Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

raporty

  • Ponad połowa Polek w IT zarabia 3,1-7 tys. zł netto. Choć co piąta badana wskazywała wyższe oczekiwania


    No Fluff Jobs
    Kolejna, trzecia już edycja raportu „Kobiety w IT 2022” No Fluff Jobs pokazała m.in. różnice między obecnymi zarobkami, a oczekiwaniami pracujących w tym sektorze Polek. Podczas gdy ponad połowa z nich zarabia w granicach 3,1-7 tys. zł netto, prawie co piąta respondentka deklaruje wyższe oczekiwania finansowe. Co ciekawe, ponad połowa kandydatek IT decyduje się wejść do branży, ponieważ lubi wyzwania zawodowe.  więcej
    12-04-2022, 14:56, pressroom , Pieniądze
  • Inwestujemy w rozwiązania smart home, bo cenimy sobie komfort


    oferteo
    Elementy smart home są obecne w co trzecim nowo powstającym domu – wynika z corocznego „Raportu o budowie domów w Polsce” serwisu Oferteo.pl. Odsetek ten od trzech lat utrzymuje się na zbliżonym poziomie. Decyzja o wdrożeniu takich rozwiązań najczęściej spowodowana była potrzebą zwiększania komfortu mieszkania. Większość użytkowników zadeklarowała, że jest zadowolona z wybranych rozwiązań i planuje rozbudowę swojego systemu.  więcej
    06-04-2022, 15:21, pressroom , Technologie
  • NIK: Polska cyfrowa? Daleka droga...


    Markus Winkler
    Poziom kompetencji cyfrowych w Polsce co prawda wzrósł w ostatnich latach, jednak na tle Unii Europejskiej nadal wypadamy słabo. Według raportu Komisji Europejskiej o postępie cyfrowym (EU DESI 2021), Polska zajmuje 24. miejsce spośród 27 krajów UE pod względem kapitału ludzkiego społeczeństwa cyfrowego. Działania ministrów i innych podmiotów na rzecz podniesienia kompetencji cyfrowych okazały się niewystarczające uznał NIK po przeprowadzonej kontroli w Ministerstwie Cyfryzacji, MEN i 24 gminach.  więcej
    29-03-2022, 13:06, pressroom , Technologie
  • Jakie dane osobowe zbierają polskie firmy i co z nimi robią?


    smsapi
    Cyfrowy marketing nie działa bez danych osobowych. Dzięki nim unika się przeznaczania dużych budżetów np. na wieszanie billboardów, których treść interesuje tylko ułamek osób w okolicy. W sieci można dotrzeć precyzyjnie, np. do kobiet z Gdyni, które mają dzisiaj urodziny - o ile znamy ich płeć, adres i datę urodzenia. Raport SMSAPI “Komunikacja SMS w biznesie 2022” sprawdza, jak firmy zdobywają te dane i do czego ich używają.  więcej
    23-03-2022, 14:28, pressroom , Pieniądze
  • Coraz więcej firm sprzedaje przez internet. Jak obecnie wygląda sytuacja finansowa sklepów internetowych w Polsce?


    Advox
    W ciągu ostatnich pięciu lat 178 tys. firm dodało do swojej głównej działalności kod branżowy oznaczający sprzedaż w Internecie, jak wynika z analizy KRS. Aż 70 proc. tej liczby przypada na rok 2021. Firm, które od początku sprzedaż przez Internet miały zarejestrowaną jako główną działalność, jest obecnie 52,6 tys., jednak ponad połowa z nich znajduje się w słabej lub złej kondycji finansowej.  więcej
    22-03-2022, 12:17, _, Pieniądze
  • RMF FM otwiera ranking najbardziej opiniotwórczych mediów w styczniu 2022


    Instytut Monitorowania Mediów
    Jak wynika z najnowszego raportu najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce, ranking główny za styczeń 2022 otwiera stacja radiowa RMF FM cytowana niemalże 3,4 tys. razy. Miejsce drugie należy do portalu Onet z liczbą 2,7 tys. wzmianek w innych mediach, a podium zamyka Wirtualna Polska z wynikiem 2,3 tys. cytowań. Do TOP 15 ze wzrostami aż o siedemdziesiąt i pięćdziesiąt sześć miejsc awansowały kolejno miesięcznik Perspektywy i tygodnik Sieci.  więcej
    02-03-2022, 17:57, pressroom , Pieniądze
  • Internet mobilny w Polsce w lutym 2022 r.


    View Apart / Shutterstock
    Portal RFBenchmark opublikował ranking operatorów komórkowych w Polsce w lutym 2022. Badania dotyczyły jakości i szybkości Internetu mobilnego w Polsce. W porównaniu z poprzednią publikacją doszło do wyraźnych zmian w klasyfikacji. Orange awansowało na pozycje lidera w kategorii średniej szybkości pobierania danych LTE oraz w kategorii najniższej średniej wartości ping LTE. Play utrzymał prowadzenie w kategorii średniej prędkości wysyłania danych LTE.  więcej
    14-03-2022, 10:33, pressroom , Technologie
  • Polacy chętnie rozmawiają o samochodach, najwięcej pozytywnych emocji budzi branża AGD, a negatywnych telekomunikacja. 5 edycja rankingu Social Index


    shutterstock.com
    Polacy w Internecie najczęściej rozmawiają o motoryzacji, sprzęcie RTV i sklepach internetowych. Najbardziej pozytywnie postrzeganą branżą jest AGD, a najwięcej negatywnych emocji budzi telekomunikacja. Polski SentiOne po raz piąty prezentuje ranking Social Index, który, dzięki użyciu zaawansowanej sztucznej inteligencji, pozwala porównać popularność wśród Internautów największych marek, w tym z branży technologicznej, obecnych na polskim rynku.  więcej
    22-02-2022, 17:50, pressroom , Lifestyle
  • Firmowe IT stają się multikulturowe


    everything possible / shutterstock
    Jednym z dominujących trendów 2022 roku w świecie technologii biznesowych jest wszechobecne tworzenie tzw. środowisk multi-cloud, a więc systemów IT zasilanych technologiami chmurowymi od wielu dostawców. Według najnowszej analizy Intricately – 2022 Cloud Infrastructure Market Report już blisko 80% dużych firm korzysta z usług minimum dwóch dostawców cloud computingu.  więcej
    18-02-2022, 15:40, pressroom , Pieniądze
  • Polska na 5. miejscu pod względem prób łamania haseł do zdalnych komputerów


    Nata-Lia / Shutterstock
    Zwiększona aktywność grup hakerskich wykorzystujących podatności w zabezpieczeniach narzędzia Log4j, nowe ustalenia dotyczące trojanów bankowych atakujących urządzenia z systemem Android oraz wyniki analiz ataków typu brute force w ramach RDP. W 2021 roku zanotowano ich ponad 280 miliardów, a Polska znalazła się na 5. miejscu, wśród krajów o największej liczbie prób takich ataków.  więcej
    16-02-2022, 14:30, pressroom , Bezpieczeństwo
  • Wyceny spółek technologicznych i ochrony zdrowia na rekordowym poziomie


    ThisisEngineering
    Wyceny większości przejmowanych firm na świecie mocno wzrosły w ubiegłym roku pomimo dekoniunktury gospodarczej spowodowanej pandemią, wynika z najnowszego raportu firmy doradczej Bain & Company. Inwestorzy najwięcej płacili za firmy technologiczne i z sektora ochrony zdrowia.  więcej
    10-02-2022, 11:41, pressroom , Pieniądze
  • Już 3 mld użytkowników korzysta z komunikatorów. Ale całego świata nie podbiją


    Kev Costello
    Według nowego raportu eMarketer, aplikacje mobilne służące do przesyłania wiadomości do końca tego roku będą miały 3,09 miliarda użytkowników. To wzrost o 6 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem, jednak badanie wskazuje, że trend z czasem będzie spowalniał. Żaden z komunikatorów nie ma szans na zdominowanie rynku i narzucenie własnego rozwiązania jako standardu.  więcej
    17-12-2021, 10:44, _, Technologie
  • Polscy programiści lubią hierarchię i jasne zadania


    Husna Miskandar
    Różnice kulturowe są czymś więcej niż zbiorem stereotypów i nie wolno ich ignorować. W międzynarodowych zespołach szybko ujawniają się różnice dotyczące sposobu współpracy lub relacji podwładny-przełożony - wynika z nowego badania firmy 7N. Pomijanie ich znaczenia stwarza ryzyko konfliktów i może skutkować błędami w realizowanych projektach.  więcej
    06-12-2021, 14:02, pressroom , Pieniądze
  • 73 proc. placówek ochrony zdrowia wykorzystuje sprzęt medyczny z przestarzałym systemem operacyjnym


    Kaspersky
    Placówki służby zdrowia gromadzą ogromne ilości wrażliwych i cennych danych. Sprzęt medyczny z przestarzałym systemem operacyjnym, w którym nie łata się bieżących luk, może stać się łatwym celem różnego rodzaju ataków.  więcej
    03-12-2021, 12:09, pressroom , Bezpieczeństwo
  • Polki zakładają własne firmy, bo chcą być samodzielne

    Niemal 1/3 polskich przedsiębiorczyń przyznaje, że w ciągu ostatniego roku miała problemy z prowadzeniem działalności, a ponad 1/4 odnotowała spadek przychodów. 70 proc. odczuwa obecnie zwiększony stres w związku z prowadzeniem firmy. Jednak mimo to również 70 proc. widzi szanse rozwoju w najbliższych miesiącach, a niemal połowa częściej niż w poprzednich latach miała szansę pracy nad nowymi projektami.  więcej
    30-11-2021, 08:16, pressroom , Pieniądze
  • Jak nie przepłacić na wyprzedażach Black Friday i Cyber Monday?


    cinkciarz.pl
    Ekstra rabaty, nadzwyczajne przeceny, niepowtarzalne okazje – takie hasła już wkrótce wypełnią witryny sklepów stacjonarnych i internetowych niemal na całym świecie. Czy w końcówce listopada sprzedawcy rzeczywiście obniżają ceny towarów o kilkadziesiąt procent? Jak nie przepłacić na wyprzedażach?  więcej
    16-11-2021, 15:29, _, Porady
  • Elastyczna praca nową walutą przyciągania i zatrzymywania najlepszych talentów

    78% specjalistów i menedżerów chce móc wykonywać pracę indywidualną w skupieniu w domu, a 56% z nich chce pracować kreatywnie z domu. Na to, jak bardzo kadra wyższego szczebla docenia elastyczność w miejscu pracy wskazuje również to, że co dziesiąty respondent byłby w stanie zaakceptować obniżkę wynagrodzenia w zamian za zwiększenie możliwości pracy zdalnej.  więcej
    09-11-2021, 14:12, pressroom , Pieniądze
  • Wzrosty cen w sklepach stacjonarnych zachęcają Polaków do zakupów online


    Blue Media
    Po ponownym otwarciu centrów handlowych ponad połowa Polaków zauważyła wzrost cen produktów – wynika z autorskiego raportu Cushman & Wakefield pt. „Rynek powierzchni handlowych - powrót optymizmu?”. Co więcej, negatywne zjawiska w centrach handlowych zachęcają konsumentów do zakupów online.  więcej
    20-10-2021, 16:08, pressroom , Pieniądze
  • IAB Europe i IAB Polska wzywają europarlamentarzystów do odrzucenia raportu na temat reklam wykorzystujących dane

    IAB Europe i IAB Polska wyrażają zaniepokojenie zainicjowanymi przez Grupę Zielonych/Wolne Przymierze Europejskie w Parlamencie Europejskim kampanią i raportem, które określają ogromną część gospodarki internetowej mianem „manipulacji” i wzywają do wprowadzenia całkowitego zakazu wykorzystywania danych osobowych w reklamie. Oznaczałoby to katastrofę dla europejskich mediów, startupów i małych firm.  więcej
    18-10-2021, 15:05, pressroom , Pieniądze
  • Salesforce: 71% rozwijających się małych i średnich firm przetrwało pandemię dzięki digitalizacji

    Firma Salesforce opublikowała piątą edycję raportu pt. „Small and Medium Business Trends” (Trendy wśród małych i średnich przedsiębiorstw). Wyniki badań wskazują kilka skutecznych sposobów, dzięki którym małe i średnie firmy mogą odnieść sukces w cyfrowym świecie. Przykładowo 67% liderów MŚP twierdzi, że wsparcie społeczności było ważne dla przetrwania ich firmy podczas pandemii, a zdaniem 69% kluczowa okazała się pomoc rządowa.  więcej
    12-10-2021, 14:58, pressroom , Pieniądze

 Zobacz wszystkie tagi (Chmura Tagów)