Pierwszy dziennik tworzony od podstaw z myślą o iPadzie debiutował wczoraj na konferencji zorganizowanej w Guggenheim Museum w Nowym Jorku. Jest nastawiony na interaktywność i wyposażony w większość nowości, jakie spotykamy w prasie na iPada. Może się pojawić na innych tabletach, ale nie nastąpi to szybko.
reklama
Od połowy ubiegłego roku mówiono o tym, że koncern Ruperta Murdocha wyda gazetę wyłącznie na iPada. Trzeba jednak przyznać, że zaprezentowany wczoraj The Daily nie kojarzy się wyłącznie z gazetą. Jest to aplikacja dająca dostęp do aktualizowanych na bieżąco wiadomości w formie tekstu, zdjęć, dźwięku, filmów oraz infografik.
Każdego dnia The Daily ma dostarczać do 100 stron z treściami. Będą one zawarte w sześciu działach: wiadomości, sport, plotki i celebryci, opinie, sztuka i życie oraz aplikacje i gry. W tej ostatniej sekcji znajdzie się Sudoku, krzyżówka, lokalne informacje o pogodzie oraz wybrane przez użytkownika informacje sportowe (np. dotyczące ulubionej drużyny).
Pobranie samej aplikacji jest darmowe. Dostęp do treści będzie kosztował niecałego dolara tygodniowo lub niecałe 40 dolarów rocznie. Początkowo nie będzie dostępu do archiwum wiadomości, ale użytkownik będzie mógł zachowywać swoje ulubione teksty do przeczytania na później. Możliwe będzie także komentowanie wiadomości w formie pisemnej i audio.
Użytkownicy będą mogli dzielić się artykułami przez Facebooka, Twittera oraz e-mail. Udostępnione w ten sposób treści będą widoczne także dla osób, które nie wykupiły subskrypcji. The Daily będzie udostępniał linki do innych miejsc w sieci, które będą wyświetlane w przeglądarce aplikacji.
Co ważne, New Corp. nie wyklucza wprowadzenia aplikacji na inne tablety. Aplikacja może być obecna wyłącznie na iPadzie dość długo, nawet przez dwa lata. Murdoch powiedział, że The Daily może się pojawić na kolejnej "dużej" platformie, jeśli taka powstanie.
Ciekawe jest to, co na konferencji w Guggenheim Museum powiedziano o finansowaniu The Daily. News Corp. w oficjalnym komunikacie podaje, że gazeta jest tania, bo nie wymaga drogiej dystrybucji papierowych gazet. W trakcie konferencji ujawniono jednak, że przychody z reklam i z opłat za subskrypcje mają w przyszłości stanowić po 50% przychodów. News Corp. liczy na to, że opłaty pozwolą aplikacji wystartować, ale reklamy pozostaną ważnym elementem finansowania.
Na starcie reklamy w nowej gazecie wykupią HBO, Macy's, Paramount, Pepsi Max, Range Rover, Verizon oraz Virgin Atlantic Airways. Będą to przekazy dostosowane do użytkownika i w pełni interaktywne.
Ujawniono, że pierwsze inwestycje w The Daily wynosiły 30 mln USD, a koszt wyprodukowania wydań na jeden tydzień wynosi "mniej niż pół miliona dolarów". Zdaniem Ruperta Murdocha takie koszty można uznać za niskie. Mając na uwadze ceny subskrypcji, można szybko policzyć, że The Daily potrzebuje kilkuset tysięcy czytelników, aby zarabiać.
Poniżej film prezentujący The Daily:
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|