Facebook jest bardzo skutecznym narzędziem dla reklamodawców - wynika z nowego raportu comScore. Wcześniej wiele dużych marek narzekało na koszty związane z obecnością w witrynie Zuckerberga.
Z nowego raportu comScore wynika, że reklamy na Facebooku są najskuteczniejsze w przypadku znanych marek, o których już rozmawiają użytkownicy - zauważa Reuters. Na potrzeby badania przyglądano się m.in. sklepom Best Buy czy Starbucks.
Okazuje się, że większość interakcji użytkowników z markami zachodzi w strumieniach wiadomości, a nie na dedykowanych do tego profilach. Jednak internauci, którzy kliknęli w przycisk "Lubię to" związany z danym produktem czy firmą, później poświęcają jej więcej czasu, gdy pojawia się również w innych miejscach.
Po trwającym 4 tygodnie teście okazało się, że fani, którzy widzieli na Facebooku wiadomości związane z daną marką, kupowali o ok. 19% chętniej jej produkty. Niezwykle ważna jest jednak również reakcja samych znajomych na wpisy umieszczane przez daną firmę, która może podnieść liczbę zakupów nawet o 27% (oczywiście, gdy znajomi entuzjastycznie reagują na wiadomości danej marki).
Warto przypomnieć, że Facebook na razie nie wyświetla reklam w mobilnych wersjach swojej usługi, co chętnie przywołuje Twitter. Już wkrótce jednak w obu społecznościowych usługach najprawdopodobniej pojawią się większe jednostki reklamowe, które mają być atrakcyjniejsze dla reklamodawców i niestety nieco bardziej uciążliwe dla samych użytkowników.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|