Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

prasa

  • Cyfrowy tekst równie popularny jak drukowany


    Eivind Z. Molvær (lic. CC-BY)
    Czytanie na elektronicznych urządzeniach staje się coraz popularniejsze, a użytkownicy doceniają również jego wygodę.  więcej
    11-05-2011, 20:01, Adrian Nowak, Technologie
  • Opłaty za newsy nie zyskują zwolenników


    © TPopova at istockphoto.com
    Gazety ustawiają "ściany płatności", a tymczasem odsetek osób gotowych do płacenia za dostęp do treści nie rośnie - wynika z badań Harris Interactive. Wygląda też na to, że ustalone przez wydawców ceny są na poziomie wyższym niż akceptowany przez większość odbiorców.  więcej
    10-05-2011, 10:51, Marcin Maj, Technologie
  • Media nie rozumieją internetu


    ©istockphoto.com/joeygil
    Przed świętami Bożego Narodzenia okazało się, że telewizja Polsat nie pokaże, jak co roku, filmu "Kevin sam w domu". Brak emisji tego filmu miał większą reklamę niż informacje o tym, co będzie w święta w telewizji. Z braku "Kevina" pośmiał się internet, społeczność Wykopu wykopała tekst "Pilne: Kevina w tym roku nie będzie!", a temat pociągnęły tradycyjne media, m.in. dziennik "Fakt", który napisał artykuł "Szok! Nie będzie Kevina w święta".  więcej
    04-05-2011, 18:46, Sławomir Wilk, Lifestyle
  • Masz prenumeratę Time'a? Na iPadzie przeczytasz za darmo

    To poważna zmiana polityki Apple'a względem wydawców prasy. Do tej pory stała ona na stanowisku, że dostęp do wszelkich płatnych treści musi być kupowany za pośrednictwem jej własnego systemu.  więcej
    02-05-2011, 20:03, Michał Chudziński, Pieniądze
  • 100 tys. ludzi zapłaciło za New York Timesa online


    © TPopova at istockphoto.com
    Taka liczba czytelników oznacza niemały dodatkowy przychód, a możliwa do obejścia "ściana płatności" sprawiła, że New York Times nie odciął się od reszty sieci. Wszystko wskazuje na to, że nowojorska gazeta dużo zyska dzięki nowym opłatom.  więcej
    22-04-2011, 08:28, Marcin Maj, Pieniądze
  • Sprzedaje się więcej e-booków niż książek drukowanych

    E-booki sprzedają się już lepiej niż książki drukowane w każdej najpopularniejszej kategorii.  więcej
    18-04-2011, 11:33, Adrian Nowak, Technologie
  • AP chce zarabiać na internecie


    © TPopova at istockphoto.com
    Dwa lata pod kreską wystarczą. Agencja Associated Press podjęła decyzję o zmianie sposobu naliczania opłat swoim amerykańskim klientom wydającym prasę. Ma on uwzględniać czytelnictwo internetowe.  więcej
    16-04-2011, 12:27, Michał Chudziński, Pieniądze
  • IAB: reklama w internecie wyprzedziła prasową


    ©istockphoto.com/ZoneCreative
    Zeszłoroczne wydatki na reklamę w sieci przekroczyły 26 mld dolarów i były wyższe od osiągniętych w roku poprzednim o blisko 15 proc. Jednocześnie internetowi udało się wyprzedzić prasę, w której umieszczono reklamy warte 22,8 mld USD.  więcej
    14-04-2011, 21:52, Michał Chudziński, Pieniądze
  • Wydawcy prasy muszą jeszcze poczekać na zyski z tabletów

    400 abonentów na tablety i 4 tysiące na stronie internetowej. To wyniki „Przekroju” sześć dni po zamknięciu treści tygodnika w internecie – ustalił „DGP”. Do zapowiadanych 70 tysięcy egzemplarzy daleka droga.  więcej
    06-04-2011, 22:37, GazetaPrawna.pl, Pieniądze
  • Google rusza z magazynem online


    © TPopova at istockphoto.com
    Magazyn online od Google? Nie, nie jest to "zabójca newsów" i właściwie Google uruchomiła go po cichu. Trzeba jednak przyznać, że może to być wzór dla wielu mediów online. Będący kwartalnikiem magazyn nosi tytuł Think Quarterly.  więcej
    24-03-2011, 10:41, Marcin Maj, Technologie
  • New York Times: są opłaty za dostęp, ale nie zawsze


    © TPopova at istockphoto.com
    Kolejna znana gazeta udostępni artykuły online za opłatą, ale "ściana płatności" nie będzie tak mocna, jak w przypadku gazet Ruperta Murdocha. Właściwie będzie w niej wiele furtek umożliwiających darmowe czytanie, a wszystko w trosce o ruch z serwisów społecznościowych i Google.  więcej
    18-03-2011, 10:49, Marcin Maj, Pieniądze
  • Chętniej zaglądamy po wiadomości do sieci niż gazet


    Eivind Z. Molvær (lic. CC-BY)
    Problemy prasy nie są nowością, a rozwijające się w sieci witryny sukcesywnie odbierają jej czytelników.  więcej
    16-03-2011, 16:17, Adrian Nowak, Lifestyle
  • Wydawcy prasy stawiają na tablety


    TechCrunch
    Po „Newsweeku” na iPadzie Springer szykuje tabletowe wydanie „Forbesa”. Agora przygotowuje wersję „Wysokich Obcasów Extra” na tablety działające na Androidzie.  więcej
    28-02-2011, 09:49, GazetaPrawna.pl, Pieniądze
  • Debata: Internet zastąpi tradycyjne media?


    © TPopova at istockphoto.com
    Czy internet zastąpi tradycyjne media? – na to i inne pytania pytania starali się odpowiedzieć reprezentanci mediów tradycyjnych, redakcji online oraz przedstawiciele biznesu i nauki podczas debaty zorganizowanej przez Polską Izbę Informatyki i Telekomunikacji.  więcej
    24-02-2011, 12:23, Marcin Maj, Pieniądze
  • Najbardziej poprawne (?) media w Polsce


    © TPopova at istockphoto.com
    Z okazji Międzynarodowego Dnia Języka Ojczystego, obchodzonego 21 lutego, Fundacja Kultury Języka Polskiego DOBRZE POWIEDZIANE przeprowadziła audyty serwisów internetowych najczęściej czytanych dzienników ogólnopolskich. Zwycięzcą rankingu okazała się „Rzeczpospolita”.  więcej
    21-02-2011, 23:04, Anna Wasilewska-Śpioch, Pieniądze
  • Subskrypcje Apple zostaną przebadane


    © - Raffy - istockphoto.com
    Wprowadzone niedawno subskrypcje w App Store dla wydawców prasy zostaną przebadane przez urzędy antymonopolowe, które mają stwierdzić, czy Apple w ten sposób nie narusza prawa.  więcej
    19-02-2011, 11:09, Paweł Kusiciel, Pieniądze
  • Twoje publiczne tweety mogą być wykorzystane przez prasę

    Przynajmniej w Wielkiej Brytanii użytkownicy powinni bardzo uważać na to, co publikują w serwisie.  więcej
    10-02-2011, 13:19, Adrian Nowak, Pieniądze
  • Apple uzyska kontrolę nad prasą dla tabletów?

    Producent iPadów chce, aby subskrypcje gazet były sprzedawane tylko przez iTunes. Gwarantuje to firmie nie tylko udział w zyskach, ale także pełną kontrolę nad dostępnymi treściami. Apple dyktuje już warunki twórcom aplikacji i wydawcy mogą podzielić ich los.  więcej
    08-02-2011, 11:27, Marcin Maj, Technologie
  • Złe wieści dla Murdocha - The Daily można czytać za darmo w sieci

    Oczywiście całkowicie legalnie. Nie wiadomo, czy to zamierzone działanie medialnego giganta, czy tylko chwilowe niedopatrzenie.  więcej
    04-02-2011, 12:29, Adrian Nowak, Technologie
  • The Daily - gazeta Murdocha tylko dla iPada (wideo)

    Pierwszy dziennik tworzony od podstaw z myślą o iPadzie debiutował wczoraj na konferencji zorganizowanej w Guggenheim Museum w Nowym Jorku. Jest nastawiony na interaktywność i wyposażony w większość nowości, jakie spotykamy w prasie na iPada. Może się pojawić na innych tabletach, ale nie nastąpi to szybko.  więcej
    03-02-2011, 10:02, Marcin Maj, Technologie

 Zobacz wszystkie tagi (Chmura Tagów)