Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Wydawcy mają nowe życie w cyfrowym świecie

Forsal.pl 15-10-2010, 08:37

Wydawcy odkryli, że... internet, który jeszcze do niedawna był uważany za głównego winowajcę upadku gazet, teraz może pomóc im odzyskać reklamodawców. Wyszli z założenia, że zamiast bać się sieci, trzeba się nauczyć na niej zarabiać.

– Marka "Financial Times" ma wzbudzać emocje – tymi słowami Ben Hughes, wiceprezes brytyjskiego wydawcy globalnego dziennika biznesowego "Financial Times", rozpoczął swoje wystąpienie podczas wtorkowej konferencji zorganizowanej przez wydawcę dziennika "The Guardian" w Londynie.

Do hotelu Hilton Tower Bridge przyszło posłuchać go kilkaset osób z branży, bo FT to dziś punkt odniesienia dla wydawców szukających przychodów w mediach cyfrowych, do których coraz więcej czytelników migruje po darmową i szybką informację.

Tablet wzmacnia papier

Z tego powodu tradycyjny model biznesowy prasy – pozyskiwanie czytelników wydań papierowych, a potem „sprzedawanie” ich reklamodawcom – kurczy się. Kryzys tylko pogłębił ten trend, a wraz z nim finansowe problemy wydawców, bo reklamodawcy tną swoje wydatki. Według PricewaterhouseCoopers w Europie rynek prasowy skurczył się w ub. roku o 9,2 proc., a w tym roku straci kolejne 2 proc.

Jednak „Financial Times” sprawia wrażenie, jakby żył na innej planecie: wydawca gazety nie skarży się, że internet odbiera jej czytelników. Przeciwnie – zwiększa przychody w cyfrowym świecie.

Więcej na ten temat w Forsal.pl: Mobilna rewolucja w mediach: Wydawcy zaczynają nowe życie w cyfrowym świecie

Michał Fura

Forsal.pl


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *