The Times za ścianą opłat stracił miliony czytelników, ale zyskał ponad 100 tys. płacących subskrybentów. To może oznaczać przychody dużo większe niż wcześniej. Strategia Ruperta Murdocha chyba się sprawdza.
reklama
Koncern medialny News Corp., należący do Ruperta Murdocha, zaczął od lipca pobierać opłaty za korzystanie z wydań gazet "The Times" i "The Sunday Times" w internecie. Była to realizacja wcześniejszych zapowiedzi Ruperta Murdocha, który uważa, że trzeba nauczyć ludzi płacenia za wysokiej jakości dziennikarstwo, także w sieci.
Miesiąc po wprowadzeniu opłat witryny Timesa straciły 1,2 miliona użytkowników. Najnowsze dane comScore mówią, iż witryna TheTimes.co.uk straciła 4 mln czytelników(!). A co zyskała w zmian?
Wczoraj News Corp. wydała komunikat, z którego wynika, że The Times oraz The Sunday Times mają 105 tys. subskrybentów płacących za dostęp do informacji. Połowa z nich wykupuje abonament miesięczny. Dotyczy to także e-wydań dostępnych w sieci oraz na urządzeniach iPad i Kindle. Druga połowa klientów wykupuje dostęp na krótszy czas lub do pojedynczych wydań.
Dodatkowo News Corp. może się pochwalić 100 tys. klientów, którzy wykupują dostęp cyfrowy wraz z wersja drukowaną.
- Te liczby jasno pokazują, że wielu ludzi chce płacić za dostęp do dobrego dziennikarstwa w formatach cyfrowych. To wczesny okres, ale wskaźnik odnowień jest zachęcający i każdy z naszych cyfrowych subskrybentów jest bardziej zaangażowany i bardziej wartościowy dla nas niż wielu unikalnych użytkowników w poprzednim modelu - stwierdziła Rebekah Brooks, szefowa News International.
News Corp. nie mówi, jak wiele zarabia na subskrypcjach. Erick Schonfeld z serwisu TechCrunch postanowił to policzyć i trzeba przyznać, że wyniki tych obliczeń mogą zaskoczyć.
Schonfeld założył, że 50 tys. ludzi płaci News Corp. 12,8 USD miesięcznie, czyli w sumie 640 tys. USD miesięcznie. Pozostali czytelnicy (55 tys.) mogą generować przychód ok. 160 tys. miesięcznie (przy założeniu, że jedna osoba wykupuje dostęp na dwa dni miesięcznie za 1 funta, czyli 1,6 USD). Daje to w sumie 800 tys. USD miesięcznie lub 9,6 mln rocznie przychodu ze sprzedaży dostępu do wydań.
Gdyby News Corp. nie straciło 4 mln czytelników, to zarabiając 5 USD na tysiącu odsłon można osiągnąć miesięczny przychód na poziomie 200 tys. USD. Oczywiście przychody z reklam mogą być wyższe, niż założył Schonfeld, ale raczej trudno uwierzyć, aby wynosiły 20 USD na tysiąc odsłon. Szczegóły obliczeń Schonfelda w tekście pt. The Times UK Lost 4 Million Readers To Its Paywall Experiment.
Wydaje się, że Rupert Murdoch może być zadowolony z efektów swoich decyzji, przynajmniej teraz. Wciąż jednak wiele osób podkreśla, że utrata milionów czytelników to słabsza marka i mniejszy wpływ na obieg informacji w sieci. To właśnie przekonało znanego blogera do odejścia z Timesa.
W ostatnich miesiącach witryny News Corp. zyskiwały subskrybentów, ale gdzieś musi być maksymalny pułap, jaki da się osiągnąć. Erick Schonfeld zauważa, że The Times także potrzebuje reklamodawców, a tym zależy na jak największym zasięgu. Niezależnie od tego trzeba przyznać, że wyniki News Corp. rzucają nowe światło na problem płatnego dostępu do treści.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|