raporty

  • Sztuczna inteligencja wchodzi do biznesu i zmienia zasady sprzedaży

    Sztuczna inteligencja (AI) jest już dziś częścią rzeczywistości biznesowej, a w najbliższych latach należy spodziewać się, że w znaczącym stopniu będzie decydować o konkurencyjności firm. Jak wynika z badania Salesforce „The AI Revolution 2017” aż 37 proc. przedsiębiorstw już w tej chwili wykorzystuje sztuczną inteligencję dzięki dostępnym na rynku rozwiązaniom jak np. CRM. Kolejnych 22 proc. planuje zrobić to w najbliższym czasie.  więcej
    13-11-2017, 00:20, Jan Michalski, Maciej Dakowicz, Katarzyna Sadło, Technologie
  • Duże marki nie radzą sobie z zagrożeniami płynącymi z ich obecności w sieci


    Grayling
    Prawie połowa spółek uwzględnionych w rankingu amerykańskiego magazynu "Fortune" Global 500 nie radzi sobie z zagrożeniami płynącymi z bycia online, w rezultacie czego ponoszą one szkody na reputacji sięgające nawet milionów dolarów.  więcej
    08-11-2017, 09:38, Magdalena Sobota, Bezpieczeństwo
  • Duże marki nie radzą sobie z zagrożeniami płynącymi z ich obecności w sieci


    Grayling
    Prawie połowa spółek uwzględnionych w rankingu amerykańskiego magazynu "Fortune" Global 500 nie radzi sobie z zagrożeniami płynącymi z bycia online, w rezultacie czego ponoszą one szkody na reputacji sięgające nawet milionów dolarów.  więcej
    08-11-2017, 09:38, Magdalena Sobota, Bezpieczeństwo
  • Jesteśmy wyedukowani i wybredni. Raport "Jak kupujemy w internecie"


    Maxx-Studio / Shutterstock
    86 proc. polskich internautów kupuje przez internet. W kwestii wyboru metod płatności, jesteśmy bardzo wybredni. Ma być nie tylko tanio, ale i wygodnie. Już 16 proc. kupujących online jest gotowych zapisać w sklepie dane swojej karty, aby móc płacić jednym kliknięciem – wynika z badania Blue Media „Jak kupujemy w Internecie 2017”.  więcej
    23-10-2017, 09:17, Krystian Wesołowski, Biznes, Finanse i Prawo
  • Polskie firmy nadal nie są przygotowane do wdrożenia rozporządzenia GDPR


    Dziennik Internautów
    25 maja 2018 r. wejdzie w życie Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych (ang. General Data Protection Regulation – GDPR). Przedsiębiorstwa w Polsce powinny się do tego odpowiednio przygotować. Tymczasem z badań przeprowadzonych niedawno przez Trend Micro wynika, że dyrektorzy najwyższego szczebla nie traktują GDPR z należytą powagą, a zapytani o konieczność dostosowania się do nowych regulacji, wykazują nadmierną pewność siebie.  więcej
    23-10-2017, 08:53, ip, Bezpieczeństwo
  • Omnichannel po polsku – jest nieźle


    Veronica Lara / Shutterstock.com
    Badanie Lizard Media dotyczące funkcjonalności omnichannel, czyli połączenia sprzedaży i obsługi klienta w sklepach stacjonarnych ze sklepem internetowym, przeprowadzone w drugiej połowie września 2017, objęło 11 ogólnopolskich sieci sklepów z trzech branż: księgarnie, dyskonty spożywcze oraz hipermarkety budowlane. Tylko dwie z nich spełniły wszystkie 5 kryteriów omnichannel, ale aż ponad połowa pozwala np. na oddanie towaru zakupionego online w dowolnym sklepie stacjonarnym sieci, tyle samo wykorzystuje informacje o naszych zakupach stacjonarnych i online dzięki jednej karcie stałego klienta. Autorzy badania uważają, że jest nieźle.  więcej
    07-11-2017, 12:00, ip, Biznes, Finanse i Prawo
  • Małe firmy mają problem z planowaniem. A duże? #raport


    Geralt
    Polscy menedżerowie narzekają na długi czas fakturowania i rozliczeń oraz brak kontroli nad zaangażowaniem projektowym pracowników. Im większa firma tym mniej wyzwań związanych z planowaniem działań, ale więcej dotyczących jakości pracy – wynika z badania ManagingBOX „Zarządzanie organizacją”.  więcej
    20-10-2017, 13:10, Michał Rakowski, Biznes, Finanse i Prawo
  • Kultowe globalne marki opierają obsługę klienta na rozwiązaniach sztucznej inteligencji


    Gwydion M. Williams (lic. CC)
    Globalne badanie przeprowadzone w grupie ponad 550 osób z kadry kierowniczej wskazuje, że 91 procent „kultowych” firm, posiadających rozpoznawalne na całym świecie marki, wdraża rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji (AI), aby podnieść poziom zadowolenia klienta, podczas gdy takie taktyki stosowane są jedynie przez 42 procent badanych spółek ogółem.  więcej
    19-10-2017, 10:27, Informacja prasowa, Biznes, Finanse i Prawo
  • Deloitte: Łańcuchy dostaw przechodzą cyfrową rewolucję


    geralt
    Największy wpływ na zmiany w obszarze łańcuchów dostaw w branży produkcyjnej i relacjach B2B będą miały trendy takie jak robotyka i automatyzacja, analityka oraz Internet Rzeczy (IoT). Wdrażanie nowoczesnych technologii hamuje obawa o cyberbezpieczeństwo i brak wykwalifikowanych pracowników.  więcej
    19-10-2017, 11:21, Katarzyna Sadło, Biznes, Finanse i Prawo
  • 52% Polaków nie korzysta jeszcze z subskrypcji


    gpointstudio / shutterstock
    Firma Straal zaprezentowała raport o ekonomii subskrypcji w Polsce – „Subskrypcje PL”. Opracowanie powstało na podstawie badania konsumenckiego, które na zlecenie firmy zrealizowano w sierpniu tego roku.  więcej
    18-10-2017, 18:44, ip, Biznes, Finanse i Prawo
  • Handel czeka uberyzacja. Kurierów zaczną „wyręczać” konsumenci


    wavebreakmedia / shutterstock
    Według części ekspertów, za 5-10 lat znikną z rynku sklepy, które nie zdołają dostarczyć klientom żywności w ciągu 1-2 godzin. Polacy będą zamawiać produkty w drodze do pracy i odbierać je po powrocie do domu, tak jak robią to już Amerykanie. Realizację masowych, szybkich i tanich dostaw umożliwi ekonomia współpracy. Dzięki rozładowaniu tzw. peaków sprzedażowych, sieci handlowe obniżą koszty dystrybucji. E-klienci otrzymają swoje artykuły na czas, a odwiedzający placówki zarobią dodatkowe pieniądze.  więcej
    10-10-2017, 09:40, Łukasz Kowalski, Biznes, Finanse i Prawo
  • Rośnie wartość rynku e-learningu na świecie

    W 2023 roku wartość globalnego rynku e-learningu przekroczy 240 mld dol. przy rocznej dynamice wynoszącej ok. 5% – wynika z raportu Docebo „E-learning trends and forecast 2017-2021”. Głównymi czynnikami wzrostu będą niższe koszty kształcenia w porównaniu do metod tradycyjnych i rosnąca elastyczność nauki zdalnej.  więcej
    09-10-2017, 10:26, Jakub Hryciuk, Biznes, Finanse i Prawo
  • 12 godzin – tyle wystarczy, by złamać niemal każdy system informatyczny


    ra2studio / Shutterstock
    Mimo stosowanych przez firmy zabezpieczeń, systemy informatyczne są pełne luk i bardzo łatwo je złamać. Aż 88% tzw. etycznych hakerów ankietowanych przez firmę Nuix przyznaje, że w ich dotychczasowej karierze nie było systemu teleinformatycznego, z którym trzeba było walczyć dłużej niż 12 godzin.  więcej
    05-10-2017, 13:52, Artur Kosior, Bezpieczeństwo
  • 5 rzeczy, na które Polacy coraz chętniej wydają pieniądze (infografika)


    HRS
    Eko-żywność, produkty rzemieślnicze, wsparcie młodych artystów… Na co Polacy coraz chętniej wydają swoje oszczędności? Zdecydowanie częściej przy zakupach biorą pod uwagę dobro środowiska i swoje zdrowie oraz szukają produktów dobrych jakościowo. Sprawdź, na co nie szkoda nam gotówki – niektóre wybory mogą okazać się zaskoczeniem!  więcej
    03-10-2017, 09:49, Patrycja Rogacz, Biznes, Finanse i Prawo
  • Bezpieczeństwo danych osobowych – czego obawiają się Polacy?


    ©istockphoto.com/blackred
    Korzyści oferowane przez dostawców usług cyfrowych sprawiają, że często automatycznie podajemy dane osobowe, przymykając oko na zagrożenia jakie na nas czekają. Na szczęście, w ostatnich latach nie mieliśmy do czynienia ze spektakularnymi przykładami naruszenia naszych praw. Jednak czy oznacza to, że nie musimy się niczego obawiać?  więcej
    22-09-2017, 11:32, redakcja, Bezpieczeństwo
  • Warszawiacy jako pierwsi w Europie będą mogli współdzielić przejazd taksówką. Rusza mytaxi match

    Mytaxi udostępnia w Warszawie usługę ride-sharingową wykorzystującą taksówki:mytaxi match. Jest to pierwsza tego typu usługa w Europie, która polega na współdzieleniu przejazdu w jednym kierunku i podziale kosztu za kurs między dwoma nieznającymi się pasażerami, dzięki czemu cena może być nawet o 40% niższa od kwoty za standardowy przejazd taksówką. Warszawa została wybrana jako miasto pilotażowe dla usługi mytaxi match, spośród 70-ciu miast w Europie.  więcej
    13-09-2017, 20:34, ip, Technologie
  • Polscy użytkownicy chronią dane przed korporacjami


    © istockphoto.com
    Problem kradzieży tożsamości lub wrażliwych danych stał się już niemal codziennością dla osób korzystających z najnowszych technologii, a konsekwencje nierozważnego używania aplikacji lub braku odpowiedniego ich zabezpieczenia dotykają coraz większej liczby internautów. Jednak jak pokazuje przygotowany na zlecenie F5 Networks raport Future of Apps, Polacy starają się chronić swoje prywatne dane przed wyciekiem i zwracają uwagę, w jaki sposób firmy przechowują informacje na ich temat.  więcej
    14-09-2017, 10:23, Ireneusz Wiśniewski, Bezpieczeństwo
  • NIK krytycznie ocenia działania MEN i policji w kontekście cyberprzemocy wśród dzieci i młodzieży


    © - ericmichaud - istockphoto.com
    Ministerstwo Edukacji Narodowej, Ministerstwo Cyfryzacji, szkoły oraz Policja nie rozpoznały właściwie i nie określiły skali zagrożenia jaką niesie cyberprzemoc wśród dzieci i młodzieży - wynika z raportu NIK o cyberprzemocy w tej grupie społecznej.  więcej
    27-09-2017, 13:06, ip, Bezpieczeństwo
  • Polskie startupy nabierają rozpędu. Biznes zaczyna się po trzydziestce


    ©fotolia.com
    Według najnowszego raportu Fundacji Startup Poland, który został przedstawiony w trakcie trwania XXVII Forum Ekonomicznego w Krynicy-Zdroju polskie startupy tworzą głównie przedsiębiorcy między trzydziestym, a czterdziestym rokiem życia. Jedna trzecia młodych przedsiębiorców to kobiety, natomiast na własny biznes decyduje się zaledwie co 5. naukowiec.  więcej
    08-09-2017, 11:25, mg, Biznes, Finanse i Prawo
  • Pokolenia X i Y ruszają na zakupy do sklepów przyszłości


    Comarch
    Wyniki badania ‚‚Przyszłość zakupów. Najważniejsze trendy w retail dziś i w 2030 roku’’ przeprowadzonego przez Comarch i Kantar TNS Holandii, Niemczech, Polsce, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii oraz we Włoszech na grupie ponad 3 tys. osób w wieku od 18 do 65 lat pokazują, że przedstawiciele pokolenia X i Y zdają sobie sprawę, że digitalizacja w sklepach jest kluczowa i coraz chętniej podążają za nowinkami technologicznymi.  więcej
    07-09-2017, 10:22, Marek Wiśniewski, Biznes, Finanse i Prawo

 Zobacz wszystkie tagi (Chmura Tagów)





Jak czytać DI?
Newsletter

Podaj teraz tylko e-mail!



RSS
Copyright © 1998-2017 by Dziennik Internautów Sp. z o.o. (GRUPA INFOR PL) Wszelkie prawa zastrzeżone.