Tablety, komórki i internet, czyli drugie życie wydawców prasy

Forsal.pl 31-01-2011, 16:59

Kryzys gospodarczy zmienił strategie europejskich wydawców prasy biznesowej. Nie tworzą już tylko gazet, ale są dostawcami biznesowej informacji w internecie, na komórki i tablety. Teraz muszą znaleźć sposób, by na tym zarobić.

Giancarlo Cerutti, szef włoskiego holdingu wydającego dziennik „Il Sole 24 Ore”, pokazał, jaką strategię powinni dziś przyjąć wydawcy prasy biznesowej. Być liderem rynku informacji biznesowej, bez względu na to, jak dostarczymy ją odbiorcom – ogłosił kilka dni temu podczas prezentacji strategii holdingu na lata 2011–2013. Choć „Il Sole 24 Ore” jest tylko jednym z aktywów grupy, to jego marka jest filarem nowego planu. To brama do naszej oferty na różnych platformach i nośnikach – podkreśla Cerutti.

W tym samym kierunku podąża dziś większość wydawców prasy biznesowej. Globalni, jak „Financial Times” i „Wall Street Journal”, także ci na lokalnych rynkach, w Polsce, Czechach, Bułgarii i na większych, takich jak Francja i Włochy, oraz na jednym z największych w Europie – niemieckim. Wszyscy szukają nowych źródeł przychodów w erze cyfrowych mediów, do których czytelnicy migrują po informację.

Zmianę modelu biznesowego wymusił też kryzys i załamanie rynku reklamy prasowej. (...) Wydawcy rozwijają dziś strony internetowe, wchodzą na telefony komórkowe i tablety, biorą opłaty za dostęp do treści w sieci. Nie mogą ograniczać się do gazety. Jej marka powinna być fundamentem platformy marketingowej, która połączy czytelników z reklamodawcami – mówił w wywiadzie dla „DGP” Carlo Campos, wiceprezes hiszpańskiej Innovation Media Consulting doradzającej wydawcom.

Więcej szczegółów w serwisie Forsal.pl w artykule pt. Tablety, komórki i internet, czyli drugie życie wydawców prasy

Michał Fura

Forsal.pl


Przepisy na coś słodkiego z kremem Nutella
  
znajdź w serwisie

RSS  

RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy