Jak w niecałe trzy miesiące stracić ponad milion stałych czytelników? Wystarczy wprowadzić opłaty za treści w swoich serwisach. Internetowa konkurencja Ruperta Murdocha z pewnością już zaciera ręce i liczy zyski.
reklama
Internet przyzwyczaił użytkowników do darmowych treści, które są nam wręcz podtykane pod nos. Niedawno z tego nurtu postanowił wyłamać się właściciel News Corp. Rupert Murdoch, który trzy miesiące temu wprowadził w życie plan opłat za treści serwowane w witrynach The Times i Sunday Times (tzw. paywall).
Liczył, że jego wizja spotka się z uznaniem także ze strony innych wydawców, jednak jak informowaliśmy niedawno w Dzienniku Internautów, na razie żadne konkurencyjne medium internetowe nie poszło w jego ślady.
Sam Murdoch pomimo tej samotności w działaniu spogląda z optymizmem w przyszłość. "Mamy wielu subskrybentów Timesa, którzy otrzymują treści w dobrej cenie. (...) Nie będziemy zdradzać dokładnych liczb na tym etapie, jednak uważamy, że nasza strategia jest słuszna i w przyszłości się sprawdzi" - czytamy w oficjalnym komunikacie.
Dostępne są natomiast statystyki aplikacji dla iPada dającej dostęp do treści publikowanych na łamach Wall Street Journal. Subskrybuje ją już 10 tysięcy użytkowników, z których każdy płaci po 17,29 USD miesięcznie, co daje ponad 2 miliony dolarów przychodu rocznie. To bardzo dobry wynik, jednak wcale nie musi on mieć przełożenia na liczbę osób płacących za treści bezpośrednio ze stron The Times i Sunday Times.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|