Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Witryny Timesa straciły 1,2 miliona użytkowników przez pomysł Murdocha

17-08-2010, 17:39

Jak w niecałe trzy miesiące stracić ponad milion stałych czytelników? Wystarczy wprowadzić opłaty za treści w swoich serwisach. Internetowa konkurencja Ruperta Murdocha z pewnością już zaciera ręce i liczy zyski.

robot sprzątający

reklama


Internet przyzwyczaił użytkowników do darmowych treści, które są nam wręcz podtykane pod nos. Niedawno z tego nurtu postanowił wyłamać się właściciel News Corp. Rupert Murdoch, który trzy miesiące temu wprowadził w życie plan opłat za treści serwowane w witrynach The Times i Sunday Times (tzw. paywall).

>>Czytaj także: Bloger odchodzi z Timesa z powodu opłat

Liczył, że jego wizja spotka się z uznaniem także ze strony innych wydawców, jednak jak informowaliśmy niedawno w Dzienniku Internautów, na razie żadne konkurencyjne medium internetowe nie poszło w jego ślady.

Sonda
Dostęp do treści w internecie powinien być darmowy?
  • Tak
  • Nie
  • Nie wiem
wyniki  komentarze

Sam Murdoch pomimo tej samotności w działaniu spogląda z optymizmem w przyszłość. "Mamy wielu subskrybentów Timesa, którzy otrzymują treści w dobrej cenie. (...) Nie będziemy zdradzać dokładnych liczb na tym etapie, jednak uważamy, że nasza strategia jest słuszna i w przyszłości się sprawdzi" - czytamy w oficjalnym komunikacie. 

Dostępne są natomiast statystyki aplikacji dla iPada dającej dostęp do treści publikowanych na łamach Wall Street Journal. Subskrybuje ją już 10 tysięcy użytkowników, z których każdy płaci po 17,29 USD miesięcznie, co daje ponad 2 miliony dolarów przychodu rocznie. To bardzo dobry wynik, jednak wcale nie musi on mieć przełożenia na liczbę osób płacących za treści bezpośrednio ze stron The Times i Sunday Times.

Płatny dostęp do serwisu
fot. The Times - Płatny dostęp do serwisu
Mamy jednak bardzo dokładne statystyki dotyczące liczby czytelników internetowych wydań gazet. Jak informuje serwis MediaWeek, po wprowadzeniu opłat Times stracił aż 1,2 miliona użytkowników, którzy generowali w serwisie 20 milionów odsłon miesięcznie. Z miesiąca na miesiąc liczba użytkowników drastycznie spada, co raczej nie napawa optymizmem 79-letniego Murdocha.

>>Czytaj także: Internauci nie chcą opłat, w reklamy nie klikają


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Następny artykuł » zamknij

Google ma problemy w Hiszpanii

Źródło: Business Insider