Dbanie o dobry wizerunek firmy to wyzwanie, przed którym stają wszyscy przedsiębiorcy. Wymaga to skupienia się na odpowiednich formach promocji. Do najskuteczniejszych zaliczają się obecnie treści video, a wśród nich tak zwane filmy korporacyjne.
Czym są i kto powinien się nimi zainteresować? Jak nagrać dobry film korporacyjny i jakie korzyści da się dzięki niemu osiągnąć? O tym przeczytacie poniżej.
Zadaniem filmów korporacyjnych jest budowanie wizerunku firmy oraz przyciąganie do niej nowych klientów i współpracowników. Pokazują jej najmocniejsze strony, strategię i misję, którą kieruje się przedsiębiorstwo. Można je pokazywać podczas prezentacji wizerunkowych z klientami, wystąpień szkoleniowych czy rekrutacyjnych. Świetnie sprawdzają się jako materiały prasowe dla telewizji czy do Internetu.
Dobry film wymaga scenariusza oraz planu – dopasowanego do celu, jaki chce się z jego pomocą osiągnąć. Pod tym względem wyróżnia się kilka typów produkcji:
Materiały promocyjne mają za zadanie przedstawić usługi, produkty lub zareklamować konkretne wydarzenia. Są przygotowywane dla konkretnej grupy odbiorców, co pozwala jeszcze skutecznej zbudować wizerunek i rozpoznawalność marki na rynku.
Dobry film może też koncentrować się na kwestii wizerunku. Prezentuje najmocniejsze strony biznesu i pokazuje je szerszej grupie, by mogła przekonać się do skorzystania z konkretnych usług.
Film korporacyjny za cel może też wziąć budowanie zgranego zespołu. Dlatego nagrywa się produkcje, które przekazują historię i cele firmy potencjalnym kandydatom do pracy.
Każdy z typów materiałów musi być dopracowany w najmniejszych nawet szczegółach. Warto zatem korzystać ze wsparcia doświadczonych ekspertów, jak choćby CreativeStudio.
Co zrobić, by uzyskać jak najlepsze rezultaty z pomocą filmów korporacyjnych? Warto zadbać o każdy z elementów nagrania. Podstawą jest oczywiście dobre przygotowanie, w tym precyzyjne określenie celu oraz dopracowanie przekazu do potrzeb konkretnej grupy odbiorców i do kanału, w jakim film ma być dystrybuowany. Liczy się klarowność i spójność przekazu. Dużą pomocą bywa odwołanie się do emocji widzów – pomaga zbudować mocniejsze zaangażowanie i lepiej zapamiętać obejrzany materiał. Trzeba zwrócić baczną uwagę na scenariusz. Musi z jednej strony być spójny z identyfikacją konkretnej firmy, ale też przykuwać uwagę – dlatego tak kluczowe jest ciekawy wstęp i zakończenie.
Dlaczego w ogóle warto zdecydować się na przygotowanie filmów korporacyjnych? To niezmiernie skuteczny sposób na dotarcie do nowych odbiorców, a także zwiększenie zaufania u obecnych. Materiały tego typu potrafią kreować świadomość marki, poprawiać jej rozpoznawalność oraz tworzyć grupę zaufanych odbiorców wokół niej. Z ich pomocą buduje się pozytywny odbiór przedsiębiorstwa – zarówno wśród potencjalnych klientów i kontrahentów, jak i pracowników (przyszłych i obecnych). Z pomocą takiego contentu zapewnia się wiedzę na temat zasad funkcjonowania danego biznesu, jego kluczowych założeń oraz podejścia kadr zarządzających.
Video marketing zalicza się do najskuteczniejszych form promocji, która zostaje w pamięci odbiorców na długo, budując pozytywny wizerunek danego biznesu. Warto skupić się na profesjonalnych rozwiązaniach, w tym dopracowanych filmach korporacyjnych. Mogą bowiem stać się elementem sporego sukcesu w przyszłości.
Foto i treść: materiał partnera
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|