Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Chętniej zaglądamy po wiadomości do sieci niż gazet

16-03-2011, 16:17

Problemy prasy nie są nowością, a rozwijające się w sieci witryny sukcesywnie odbierają jej czytelników.

robot sprzątający

reklama


Trudno oceniać, czy dla standardowej prasy jest ratunek inny niż na przykład subskrypcje dla tabletów, które coraz częściej służą do konsumowania informacji. Choć "papierowi" wydawcy starają się powielać znane z sieci rozwiązania, jak tylko mogą, na razie trend jest jednoznacznie przeciwko nim.

>>Czytaj także: Google chętnie udostępnia dane organizacjom antypirackim

Sonda
Prasa jest skazana na przejście do cyfrowych mediów?
  • Tak
  • Nie
wyniki  komentarze

Jak donosi serwis Mashable, powołując się na ankietę przeprowadzoną przez Pew Project for Excellence in Journalism, 34 proc. respondentów przyznało się do czytania w ciągu ostatniej doby wiadomości w sieci, podczas gdy 31 proc. ankietowanych tego typu informacji poszukiwało wciąż w gazetach.

Choć różnica jest niewielka, znacznie istotniejszy wydaje się trend, który jednoznacznie wskazuje na przyszłe problemy wielu wydawców gazet.

Źródła informacji
fot. Mashable - Źródła informacji
Dobrą informacją dla posiadaczy internetowych serwisów informacyjnych jest także fakt, że aż 41 proc. ankietowanych podkreśla, że większość newsów czyta właśnie w sieci. To nieco ponad 10 proc. więcej od tych, którzy bez gazet nie wyobrażają sobie dnia.

Badania State of the Media pokazały natomiast, że sieć wciąż jest dopiero drugim pod względem popularności źródłem informacji - na pierwszym miejscu pozostaje telewizja.

>>Czytaj także: Spotify ma milion płacących użytkowników


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Mashable