Wielu reklamodawców odwraca się od płatnych reklam w Facebooku, które często okazują się mniej skuteczne niż konkurencyjne rozwiązania - informuje agencja Reuters. Społecznościowy gigant już teraz stara się jednak z tym walczyć.
- Niektóre z narzędzi są po prostu o wiele lepsze niż reklamy na Facebooku - tłumaczy były analityk Krishan Agarwal, cytowany przez Reutersa (zob. Retailers feast on free Facebook tools, shun ads). Zamiast płatnych jednostek firmy chętnie wybierają prowadzenie darmowych stron na Facebooku.
Facebook ma się najgorzej sprawdzać w przypadku reklam, które zachęcają bezpośrednio do zakupów. Sektor zajmujący się sprzedażą detaliczną po prostu tego nie kupuje - mówi Fiona Dias z firmy ShopRunner. - Przy korzystaniu z darmowych rozwiązań Facebooka nikt nie musi się martwić, czy coś działa, jednak gdy w grę wchodzą pieniądze, wszyscy są bardzo ostrożni.
Podobnego zdania jest Katie Ennis, która kieruje siecią RCC Western Stores. Nie ma tu konwersji. Ludzie klikają w reklamy, ale nie chcą kupować - tłumaczy Ennis. Jej sklep przestał w związku z tym kupować reklamy na Facebooku na początku tego roku, jednak od tego czasu również społecznościowy gigant znacznie rozwinął się pod względem możliwości promocji.
Według opublikowanego niedawno raportu firmy comScore witryna Zuckerberga najlepiej sprawdza się w przypadku promowania samych marek, a nie konkretnych produktów. Facebook już teraz testuje jednak np. historie sponsorowane, czyli możliwość wyświetlania reklam bezpośrednio w strumieniu wiadomości, gdzie są znacznie widoczniejsze. W przyszłości prawdopodobnie nie unikniemy również większych banerów oraz dodatkowych reklam w programach mobilnych.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|