Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Intencje zakupowe i demografia w Adkontekst

17-09-2014, 21:48

Reklamodawcy sieci Adkontekst mogą już korzystać z nowych form targetowania przekazu reklamowego do konkretnych segmentów rynkowych - w oparciu o dane demograficzne i dane o intencjach zakupowych. Jest to możliwe dzięki współpracy Adkontekst m.in. z serwisem Goldenline oraz porównywarką cen Nokaut.

W ramach poszerzania oferty stworzone zostały profile socjodemograficzne, zawierające takie informacje jak płeć i wiek, a także  profile zawodowe definiujące branżę oraz stanowisko użytkownika. W krótkiej perspektywie sieć Adkontekst planuje również wprowadzenie dodatkowego kryterium profilowania - wykształcenia. Reklamodawca, określając grupę docelową kampanii przy pomocy profilu zawodowego, może zatem dotrzeć do osób decyzyjnych z interesującej go branży, np. właścicieli firm, dyrektorów sprzedaży czy też programistów.

Z kolei współpraca z porównywarką cen pozwoliła na stworzenie kilkudziesięciu profili intencji zakupowych określających, czego użytkownik szukał oraz jakie kategorie i jakie produkty oglądał w porównywarce (np. AGD małe, akcesoria dla dzieci).

- Dodatkowe możliwości targetowania są potężną formą wsparcia dla reklamodawców z wielu branż, m.in. e-commerce - pozwalają na zwiększenie skuteczności kampanii dzięki wykorzystaniu wiarygodnych i wartościowych danych od dużych partnerów - komentuje Łukasz Duda, Chief Revenue Officer, Netsprint.

Szeroki zakres dostępnych danych pozwala tworzyć profile przekrojowe, np. osoby zainteresowane zakupem dóbr luksusowych i należące do kadry kierowniczej, którym reklamodawca może emitować reklamy samochodów luksusowych. Korzystanie z tych danych w ramach kampanii CPC w Adkontekście będzie dodatkowo płatne.

Wprowadzenie nowych form targetowania w Adkontekst jest zapowiedzią wejścia Netsprint na rynek DMP (Data Management Platform). Zadaniem tych platform jest zarządzanie danymi o użytkownikach identyfikowanych poprzez pliki cookie. DMP gromadzą i synchronizują dane z różnych źródeł, np. newsletter, strona WWW, system zamówień e-commerce, a także umożliwiają targetowanie reklamy do wyznaczonej grupy użytkowników (np. w ekosystemie RTB).

Targetowanie reklam w oparciu o demografię i intencje zakupowe to kolejny krok Adkontekst w obszarze rozwoju Audience Targetingu. Już na początku 2013 roku w Adkontekst wprowadzone zostało targetowanie na profile zainteresowań użytkowników  oraz retargeting. Z kolei w sierpniu bieżącego roku Netsprint uruchomił usługę Adkontekst Audience Report, która pomaga reklamodawcom planować kampanię reklamową oraz optymalizować treści WWW poprzez udzielanie odpowiedzi na pytanie, które segmenty użytkowników konwertują oraz angażują się na jego serwisie WWW.

W ramach audience targetingu użytkownicy są identyfikowani poprzez pliki cookie. Platforma Netsprint Audience gromadzi te dane, a następnie analizuje je oraz segmentuje, czyli przypisuje użytkowników do określonych profili marketingowych. Następnie w oparciu o te dane wyliczana jest liczba użytkowników, do których może dotrzeć reklamodawca, kierując kampanię do danego profilu (tzw. liczność).

Szersze informacje dotyczące opisanych nowych możliwości targetowania dostępne są na stronie sieci Adkontekst.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *