Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

prasa

  • Tablety, komórki i internet, czyli drugie życie wydawców prasy


    © TPopova at istockphoto.com
    Kryzys gospodarczy zmienił strategie europejskich wydawców prasy biznesowej. Nie tworzą już tylko gazet, ale są dostawcami biznesowej informacji w internecie, na komórki i tablety. Teraz muszą znaleźć sposób, by na tym zarobić.  więcej
    31-01-2011, 16:59, Forsal.pl, Pieniądze
  • Opinie: "Prasę wydawaną w internecie" trzeba rejestrować


    © TPopova at istockphoto.com
    Tak orzekł Sąd Najwyższy. Wciąż pozostaje jednak aktualne pytanie, czym jest owa "prasa w internecie", która ma podlegać rejestracji. Kryteria są na tyle nieostre, że Piotr Vagla Waglowski zastanawia się nawet, czy czasem sam SN nie działa wbrew swojemu orzeczeniu. Prowadzi bowiem swój serwis "Aktualności"...  więcej
    21-12-2010, 12:44, Rafał Cisek, Nowe Media, Pieniądze
  • Sąd Najwyższy odpowie, czy strona WWW jest dziennikiem


    © arturbo at istockphoto.com
    Serwis GazetaBytowska.pl już dwa razy został uznany przez sąd za prasę, a jego administrator został uznany za winnego niezarejestrowania portalu internetowego jako tytułu prasowego. Dziś sprawę tę rozpatrzy Sąd Najwyższy. Ciągnie się ona od czterech lat i ma niemałe znaczenie dla wszystkich, którzy prowadzą portale internetowe bez rejestracji.  więcej
    15-12-2010, 11:29, Marcin Maj, Technologie
  • Brytyjski Daily Telegraph bierze przykład z Murdocha


    © TPopova at istockphoto.com
    Dostęp do treści Daily Telegraph w internecie będzie płatny - zdecydował wydawca. Jego rozwiązania będą zbliżone bardziej do modelu stosowanego przez Financial Times, niż przez londyński The Times.  więcej
    02-12-2010, 09:52, Forsal.pl, Technologie
  • The Times - spadek popularności i sukces finansowy

    The Times za ścianą opłat stracił miliony czytelników, ale zyskał ponad 100 tys. płacących subskrybentów. To może oznaczać przychody dużo większe niż wcześniej. Strategia Ruperta Murdocha chyba się sprawdza.  więcej
    03-11-2010, 12:07, Marcin Maj, Technologie
  • Wydawcy mają nowe życie w cyfrowym świecie


    © TPopova at istockphoto.com
    Wydawcy odkryli, że... internet, który jeszcze do niedawna był uważany za głównego winowajcę upadku gazet, teraz może pomóc im odzyskać reklamodawców. Wyszli z założenia, że zamiast bać się sieci, trzeba się nauczyć na niej zarabiać.  więcej
    15-10-2010, 08:37, Forsal.pl, Pieniądze
  • Jak Google chce pomóc prasie?


    © TPopova at istockphoto.com
    Po raz kolejny amerykański gigant chciał przekonać, że nie stanowi zagrożenia dla wydawców prasy. W Krakowie pokazano drogę, którą powinni oni podążać. Czy branża będzie jednak w stanie postawić na jakość i innowacyjność?  więcej
    04-10-2010, 07:23, Michał Chudziński, Pieniądze
  • Przetestuj swoje opanowanie - kup gazetę w internecie


    © TPopova at istockphoto.com
    Wraz z pojawieniem się iPada, czyli tabletu firmy Apple, rynek mediów ogłosił przejście z druku papierowego na elektroniczne wersje czasopism. Moda dotarła do Polski. Przed kilkoma dniami Agora udostępniła na iPada pełne wydanie specjalnego numeru "Wysokich obcasów". Niedługo pojawi się także pełne wydanie październikowego tygodnika Newsweek w wersji na to urządzenie. Wydawcy idą więc za modą, oferując garstce potencjalnych czytelników elektroniczne wersje swoich czasopism. Tymczasem obok jest kilkanaście milionów posiadaczy komputerów, z dostępem do internetu i multimediów, którzy mogliby dostać to samo, ale z niewiadomych przyczyn tego nie dostają.  więcej
    16-09-2010, 19:31, Sławomir Wilk, Listy Czytelników
  • Czy strona WWW może być uznana za gazetę?


    © TPopova at istockphoto.com
    Stwierdzenie przez sądy, że strona www.gazetabytowska.pl musi być zarejestrowana tak, jak gazeta, było błędem - uznał Rzecznik Praw Obywatelskich i złożył w Sądzie Najwyższym kasację. Rzecznik chce uchylenia wyroków sądów w Słupsku, które orzekły winę wydawcy.  więcej
    21-08-2010, 11:30, GazetaPrawna.pl, Pieniądze
  • Prasa to już nie tylko papierowe gazety


    © TPopova at istockphoto.com
    W redakcjach powstają treści na różne nośniki i urządzenia, a wydawcy szukają nowych sposobów sprzedaży reklam.  więcej
    19-08-2010, 12:17, Forsal.pl, Pieniądze
  • Reklamy w prasie wciąż najskuteczniejsze?


    © TPopova at istockphoto.com
    Wydawcy prasy chcą zmienić swój wizerunek. Dowodzą, że dla reklamodawców nie są gorsi od internetu.  więcej
    18-08-2010, 07:01, Forsal.pl, Pieniądze
  • Financial Times online wielkim sukcesem


    Financial Times
    Brytyjski dziennik gospodarczo-polityczny ma się świetnie. I to zarówno w wersji papierowej, jak i online. Wydawnictwu udało się zdywersyfikować przychody, dzięki czemu gazeta nie jest tak bardzo uzależniona od koniunktury na rynku reklamy.  więcej
    27-07-2010, 06:55, Michał Chudziński, Pieniądze
  • Google: Rząd nie powinien się wtrącać do rynku prasy


    © TPopova at istockphoto.com
    Interwencje instytucji centralnych nie są konieczne, by ratować prasę - takie jest stanowisko Google. Firma sprzeciwia się nowym regulacjom, podkreślając, że rozwiązanie problemu spadających czytelnictwa oraz przychodów z reklam leży gdzie indziej.  więcej
    21-07-2010, 07:35, Michał Chudziński, Pieniądze
  • Od piątku brytyjski „Times” w sieci tylko za opłatą


    © TPopova at istockphoto.com
    Koncern medialny News Corp., należący do Ruperta Murdocha, zaczyna od jutra pobierać opłaty za korzystanie z wydań gazet „The Times” i „The Sunday Times” w internecie.  więcej
    01-07-2010, 19:59, GazetaPrawna.pl, Pieniądze
  • Prasa potrzebuje rozwoju, nie ochrony


    © TPopova at istockphoto.com
    Dostępność internetu nie musi zmniejszać popularności gazet drukowanych. Trudno też mówić o "niskiej jakości" dziennikarstwa online, bo forma podawania wiadomości musi się zmienić - wynika z raportu OECD. Generalnie raport wskazuje na to, że internet może być nie tylko zagrożeniem dla prasy, ale i wielką szansą.  więcej
    28-06-2010, 10:01, Marcin Maj, Pieniądze
  • Nie płacą za treści? Mogą zapłacić podatek


    ©istockphoto.com/Dimos
    Serwisy, które zamieszczają treści prasowe bez opłat, mogą być zmuszone do zapłacenia podatku. Skoro korzystają z jakichś dóbr nieodpłatnie, fiskus może naliczyć podatek w związku z uzyskiwanymi z tego powodu korzyściami - sugeruje e-Dziennik Gazeta Prawna.  więcej
    10-06-2010, 10:35, Dziennik Gazeta Prawna, Pieniądze
  • Wired: Wydanie na iPada sprzedaje się lepiej niż papierowe


    Apple
    Rewolucja? Jeszcze za wcześnie, by wyciągać ostateczne wnioski. Jedno jest pewne - iPad zmienia rynek prasy. Czy pomoże jej wyjść z kryzysu?  więcej
    09-06-2010, 19:44, Michał Chudziński, Pieniądze
  • Zmowy cenowe uratują dziennikarstwo?


    © TPopova at istockphoto.com
    To jeden z pomysłów... amerykańskiej administracji, która widząc problemy, z jakimi borykają się media, przedstawiła swoje propozycje. Niestety dość jednostronne.  więcej
    07-06-2010, 21:23, Michał Chudziński, Pieniądze
  • iPad napełnia kieszenie wydawców prasy

    Znacznie wyższe niż w przypadku zwykłej reklamy online są przychody wydawców z reklam wyświetlanych na iPadzie. Aby jednak tablety stały się znaczącym ich źródłem, droga jeszcze daleka.  więcej
    06-06-2010, 09:27, Michał Chudziński, Pieniądze
  • OpenFile - dziennikarstwo po nowemu?


    © TPopova at istockphoto.com
    Bliżej mieszkańców, zajmowanie się sprawami, które mają dla nich największe znaczenie - serwis OpenFile twierdzi, że odkrył dziennikarstwo na nowo.  więcej
    23-05-2010, 13:56, Michał Chudziński, Technologie

 Zobacz wszystkie tagi (Chmura Tagów)