Niedługo po giełdowym debiucie Facebooka zespół Twittera podkreślał, że w odróżnieniu od swojego konkurenta już teraz dobrze sobie radzi z zarabianiem na urządzeniach mobilnych. Mikroblogowa usługa chce jednak przyciągnąć reklamodawców również w inny sposób.
Twitter ma oferować reklamodawcom m.in. dużą przestrzeń na ich banery - zauważa Peter Kafka z AllThingsD (zob. Twitter’s Big Pitch to Big Brands: You Want Space? We Got Space). Zapowiedzą tego typu kroków była pierwsza wyemitowana w telewizji reklama amerykańskiej witryny.
Już jakiś czas temu Twitter odświeżył wygląd swojej witryny, by załączane do wiadomości zdjęcia oraz obrazki były bardziej widoczne. W ubiegłym roku markom udostępniono także możliwość tworzenia swoich stron, by dać im wyraźny sygnał, że powinny publikować nie tylko tweety, ale również grafiki przypominające duże banery reklamowe.
- Zespół Twittera chce czegoś znacznie więcej niż wiadomości w witrynie - uważa Kafka. - Chcą głośnych internetowych reklam, jak te, które kupić można w Yahoo czy AOL, ale nie na Facebooku. Warto przypomnieć, że niedawno Twitter udostępnił także samoobsługową sieć reklamy, która ma konkurować z Google AdWords.
Ostatnio współtwórca Twittera ujawnił, że już teraz usługa zarabia więcej na swojej wersji mobilnej niż banerach wyświetlanych użytkownikom komputerów biurkowych. Choć Facebook na razie jest więc nieco z tyłu, jeśli chodzi o monetyzowanie użytkowników tabletów i smartfonów, społecznościowy gigant również eksperymentuje z większymi reklamami.
Niedawno na Facebooku zaprezentowano m.in. większe obrazy wyświetlane w strumieniu wiadomości. Biorąc pod uwagę, że mogą się tam teraz pojawiać również "historie sponsorowane", marketerzy mają do swojej dyspozycji narzędzia oferujące coraz bardziej inwazyjne reklamy.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|