Płacenie za pobieranie treści z sieci nie jest internautom całkowicie obce, przynajmniej w USA - wynika z badania Pew Internet & American Life Project. Dziś internauci są w stanie wydać 10 dolarów miesięcznie na treści z sieci.
Zazwyczaj internet uznawany jest za medium, w którym dostajemy coś za nic. Coraz częściej mówi się jednak o potrzebie wprowadzania opłat, nowych modeli biznesowych itd. Z ostatniego badania Pew Internet & American Life Project wynika, że płacenie za treści z sieci nie jest całkowicie obce internautom.
W ramach wspomnianych badań przeprowadzono wywiady z 755 użytkownikami internetu, w okresie od 1 października do 1 listopada 2010. Okazało się, że 65% badanych zapłaciło za pobranie z internetu jakichś treści. Mogło chodzić o bardzo różne treści, od muzyki w formacie cyfrowym począwszy, na dostępie do serwisów informacyjnych skończywszy.
Badania wykazały, że:
Prawie połowa (46%) internautów płacących za dostęp zakupiła tylko jeden lub dwa z rodzajów treści wymienionych powyżej. 16% zadeklarowało, że zapłaciło za 6 lub więcej rodzajów treści.
Średni wydatek tych, którzy płacili wyniósł 47 USD miesięcznie za materiały udostępnione w ramach abonamentów (średnia 12 USD miesięcznie) i dostęp do indywidualnych plików (średnia 22 USD miesięcznie). Średnia ta była jednak zawyżona przez osoby płacące najwięcej. Najczęściej internauci byli w stanie wydawać ok. 10 USD miesięcznie za dostęp do treści.
Jeśli chodzi o preferowane metody dostępu do treści, to okazało się, że 23% internautów preferuje usługi abonamentowe. 16% woli płacić za pobranie pojedynczych plików, a 8% za dostęp do mediów strumieniowych. Większość internautów (66%) korzystało z tylko jednej formy dostępu do treści.
Obecnie najwięcej emocji wzbudza płatny dostęp do informacji i w tym kontekście omawiane badania dały ciekawy wynik. 18% internautów w USA płaci za dostęp do magazynów i gazet. To lepiej niż sugerowały wcześniej badania firmy Outsell, ale znacznie gorzej niż przewidziano w badaniach Boston Consulting Group (BCG).
Wyniki omawianych w tym tekście badań każą myśleć o płatnym dostępie do informacji raczej jak o eksperymencie niż pewnym sposobie na biznes. 18% płacących to mało, a wcześniejsze badania Pew Internet oraz PEJ wykazały, że 82% internautów zrezygnuje ze swojej ulubionej strony z informacjami, jeśli ta wprowadzi opłaty za dostęp.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|