Stosowane dotychczas zgody na pliki cookies były w dużej mierze nieprawidłowe i niewystarczające, aby legalnie przetwarzać dane użytkowników. To oznacza, że reklamodawcy będą musieli zmienić sposób śledzenia użytkowników sieci. Gra toczy się o kawałek wielkiego tortu szacowanego na 64 miliardy euro. więcej
Funkcja blokowania reklam jest dostępna na razie w deweloperskiej wersji Opery. Ładowanie stron znacznie przyspiesza, ale wydawców to raczej nie ucieszy. więcej
Branża reklamowa walczy o wolność, a twórcy Adblocka to działający dla zysku niemoralni kłamcy, którzy chcą położyć kres różnorodności myśli na świecie. Takie wnioski można wyciągnąć z przemówienia szefa IAB USA Randalla Rothenberga. więcej
Facebook będzie przekazywał reklamodawcom ogólne dane o tym, co ludzie mówią na temat marek, zjawisk i działań, także w postach niepublicznych. W rzeczywistości Facebook już wcześniej to sprawdzał, ale teraz dodatkowo podzieli się wiedzą z innymi podmiotami. więcej
Ello to serwis społecznościowy, który ma być prosty, pozbawiony manipulacji i handlowania danymi. Brzmi to pięknie, ale z czego Ello chce się utrzymać?więcej
Reklamodawcy sieci Adkontekst mogą już korzystać z nowych form targetowania przekazu reklamowego do konkretnych segmentów rynkowych - w oparciu o dane demograficzne i dane o intencjach zakupowych. Jest to możliwe dzięki współpracy Adkontekst m.in. z serwisem Goldenline oraz porównywarką cen Nokaut. więcej
Microsoft, domyślnie blokując śledzenie użytkowników IE 10, dokonuje "złego wyboru dla konsumentów" - tak uważają amerykańscy reklamodawcy, którym nie podoba się fakt, że 43% internautów dostanie przeglądarkę domyślnie chroniącą ich prywatność. Ta krytyka pokazuje, że reklamodawcy tolerowali inicjatywę Do Not Track tak długo, dopóki była ona odpowiednio niszowa. więcej
Jeden prosty klik i treść stoi otworem - zapewniają twórcy usługi Lorneta. Innowacyjne rozwiązanie reklamowe może się jednak nie spodobać wielu internautom. więcej
Wielu reklamodawców odwraca się od płatnych reklam w Facebooku, które często okazują się mniej skuteczne niż konkurencyjne rozwiązania - informuje agencja Reuters. Społecznościowy gigant już teraz stara się jednak z tym walczyć. więcej
Dokładność kontrolera Kinect cały czas wzrasta i oprócz prostych ruchów, już od jakiegoś czasu może on śledzić również obiekty trzymane w rękach czy ruch gałek ocznych. Rozwiązania tego typu mają się okazać użyteczne również dla reklamodawców. więcej
Niedługo po giełdowym debiucie Facebooka zespół Twittera podkreślał, że w odróżnieniu od swojego konkurenta już teraz dobrze sobie radzi z zarabianiem na urządzeniach mobilnych. Mikroblogowa usługa chce jednak przyciągnąć reklamodawców również w inny sposób. więcej
Ekran powitalny urządzenia Kindle Fire może być wkrótce wypełniony reklamami - donosi serwis AdAge. Zabieg taki prawdopodobnie umożliwi dalsze obniżanie ceny tabletu. więcej
Użytkownicy mobilnych urządzeń najczęściej pobierają nowe treści nie z wykorzystaniem przeglądarki, ale dedykowanych narzędzi. To właśnie reklamy w aplikacjach mają być kluczowe na smartfonach i tabletach - informuje Strategy Analytics. więcej
Sieć reklamowa Business Ad Network została wyłącznym partnerem marketingowym LinkedIn w Polsce. LinkedIn ma 150 milionów użytkowników na całym świecie, w tym ponad pół miliona w Polsce. więcej
Gigantyczne liczby fanów na Facebooku nie zawsze idą w parze z zainteresowaniem samych internautów - zauważa AdAge. Najgorzej sytuacja wygląda w przypadku dużych marek. więcej
W minione wakacje radio zanotowało największą dynamikę wydatków reklamowych wśród marketerów sezonowych. Zapłacili oni za promocję w radiu 11,1 mln zł - o ponad połowę więcej niż rok temu. Pozostałe media tradycyjne zanotowały spadki, niewielkim wzrostem w lipcu może pochwalić się internet. więcej