Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

media

  • Media nie rozumieją internetu


    ©istockphoto.com/joeygil
    Przed świętami Bożego Narodzenia okazało się, że telewizja Polsat nie pokaże, jak co roku, filmu "Kevin sam w domu". Brak emisji tego filmu miał większą reklamę niż informacje o tym, co będzie w święta w telewizji. Z braku "Kevina" pośmiał się internet, społeczność Wykopu wykopała tekst "Pilne: Kevina w tym roku nie będzie!", a temat pociągnęły tradycyjne media, m.in. dziennik "Fakt", który napisał artykuł "Szok! Nie będzie Kevina w święta".  więcej
    04-05-2011, 18:46, Sławomir Wilk, Lifestyle
  • Chętniej zaglądamy po wiadomości do sieci niż gazet


    Eivind Z. Molvær (lic. CC-BY)
    Problemy prasy nie są nowością, a rozwijające się w sieci witryny sukcesywnie odbierają jej czytelników.  więcej
    16-03-2011, 16:17, Adrian Nowak, Lifestyle
  • Odesłanie do Facebooka w mediach kryptoreklamą?

    Urzędnicy KRRiT pochylili się nad skargą słuchacza, który uznał, że wspominanie w Polskim Radiu o portalu to kryptoreklama. Słuchacz poskarżył się, że prowadzący w „Jedynce” w trakcie trwania audycji bardzo często odsyłają do Facebooka, w ten sposób go reklamując.  więcej
    25-02-2011, 08:05, GazetaPrawna.pl, Pieniądze
  • Wideo w sieci pod kontrolą KRRiT? Cisza przed burzą


    ©istockphoto.com/joeygil
    W styczniu do sejmu trafił projekt nowelizacji Ustawy o radiofonii i telewizji. Może się wydawać, że dla internetu nie ma on dużego znaczenia, ale diabeł tkwi w szczegółach. Polskie prawo nie zawiera definicji "prywatnego użytkownika" lub "bloga", więc trudno ocenić, czy proponowana ustawa nie uderzy w zwykłych ludzi.  więcej
    22-02-2011, 10:03, Marcin Maj, Pieniądze
  • Najbardziej poprawne (?) media w Polsce


    © TPopova at istockphoto.com
    Z okazji Międzynarodowego Dnia Języka Ojczystego, obchodzonego 21 lutego, Fundacja Kultury Języka Polskiego DOBRZE POWIEDZIANE przeprowadziła audyty serwisów internetowych najczęściej czytanych dzienników ogólnopolskich. Zwycięzcą rankingu okazała się „Rzeczpospolita”.  więcej
    21-02-2011, 23:04, Anna Wasilewska-Śpioch, Pieniądze
  • Eksperci prorokują przesunięcie przychodów reklamowych w stronę internetu


    ©istockphoto.com/ZoneCreative
    W ciągu roku ilość czasu, jaką Polacy spędzają w sieci, wzrosła o 40 proc. Telewizję oglądaliśmy tylko o 3,3 proc. dłużej. Do internetu przenosi się też reklama.  więcej
    17-02-2011, 10:54, Dziennik.pl, Pieniądze
  • Newscoop - nowy, darmowy CMS dla mediów

    Zarządzanie wieloma autorami, geolokalizacja z intuicyjnym interfejsem, szybkość oraz administracja z myślą o profesjonalnych dziennikarzach - to cechy Newscoop 3.5, opublikowanego niedawno systemu zarządzania treścią, który został opracowany specjalnie dla mediów i jest dostępny do pobrania za darmo. CMS jest dziełem organizacji Sourcefabric wspierającej dziennikarzy poprzez udostępnianie narzędzi wolnego oprogramowania.  więcej
    04-02-2011, 13:58, Marcin Maj, Technologie
  • The Daily - gazeta Murdocha tylko dla iPada (wideo)

    Pierwszy dziennik tworzony od podstaw z myślą o iPadzie debiutował wczoraj na konferencji zorganizowanej w Guggenheim Museum w Nowym Jorku. Jest nastawiony na interaktywność i wyposażony w większość nowości, jakie spotykamy w prasie na iPada. Może się pojawić na innych tabletach, ale nie nastąpi to szybko.  więcej
    03-02-2011, 10:02, Marcin Maj, Technologie
  • Dopuszczalność przedruków z internetu (cz. 2)

    W pierwszej części komentarza wskazano m.in. na wyjątek, jaki ochrona prawno-autorska czyni wobec społecznej potrzeby informacji. Umożliwia się bowiem mediom dokonywanie przedruków opublikowanych tekstów i to bez zgody autora. Poprzednio zastanawialiśmy się także, czy przedruków mogą dokonywać serwisy internetowe oraz czy internet to prasa.  więcej
    25-01-2011, 13:37, Joanna Basińska, Kancelaria Prawnicza W. Głowacki i Wspólnicy sp.k., Pieniądze
  • Dopuszczalność przedruków z internetu (cz. 1)

    Internet jest doskonałym instrumentem do zdobywania informacji oraz pozyskiwania innych materiałów - plików muzycznych, zdjęć, oprogramowania, tekstów itp. Łatwość dostępu do tych materiałów nie usprawiedliwia wykorzystywania ich w dowolny sposób. Inaczej mówiąc, fakt pojawienia się w internecie poszczególnych treści nie stanowi automatycznej zgody autora na korzystanie z nich w nieograniczony sposób, szczególnie w ramach własnej działalności gospodarczej.  więcej
    20-01-2011, 13:24, Joanna Basińska, Kancelaria Prawnicza W. Głowacki i Wspólnicy sp.k., Pieniądze
  • Obowiązek rejestracji mediów na Węgrzech krytykowany przez UE


    World Economic Forum (lic. CC)
    Na Węgrzech obowiązek rejestracji mediów obejmie także blogi, które - tak jak inne media - będą zobowiązane do zachowania "równowagi" w informowaniu o wydarzeniach z kraju i Europy. Za niespełnienie obowiązków grozi kara finansowa. UE reaguje w tej sprawie dość późno, ale może lepiej tak niż wcale?  więcej
    12-01-2011, 08:00, Marcin Maj, Pieniądze
  • Reklama nie częściej niż co pół godziny


    © erikreis at istockphoto.com
    Przerwa między blokami reklamowymi podczas filmów nie będzie mogła być krótsza niż pół godziny, zakazane ma być przerywanie reklamami m.in. serwisów informacyjnych i audycji dla dzieci - zakłada przyjęty we wtorek przez rząd projekt noweli ustawy o radiofonii i telewizji.  więcej
    04-01-2011, 18:27, GazetaPrawna.pl, Pieniądze
  • The Times - spadek popularności i sukces finansowy

    The Times za ścianą opłat stracił miliony czytelników, ale zyskał ponad 100 tys. płacących subskrybentów. To może oznaczać przychody dużo większe niż wcześniej. Strategia Ruperta Murdocha chyba się sprawdza.  więcej
    03-11-2010, 12:07, Marcin Maj, Technologie
  • Telewizja wciąż najpotężniejszym medium


    © erikreis at istockphoto.com
    Tradycyjne formy reklamy w telewizji, radiu i czasopismach niezmiennie mają największy wpływ na konsumentów - wynika z raportu Deloitte. Znaczenie reklamy w sieci rośnie, ale trzeba przemyśleć jej formę, aby nie irytować odbiorcy.  więcej
    04-10-2010, 14:15, mm, Technologie
  • Koniec kryzysu w reklamie - wydatki i ceny idą w górę


    © fotolia.com
    Najnowsze prognozy domów mediowych mówią o przyspieszeniu wzrostu wydatków reklamodawców w mediach. Najwięcej na poprawie koniunktury zyska internet.  więcej
    28-09-2010, 11:46, GazetaPrawna.pl, Pieniądze
  • Nowości Apple: serwis społecznościowy i Apple TV

    Wielki dzień miała firma Steva Jobsa. Przedstawiła nowe iPody, odtwarzacz Apple TV z wypożyczalnią programów TV oraz muzyczny serwis społecznościowy Ping. W pierwszym tekście o tych nowościach opisujemy Apple TV oraz Ping.  więcej
    02-09-2010, 08:49, Marcin Maj, Technologie
  • Prasa to już nie tylko papierowe gazety


    © TPopova at istockphoto.com
    W redakcjach powstają treści na różne nośniki i urządzenia, a wydawcy szukają nowych sposobów sprzedaży reklam.  więcej
    19-08-2010, 12:17, Forsal.pl, Pieniądze
  • Reklamy w prasie wciąż najskuteczniejsze?


    © TPopova at istockphoto.com
    Wydawcy prasy chcą zmienić swój wizerunek. Dowodzą, że dla reklamodawców nie są gorsi od internetu.  więcej
    18-08-2010, 07:01, Forsal.pl, Pieniądze
  • BlackBerry 6 poradzi sobie z mediami

    Smartfony RIM mają być nie tylko biurowe, ale i multimedialne. Umożliwią wygodniejsze słuchanie muzyki, robienie i przeglądanie zdjęć oraz słuchanie podcastów. Producent urządzeń BlackBerry widać ma świadomość tego, że młodsi użytkownicy bez takich funkcji się nie obejdą.  więcej
    22-07-2010, 08:39, Marcin Maj, Technologie
  • Od piątku brytyjski „Times” w sieci tylko za opłatą


    © TPopova at istockphoto.com
    Koncern medialny News Corp., należący do Ruperta Murdocha, zaczyna od jutra pobierać opłaty za korzystanie z wydań gazet „The Times” i „The Sunday Times” w internecie.  więcej
    01-07-2010, 19:59, GazetaPrawna.pl, Pieniądze

 Zobacz wszystkie tagi (Chmura Tagów)