Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

badania

  • Rynek ICT: brak wzrostu, ale spadków coraz mniej


    ©istockphoto.com/ZoneCreative
    Analiza rynku ICT po trzech kwartałach 2010 r. pozwala już formułować opinię, że był to rok lepszy niż jego poprzednik. Dynamika rynku IT po trzech kwartałach (rok do roku) była jeszcze na niewielkim minusie, a coraz więcej segmentów polskiego rynku teleinformatycznego wykazywało także wzrosty.  więcej
    17-01-2011, 13:50, DiS, Technologie
  • Ofert pracy jest dużo. Ma być jeszcze więcej


    © YinYang at istockphoto.com
    W zeszłym roku pracodawcy opublikowali w portalu Pracuj.pl o blisko 50% ofert więcej niż w kryzysowym 2009 roku – wynika z raportu „Rynek Pracy Specjalistów w 2010 roku”. W tym roku ma ich być jeszcze lepiej – 14% badanych firm deklaruje, że zatrudni więcej pracowników.  więcej
    08-01-2011, 07:43, paku, Pieniądze
  • Trzech na pięciu internautów płaciło za treści z sieci


    hidesy @ istockphoto.com
    Płacenie za pobieranie treści z sieci nie jest internautom całkowicie obce, przynajmniej w USA - wynika z badania Pew Internet & American Life Project. Dziś internauci są w stanie wydać 10 dolarów miesięcznie na treści z sieci.  więcej
    31-12-2010, 11:00, Marcin Maj, Pieniądze
  • Łącze 1 Mbps lub szybsze u połowy polskich internautów


    speedtest.pl
    W większości gospodarstw domowych w Polsce jest komputer, a niemal 90% gospodarstw z komputerem ma internet. Łącza o prędkości 1 Mbps i wyższej można uznać za popularne - wynika z opublikowanego przez Urząd Komunikacji Elektronicznej raportu pt. "Rynek telekomunikacyjny w Polsce w 2010 roku. Klienci indywidualni".  więcej
    23-12-2010, 10:15, Marcin Maj, Technologie
  • Reklam w telewizji jest za dużo i są zbyt nudne


    © erikreis at istockphoto.com
    Dwie trzecie widzów nie zapamiętuje nawet jednego spośród siedmiu spotów emitowanych podczas bloku reklamowego. Dlatego firmy coraz chętniej stawiają na internet. Zdaniem specjalistów rynek w sieci będzie się rozwijał trzykrotnie szybciej niż cały sektor  więcej
    21-12-2010, 11:57, Forsal.pl, Pieniądze
  • Wynoszenie danych z firm jest... powszechne


    ©istockphoto.com/blackred
    Prawie 60 proc. pracowników polskich firm i instytucji wynosi służbowe dane poza miejsce pracy bez zgody pracodawcy – wynika z badania "Ryzyko w sieci" przeprowadzonego na zlecenie firmy Symantec. Co ciekawe, część pracowników robi to po to, aby... umieścić dane w jakimś bezpiecznym miejscu.  więcej
    13-12-2010, 12:11, Marcin Maj, Bezpieczeństwo
  • Pod choinkę głównie telefony i aparaty cyfrowe


    jillclardy
    Elektroniczne prezenty gwiazdkowe nie będą w tym roku rzadkością. Największą popularnością będą cieszyć się aparaty cyfrowe i telefony, a także notebooki, nawigacje, czytniki e-booków oraz odtwarzacze MP3 i MP4 - wynika z badań serwisu Skąpiec.pl.  więcej
    08-12-2010, 12:28, mm, Technologie
  • e-Handel nie tylko w pracy. Cyber Poniedziałek to już Cyber Weekend


    ©istockphoto.com/photographeer
    E-handlowcy w USA i kilku innych krajach mieli wczoraj pełne ręce roboty - sezon przedświątecznych e-zakupów zaczął się. Z różnych badań wynika jednak, że tzw. Cyber Poniedziałek powoli staje się Cyber Weekendem. Klienci nie czekają na koniec długiego weekendu po Święcie Dziękczynienia bo e-zakupy stają się... elementem świąt.  więcej
    30-11-2010, 09:57, Marcin Maj, Technologie
  • Naukowcy są bliżej peleryny-niewidki, jak z Harry'ego Pottera


    ©istockphoto.com/skodonnell
    Naukowcom z Niemiec, Grecji, Turcji i Wielkiej Brytanii udało się załamać światło dzięki zastosowaniu nanotechnologii. Otwiera to drogę do nowych zastosowań w soczewkach i optyce, ale to także szansa na tak egzotyczne urządzenia, jak peleryna-niewidka.  więcej
    23-11-2010, 13:18, Marcin Maj, Technologie
  • Internet zabije podręczniki szkolne?


    Extra Ketchup
    Ponad 25 proc. brytyjskich nauczycieli sądzi, że internet sprawi, że tradycyjne, drukowane podręczniki szkolne wyjdą z użycia, ponieważ coraz więcej materiałów pomocnych w nauczaniu będzie dostępnych online.  więcej
    16-11-2010, 17:29, Dziennik.pl, Lifestyle
  • Młodzież wciąż preferuje GG


    Ana Blazic
    Ponad 90% nastolatków w wieku 14-18 lat korzysta z komunikatorów internetowych - wynika z najnowszego badania instytutu badawczego ARC Rynek i Opinia. Badania pokazują, że w tym przedziale wiekowym Gadu-Gadu jest zdecydowanym liderem.  więcej
    15-11-2010, 14:58, Marcin Maj, Technologie
  • Facebook najszybszy, ale nie najstabilniejszy


    Facebook
    Facebook to najszybciej działający serwis społecznościowy - wynika z badań firmy AlertSite. Być może jest to jeden z elementów jego sukcesu. Da się przy tym zauważyć, że inne serwisy społecznościowe także nie ustają w dążeniu do jak najbardziej płynnego działania.  więcej
    29-10-2010, 09:55, Marcin Maj, Technologie
  • Starsi Polacy boją się internetu


    © palms at fotolia.com
    Starsi ludzie nie chcą korzystać z internetu. Nie dlatego, że nie mają dostępu do sieci czy też nie stać ich na internet. Według naukowców głównym problemem jest strach przed nowinkami technicznymi.  więcej
    25-10-2010, 20:47, Dziennik.pl, Lifestyle
  • Najciekawsze ataki na strony polskich instytucji państwowych


    ©istockphoto.com/Pinopic
    Mimo upływu miesięcy stan zabezpieczenia stron internetowych należących do instytucji państwowych wciąż pozostawia wiele do życzenia - wynika z najnowszego raportu kwartalnego przygotowanego przez Rządowy Zespół Reagowania na Incydenty Komputerowe CERT.GOV.PL.  więcej
    18-10-2010, 18:45, Anna Wasilewska-Śpioch, Bezpieczeństwo
  • Nowe spojrzenie na świat nowych mediów


    Kaspersky Lab
    Zmienia się stosunek do nowych mediów, inaczej są traktowane płatne treści i inna rolę odgrywają w naszym życiu serwisy społecznościowe – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie PanMedia Western. Obiektem badań byli zarówno zapaleni użytkownicy internetu, jak i internauci rzadziej korzystający z zasobów sieci.  więcej
    15-10-2010, 17:14, Paweł Kusiciel, Lifestyle
  • Kto w urzędach nie lubi open source?


    © Franz Pfluegl - Fotolia.com
    Decyzja jednostki nadrzędnej i szkolenie pracowników to czynniki, które mogą skłonić polskie urzędy do migracji na wolne i otwarte oprogramowanie - wynika z badań z raportu Pentor RI przygotowanego dla Fundacji Wolnego i Otwartego Oprogramowania. Co ciekawe, aż 55% urzędów chce w przyszłości sięgnąć po jakieś otwarte programy. Powodem są głównie koszty rozwiązań zamkniętych.  więcej
    14-10-2010, 09:27, mm, Pieniądze
  • Open source w urzędach tylko na niższe stanowiska


    © Franz Pfluegl - Fotolia.com
    Otwarte oprogramowanie stosuje 90% polskich urzędów, ale poziom jego wykorzystania jest względnie niski. Ciekawe jest to, że wolne oprogramowanie częściej spotykane jest na stanowiskach urzędników niższych rangą - wynika z raportu Pentor RI przygotowanego dla Fundacji Wolnego i Otwartego Oprogramowania.  więcej
    13-10-2010, 09:02, mm, Technologie
  • Linux zdobywa przedsiębiorstwa, także w chmurach

    Ponad 3/4 dużych firm planuje zwiększenie liczby serwerów z Linuksem. System ten jest postrzegany jako przydatny przy adaptowaniu rozwiązań chmurowych. Linux jest też popularny na komputerach biurkowych i coraz więcej firm chce pracowników, którzy radzą sobie z tym systemem - wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie Linux Foundation.  więcej
    12-10-2010, 10:22, Marcin Maj, Technologie
  • Google przyznaje - testujemy samochód bez kierowcy

    Google przyznała, że jej samodzielne, inteligentne samochody przejechały ponad 225 tys. kilometrów po kalifornijskich drogach. To niewątpliwie duży sukces robotyki. Co ciekawe, samodzielne auta widziano na drogach już rok temu. Eksperyment nie jest więc całkiem nowy, ale dopiero teraz obywatele Kalifornii wiedzą, co mogą spotkać, jadąc samochodem.  więcej
    11-10-2010, 09:34, Marcin Maj, Technologie
  • Telewizja wciąż najpotężniejszym medium


    © erikreis at istockphoto.com
    Tradycyjne formy reklamy w telewizji, radiu i czasopismach niezmiennie mają największy wpływ na konsumentów - wynika z raportu Deloitte. Znaczenie reklamy w sieci rośnie, ale trzeba przemyśleć jej formę, aby nie irytować odbiorcy.  więcej
    04-10-2010, 14:15, mm, Technologie

 Zobacz wszystkie tagi (Chmura Tagów)