Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Wprowadzone niedawno subskrypcje w App Store dla wydawców prasy zostaną przebadane przez urzędy antymonopolowe, które mają stwierdzić, czy Apple w ten sposób nie narusza prawa.

robot sprzątający

reklama


W połowie lutego informowaliśmy w Dzienniku Internautów o wprowadzonych przez Apple subskrypcjach mających ułatwić wydawcom prasy rozprowadzanie gazet i magazynów. Firma zażyczyła sobie jednak, by ci nie oferowali klientom cen niższych od cen w App Store.

>> Czytaj też: KE: Intel łamie prawo antymonopolowe

Sonda
Czy Apple chce za dużo od wydawców prasy?
  • tak
  • nie
  • nie mam zdania
wyniki  komentarze

Departament Sprawiedliwości i Federalna Komisja Handlu rozpoczęły wstępne dochodzenie, które według Wall Street Journal może się zakończyć już na tym etapie i przekształcić w postępowanie wyjaśniające. Urzędy interesuje, czy Apple - udostępniając swój system płatności w App Store i biorąc 30% z każdej sprzedaży - nie działa w konflikcie z amerykańskim prawem.

Sprawą zajęto się też w Europie. Komisja Europejska wyraża bowiem zaniepokojenie nową formą subskrypcji zaprezentowaną przez Apple i z uwagą przygląda się dalszemu rozwojowi sytuacji.

>> Czytaj też: Ustawa o ochronie danych osobowych wymaga mocnego odświeżenia


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: WSJ