Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

UOKiK

  • Niebezpieczne produkty można zgłaszać online


    © skodonnell at istockphoto.com
    Teraz przedsiębiorcy mogą zgłaszać informacje o produktach niebezpiecznych także przez internet. Dzięki takiemu rozwiązaniu zgłoszenie trafi do wszystkich krajów, w których produkt jest dostępny.  więcej
    24-07-2009, 08:29, Marcin Maj, Pieniądze
  • Pobieraczek wykorzystuje zapominalstwo internautów?

    Najpierw zachęca do rejestracji, a po 10 dniach zaczyna naliczać należność, jeśli zapomnisz się wyrejestrować – w taki sposób działa serwis Pobieraczek.pl. Właściciele Pobieraczka zapewniają, że działają zgodnie z prawem, ale zdaniem prawnika można mówić o nieuczciwej reklamie. Dziennik Internautów dowiedział się, że Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów rozważa wszczęcie postępowania w tej sprawie.  więcej
    22-07-2009, 09:30, Marcin Maj, Pieniądze
  • Kamsoft mógł ograniczać konkurencję


    © yuri arcurs - fotolia.com
    Spółka Kamsoft mogła zawrzeć ze swoimi partnerami handlowymi porozumienie ograniczające konkurencję. Sprawdzi to Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który zapowiedział przeanalizowanie umów podpisywanych przez tę firmę z partnerami.  więcej
    16-07-2009, 12:36, Marcin Maj, Technologie
  • Amadeus Polska na celowniku UOKiK


    © weim - fotolia.com
    Producent Systemu Amadeus podejrzany jest o wykorzystywanie swojej pozycji rynkowej i ograniczanie konkurencji - poinformował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK), który wszczął postępowanie przeciwko Amadeus Polska. Jest to największa w Polsce firma z branży elektronicznej dystrybucji produktów i usług turystycznych za pośrednictwem globalnego komputerowego systemu dystrybucyjnego – GDS.  więcej
    10-07-2009, 19:36, kg, Pieniądze
  • Nie daj się nabrać na Premium SMS


    ©istockphoto.com/AvailableLight
    W polskim internecie nie brakuje stron, które oferują usługi w oparciu o płatności Premium SMS. Niektóre z nich wprowadzają w błąd co do ceny SMS-a lub oferują coś, co da się gdzie indziej dostać za darmo. Dziennik Internautów po wielu interwencjach przekonał się, że wyłudzacze mogą w naszym kraju działać bezkarnie. Dlatego prezentujemy zestaw porad, dzięki którym można wyłudzenia uniknąć.  więcej
    15-06-2009, 11:43, Marcin Maj,
  • Media Markt ukarany za problemy z reklamacjami

    Media Markt z Olsztyna bez merytorycznego uzasadnienia odmawiał uwzględnienia reklamacji – ustaliła Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Firma będzie musiała za to zapłacić karę w wysokości prawie 750 tys. zł. W toku są kolejne postępowania przeciwko sklepom Media Markt.  więcej
    03-06-2009, 09:09, Marcin Maj, Pieniądze
  • Kurierzy ograniczają swoją odpowiedzialność


    © James Steidl - Fotolia.com
    Ograniczanie odpowiedzialności za opóźnienia i niedostarczanie przesyłki oraz utrudnianie rozpatrzenia reklamacji to tylko niektóre praktyki firm kurierskich, do których zastrzeżenia ma Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK). Po raz pierwszy przeprowadził on analizę regulaminów firm kurierskich.  więcej
    22-05-2009, 09:59, Marcin Maj, Technologie
  • 20 maja 2009

    W wydaniu audio: UOKiK: nie będzie regulacji w sprawie SMS Premium – ZUS zachęca, e-podpis zniechęca – Francja robi kolejny krok w stronę cenzury internetu – Buzdygan vs. Wikimedia: proces zakończony – Google ma powód do zmartwień – Google Translate w Gmail – Bateria na powietrze.
    20-05-2009, 14:48, Marcin Maj,
  • UOKiK: nie będzie nowych regulacji w kwestii SMS-ów Premium


    © majivecka - fotolia.com
    W odpowiedzi na liczne e-maile od Czytelników zdegustowanych istnieniem stron internetowych wyłudzających od internautów pieniądze przy użyciu SMS-ów Premium Dziennik Internautów skontaktował się z Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów, pytając o możliwość uregulowania tej kwestii.  więcej
    20-05-2009, 11:33, Anna Wasilewska-Śpioch, Listy Czytelników
  • 5-lat polskiego konsumenta w UE


    © rolphoto - fotolia.com
    Restrykcyjne wprowadzanie na rynek produktów bezpiecznych, zwiększenie ochrony konsumentów, zmiany w udzielaniu pomocy publicznej, nowe formy ochrony konkurencji, aktywne wykorzystywanie przez konsumentów elektronicznych formularzy do sprawnego zgłaszania skarg i zapytań - tak podsumowuje Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) 5 lat Polski w Unii Europejskiej.  więcej
    04-05-2009, 12:13, Daniel Kotowski, Pieniądze
  • 30 kietnia 2009

    W wydaniu audio: UOKiK pozywa operatorów - Play rezygnuje z opłaty za MNP - Orange: ofensywa na rynku mobilnego internetu - Fiskus słabo odpowiada na e-maile - Linux Mandriva 2009 Spring - GG do wklejenia na stronę - MS Office 2007 SP2 wspiera ODF - Francja znów przepycha antypiracką ustawę - RapidShare umożliwił nalot - OIN kontra patenty Microsoft
    30-04-2009, 15:08, Marcin Maj,
  • Era, Orange i Play w sądzie z powodu zapisów w umowach


    © rolphoto - fotolia.com
    Opłata za zdjęcie blokady karty SIM i pozbawienie konsumenta dostępu do usług, za które regularnie płaci – to niektóre działania operatorów telekomunikacyjnych, którym sprzeciwił się Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK). Skierował on do sądu pozwy przeciwko operatorom sieci: Era, Orange oraz Play  więcej
    30-04-2009, 14:05, Marcin Maj, Technologie
  • Cyfrowy Polsat mógł nadużyć swojej pozycji

    Cyfrowy Polsat mógł nadużyć swojej pozycji rynkowej, sprzedając prawa do publicznego odtwarzania relacji z mistrzostw Euro 2008 – uważa Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK), który wszczął postępowanie w tej sprawie. Przy okazji Urząd zauważył, że nadużycia na rynku nowych technologii stanowią coraz większe wyzwanie dla urzędów antymonopolowych.  więcej
    16-04-2009, 08:24, Marcin Maj, Pieniądze
  • Bankructwo konsumenta - kto może ogłosić upadłość


    © maipan - fotolia.com
    Upadłość mogą ogłosić osoby fizyczne nieprowadzące działalności gospodarczej, które stały się niewypłacalne na skutek wyjątkowych i niezależnych od nich okoliczności - wyjaśnia na swoich stronach internetowych Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Przypomnijmy, że weszły właśnie nowe przepisy dotyczące instytucji upadłości konsumenckiej w Polsce.  więcej
    01-04-2009, 14:07, kg,
  • Zmienią regulamin bez powiadomienia!


    © Antonio Nunes - fotolia.com
    Graj o 100 zł! Graj i wygraj - a żeby wygrać, wyślij SMS aktywacyjny. Jeśli chcesz płacić za możliwość wygranej 23% jej wartości - twoja sprawa. Ale nawet jeśli w pełni świadomie podejmiesz taką decyzję - możesz się zdziwić, bo regulamin został właśnie zmieniony.  więcej
    09-04-2009, 21:59, Agnieszka Wesołowska, Listy Czytelników
  • Umowa P4 i Polkomtel ograniczała konkurencję?


    ©fotolia.com/Alexey Klementiev
    Operatorzy P4 i Polkomtel mogli zawrzeć niedozwolone porozumienie w sprawie roamingu krajowego – uważa Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK). Co ciekawe, Play uważa interwencję Urzędu za uzasadnioną i twierdzi, że próbował już dokonać zmian w budzącej wątpliwości umowie.  więcej
    10-03-2009, 06:45, Marcin Maj, Technologie
  • Klienci nie dogadali się z mBankiem? (aktualizacja)

    Spotkanie mBanku ze swoimi klientami nie przyniosło zadowalającego dla obu stron rozwiązania. mBank nie zamierza obniżać oprocentowania dla "starego portfela". O opinię w tej sprawie Dziennik Internautów spytał prawnika oraz przedstawiciela Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK), który wskazał kilka uchybień w regulaminie banku.  więcej
    25-02-2009, 00:03, Daniel Kotowski, Pieniądze
  • 20 stycznia 2009

    W wydaniu audio: Domeny.pl ukarana przez UOKiK - Znikną papierowe indeksy? - Co zrobić z "zarobkiem" UKE? - Poseł przed sądem za piractwo - Awaria Sieci Crowley - Downadup: 9 mln infekcji
    20-01-2009, 14:27, Marcin Maj,
  • Sposób na forumowych spamerów


    Sean Murray (lic. CC)
    Do skrzynki pocztowej Dziennika Internautów trafiło następujące pytanie od Czytelnika: "Czy nie istnieje prawna możliwość ukarania osób/firm czerpiących korzyści ze spamowania komentarzy pod artykułami?". Skonsultowaliśmy się w tej sprawie z prawnikiem.  więcej
    29-12-2008, 18:55, Anna Wasilewska-Śpioch, Pieniądze
  • Pułapki w regulaminach dziewięciu operatorów


    ©istockphoto.com/iLexx
    Problemy z rozwiązaniem umowy i nieuzasadnione opłaty to tylko niektóre nieprawidłowości, jakich doszukał się w regulaminach i cennikach operatorów Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK). Urząd przeanalizował warunki świadczenia usług dziewięciu operatorów telefonicznych i kablowych, u wszystkich doszukując się nieprawidłowości.  więcej
    12-12-2008, 08:23, Marcin Maj, Technologie

 Zobacz wszystkie tagi (Chmura Tagów)