Ponad 90% nastolatków w wieku 14-18 lat korzysta z komunikatorów internetowych - wynika z najnowszego badania instytutu badawczego ARC Rynek i Opinia. Badania pokazują, że w tym przedziale wiekowym Gadu-Gadu jest zdecydowanym liderem.
reklama
Badanie ARC Rynek i Opinia zrealizowano metodą ankiet internetowych CAWI w dniach 30 lipca - 11 sierpnia 2010 na Epanel.pl. Wzięło w nim udział 303 mieszkańców miast w wieku 14-18 lat.
Widać, że komunikatory internetowe cieszą się niesłabnącą popularnością wśród polskich nastolatków. Korzysta w nich w naszym kraju ponad dziewięćdziesiąt procent osób we wskazanym wieku, mających w domu dostęp do internetu.
Niekwestionowanym liderem, jeśli chodzi o komunikatory internetowe, z których korzystają nastolatki, jest Gadu-Gadu. Jego użytkowanie deklaruje blisko 96% respondentów. Na drugim miejscu, choć z ponad dwa razy gorszym wynikiem, znalazł się Skype (45%). Na kolejnych lokatach uplasowały się Tlen (10,7%), Google Talk (5,2%) oraz MSM Communicator (4,8%).
Wiele osób powie, że wyniki badań nie zaskakują. Warto jednak mieć na uwadze, że w związku z rozwojem serwisów społecznościowych spodziewano się spadku znaczenia komunikatorów. Młodzi internauci chyba jednak nie zrezygnują z tego narzędzia.
Badania potwierdzają też, że Gadu-Gadu i Skype mają w Polsce pozycję bardzo silną. W przypadku Gadu-Gadu jest to związane bardziej z grupą wiekową niż z konkretnym pokoleniem. Polski komunikator jest bowiem od lat lubiany przez osoby młode i wielu jego nastoletnich użytkowników zdążyło już dorosnąć, pójść na studia i nawet założyć rodziny.
Z kolei Skype od lat konsekwentnie zdobywa użytkowników w Polsce. Większość osób kojarzy go z usługami głosowymi i VoIP. Być może gdyby ARC spytało o komunikatory używane do rozmów głosowych, wynik byłby korzystniejszy dla Skype.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|