Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Wired: Wydanie na iPada sprzedaje się lepiej niż papierowe

09-06-2010, 19:44

Rewolucja? Jeszcze za wcześnie, by wyciągać ostateczne wnioski. Jedno jest pewne - iPad zmienia rynek prasy. Czy pomoże jej wyjść z kryzysu?

Wired, znany amerykański miesięcznik traktujący o wpływie technologii na różne sfery życia, sprzedawany jest w nakładzie około 80 tysięcy papierowych egzemplarzy. Od ponad tygodnia dostępny jest także w wersji dla iPada. W ciągu ostatnich dziewięciu dni wydanie elektroniczne zostało kupione przez 73 tysiące osób - informuje The New York Observer. Można więc założyć, że w całym miesiącu jego sprzedaż będzie znacznie wyższa niż papierowego.

>> Czytaj także: 64 tys. osób czyta WSJ na iPadzie 

Wiadomo, że nie cena wywołała takie zainteresowanie - ta jest bowiem taka sama dla obu wydań i wynosi 4,99 dolarów. Część osób zapewne zakupiła elektroniczne wydanie Wired, by po prostu przetestować możliwości iPada. Steve Jobs, podczas niedawnej prezentacji iPhone'a czwartej generacji, pokazał także aplikację Wired dla tabletu. Nie pozostało to najpewniej bez wpływu na zainteresowanie posiadaczy iPada.

Prawdziwym testem dla czasopisma będą jednak kolejne miesiące, gdy pierwsza ekscytacja nowym produktem opadnie. Znacznie większą sztuką od wzbudzenia zainteresowania produktem jest jego utrzymanie. Przed takim zadaniem niewątpliwie stoją teraz osoby odpowiedzialne za Wired.

>> Czytaj także: iPad napełnia kieszenie wydawców prasy


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *