Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Prasa to już nie tylko papierowe gazety

Forsal.pl 19-08-2010, 12:17

W redakcjach powstają treści na różne nośniki i urządzenia, a wydawcy szukają nowych sposobów sprzedaży reklam.

robot sprzątający

reklama


Po tym jak branża internetowa prezentowała dotychczas swoją przewagę, oferując reklamodawcom możliwość płacenia tylko za efekty kampanii reklamowych, wydawcy prasy postanowili powalczyć o rynek tą samą bronią. Coraz więcej wydawnictw, poza wpływami z reklam prezentujących głównie wizerunek firm, szuka pieniędzy, pośrednicząc w sprzedaży towarów i usług, a także rozliczając się tylko za efekty.

Już niebawem taki model zarabiania na reklamach wypróbuje na polskim rynku jeden z wydawców we współpracy z domem mediowym Mediasense, należącym do Grupy ADV, który wdrożył właśnie narzędzie do rozliczeń efektywnościowych. Na łamach jednego z dzienników ukazywać się będą ogłoszenia, za które wydawca otrzyma wynagrodzenie dopiero wtedy, gdy czytelnik skorzysta z oferty.

To związanie efektów kampanii z wynagrodzeniem wydawcy, które dotychczas było głównie domeną internetu. Uznaliśmy jednak, że w podobny sposób można przyciągać reklamodawców do prasy – tłumaczy Piotr Bieńko, dyrektor zarządzający domu mediowego Mediasense.

Nie ujawnia szczegółów, bo projekt ma charakter pilotażowy, ale ma być wprowadzany szerzej.

Wydawcy prasy też mogą sprzedawać reklamy w modelu efektywnościowym, nie tracąc kampanii wizerunkowych. W taki sam sposób można też reklamować ofertę operatorów telekomunikacyjnych, banków czy ubezpieczycieli – dodaje Piotr Bieńko.

Więcej na ten temat w Forsal.pl: Prasa to już nie tylko papierowe gazety

Michał Fura

Forsal.pl


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *