stabilności finansowej już tylko dla 5 proc. firm


    F8studio
    W biznesie panuje przeświadczenie, że dobrze jest mieć stałych klientów, bo to trwałe źródło przychodu. W mikrofirmach stanowią oni nawet 75% (i więcej) wszystkich klientów. Niestety, jak pokazuje najnowsze badanie Krajowego Rejestru Długów i firmy faktoringowej NFG, dwie trzecie przedsiębiorców z sektora MŚP doświadczyło w pandemii opóźnienia w płatnościach właśnie ze strony stałych kontrahentów. O ich całkowitej rzetelności płatniczej może mówić już tylko 5% firm.  więcej
    04-05-2021, 11:19, pressroom , Biznes, Finanse i Prawo
  • Za osobiste dane w darknecie zapłacisz od 12 do 150 USD

    Na świecie wzrasta liczba kradzieży danych osobowych takich jak prawa jazdy, dowody czy paszporty, które następnie sprzedawane są w darknecie. Ceny oscylują od 12 do 150 USD.  więcej
    04-05-2021, 10:10, , Bezpieczeństwo
  • Polscy kierowcy - jacy są, co potrafią i wiedzą


    Starter24
    Panuje powszechna opinia, że polscy kierowcy są pewni siebie i przekonani o swoich wysokich umiejętnościach. Czy jest to równoznaczne ze znajomością obsługi samochodu oraz najnowszych systemów wsparcia kierowcy? Okazuje się, że tylko co piątego kierowcę, można uznać za prawdziwego „eksperta”, a 40% z nich konsultuje się w sprawie obsługi samochodu.  więcej
    30-04-2021, 09:30, pressroom , Internauci
  • Bunt przeciwko maszynom? Europejczycy ujawniają swoje nadzieje i obawy związane z cyborgami przyszłości


    llhedgehogll
    12% Europejczyków nie chciałoby pracować z „udoskonaloną osobą”, ponieważ miałaby ona niezasłużoną przewagę w miejscu pracy. Z drugiej strony niemal dwóch na pięciu (39%) dorosłych obywateli z Europy obawia się, że idea human augmentation mogłaby doprowadzić w przyszłości do nierówności społecznej lub konfliktu.  więcej
    19-03-2021, 17:02, , Technologie
  • Klienci e-sklepów narzekają na słabą obsługę


    F8studio
    Jak stracić klienta i zrazić do siebie ludzi? To proste – fatalną jakością obsługi. Jak wynika z badania GlobalWebIndex, aż 3 na 5 osób podczas zakupów w sieci, najbardziej obawia się kiepskiej jakości serwisu. Niepewność budzi także słaba reputacja marki. Łaska klienta na pstrym koniu jeździ. Czy można go ujarzmić?  więcej
    17-03-2021, 07:40, pressroom , Biznes, Finanse i Prawo
  • Żywność w sklepach internetowych podrożała w ciągu roku o 6 proc.


    ASM Sales Force Agency
    W pandemii Polacy kupują żywność przez Internet. W lutym ceny produktów spożywczych w e-commerce wzrosły w skali roku o ponad 6% - tak wynika z Badania i Raportu Koszyk Zakupowy. Jednocześnie widzimy, że sieci handlowe w coraz większym stopniu walczą o klienta atrakcyjnymi cenami.  więcej
    15-03-2021, 15:51, pressroom , Biznes, Finanse i Prawo
  • Praca 2021: oczekiwania a rzeczywistość


    Free Photos
    Brak wykwalifikowanych pracowników, niewracanie przez pracodawców do osób, które już kiedyś chciały u nich pracować, aplikowanie na oferty z niższą niż oczekiwana wypłata oraz dochodzące do prawie 40 proc. różnice w oferowanych wynagrodzeniach ze strony firm w stosunku do oczekiwań pracowników – to główne wnioski pierwszego raportu LMC Polska pt. „Praca 2021: oczekiwania a rzeczywistość”.  więcej
    09-03-2021, 15:25, , Biznes, Finanse i Prawo
  • Co czwarty Polak poświęca więcej czasu na pracę niż życie prywatne

    Ponad 26% aktywnych zawodowo Polaków poświęca więcej czasu na pracę zawodową niż życie prywatne. Tak znaczące zachwianie równowagi pomiędzy wykonywanymi obowiązkami zawodowymi a czasem wolnym wpływa negatywnie na efektywność i motywację zatrudnionych. Na szczęście jak pokazały wyniki badania „Jak pracować i nie zwariować?” pracodawca może mieć aktywny udział w kształtowaniu work-life balance.  więcej
    05-03-2021, 14:37, , Biznes, Finanse i Prawo
  • Sprzedawcy internetowi szukają sposobu na porzucone koszyki

    Tylko co piąty konsument kończy rozpoczęte zakupy w sieci. Pozostali, najczęściej licząc na lepszą ofertę, porzucają koszyk – wynika z ostatniego raportu firm Shoper i SMSAPI. Ich badanie dotyczące komunikacji sklepów internetowych może być dla sprzedawców wskazówką, która pomoże ograniczyć wykruszanie się klientów na ostatniej prostej.  więcej
    23-02-2021, 12:43, , Biznes, Finanse i Prawo
  • Pracownicy tracą nawet 2,5 h dziennie w pracy na korzystanie ze smartfonów

    Produktywne osiem godzin pracy to mit. Z raportu Screen Education wynika, że pracownicy spędzają nawet 2,5 godziny dziennie w trakcie pracy, używając smartfonów do celów niezwiązanych z ich obowiązkami zawodowymi. Co więcej, już co czwarty pracownik produkcyjny i co dziesiąty biurowy przyznaje, że w miejscu pracy doszło do wypadku w wyniku rozproszenia uwagi przez smartfony.  więcej
    23-02-2021, 12:34, , Biznes, Finanse i Prawo
  • Co i dlaczego psuje się w telefonach Polaków najczęściej? [infografika]


    picjumbo.com
    Kupując telefon komórkowy, ze wszystkich usług dodatkowych Polacy najczęściej wybierają ochronę telefonu lub wyświetlacza. Na tę opcję decyduje się prawie połowa użytkowników smartfonów. Zakup ten nie dziwi: aż 80 proc. badanych przyznaje się do zbicia swojego ekranu w telefonie. Co jeszcze psuje się Polakom w telefonach? Mówią o tym wyniki najnowszego, reprezentatywnego badania Biostat zrealizowanego na zlecenie firmy iMad w styczniu 2021 roku.  więcej
    18-02-2021, 18:29, , Technologie
  • 91 proc. Polaków zauważyło protest mediów przeciw nowemu podatkowi a 62 proc. go popiera

    W środę 10 lutego kilkadziesiąt portali internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych oraz gazet solidarnie protestowało przeciwko planom wprowadzenia nowego podatku od reklam. Nadawcy zawiesili, ograniczyli lub zmienili sposób przekazywania informacji – emitowali tylko komunikaty o proteście lub czarne plansze z napisem „Media bez wyboru”. Gazety tego dnia opublikowały na okładkach całostronicowy list otwarty. Media protestują przeciwko planom nałożenia na nie nowego podatku (naliczanego od przychodów, nie zaś od zysku), co najbardziej uderzy w wolne i niezależne redakcje ograniczając odbiorcom dostęp do rzetelnej informacji.  więcej
    18-02-2021, 13:41, , Biznes, Finanse i Prawo
  • Więcej respondentów z Polski ufa reklamom w telewizji niż w internecie


    Shutterstock.com
    Przekazy marketingowe w tradycyjnych mediach wzbudzają większe zaufanie wśród respondentów z Polski niż w mediach społecznościowych.  więcej
    12-02-2021, 12:36, Krzysztof Gontarek, Biznes, Finanse i Prawo
  • Internet w roli swata jest lepszy niż znajomi czy przypadkowe spotkanie w barze

    W Polsce mamy około 7,5 mln samotnych serc, które wciąż nie trafiły na swoją drugą połówkę. Oznacza, że co piąta osoba, którą mijamy na ulicy, walentynki spędza w pojedynkę. Jeżeli jeszcze nie masz z kim spędzić walentynek, to nie masz się czym martwić! Nie dlatego, że żyjesz w pojedynkę, ale dlatego, że masz szanse skorzystać z rady naukowców. Z badań przeprowadzonych na Uniwersytecie Stanforda i Uniwersytecie w Nowym Meksyku wynika, że 4 na 10 par poznało się online. Mało tego związki, które zaczęły się w internecie, są trwalsze niż te, które zapoczątkowano w bardziej klasyczny sposób.  więcej
    12-02-2021, 11:25, , Internauci
  • Polskie serwisy naprawiają elektronikę użytkową szybko i skutecznie wynika z badania FIXIT


    Mitch Altman (CC BY-SA 2.0)
    Co czwarty klient serwisów elektroniki przebadany przez SW RESEARCH otrzymał naprawione urządzenie do dwóch dni, natomiast co drugi - do tygodnia. Zdecydowana większość konsumentów nie spotkała się z ponownymi problemami serwisowanego sprzętu. Wyniki dostarczają wielu ciekawych informacji na temat obsługi klienta na rynku napraw elektroniki użytkowej.  więcej
    05-02-2021, 22:23, , Biznes, Finanse i Prawo
  • Co jest dla Polaków bardziej frustrujące - wzrost cen czy Covid-19?


    shutterstock.com
    Konieczność płacenia więcej za te same towary i usługi okazała się bardziej denerwująca niż pandemia, wynika z badania dla Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor. Na pytanie co było najbardziej frustrujące w minionym roku, Polacy odpowiedzieli kolejny już raz, że najbardziej irytujące były podwyżki. Nie powinno to zaskakiwać, biorąc pod uwagę, że średnioroczna inflacja w całym 2020 r. wyniosła 3,4 proc. i była najwyższa od 8 lat.  więcej
    02-02-2021, 16:44, , Biznes, Finanse i Prawo
  • Zwracamy 1 na 10 produktów kupionych online. Najczęściej odsyłamy je paczkomatem lub kurierem


    New Africa
    Nietrafiony zakup internetowy zdarzył się większości z nas. Zwroty towarów nie są jednak nagminne. Aż 57% e-konsumentów zwraca towary rzadko, a 39% nie robi tego w ogóle. Klienci sklepów online oddają tylko 1 na 10 zakupionych produktów, najczęściej odsyłając je paczkomatem lub kurierem – wynika z badania zleconego przez CBRE.  więcej
    30-01-2021, 14:45, , Biznes, Finanse i Prawo

 Zobacz wszystkie tagi (Chmura Tagów)


RSS  
« Maj 2021»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31