W ciągu roku ilość czasu, jaką Polacy spędzają w sieci, wzrosła o 40 proc. Telewizję oglądaliśmy tylko o 3,3 proc. dłużej. Do internetu przenosi się też reklama.
reklama
W ciągu ostatnich pięciu lat rynek reklamy internetowej wzrósł prawie pięciokrotnie i w 2010 r. osiągnął wartość 997 mln zł – wynika z analiz firmy doradczej Deloitte. Sporo, bo w tym czasie wartość wszystkich wydatków reklamowych w Polsce wzrosła jedynie o 25 proc. W ten sposób sieć stała się trzecim nośnikiem. Obecnie na pierwszym miejscu jest telewizja – 3,813 mld zł, drugą pozycję zajmuje prasa – 1,292 mld zł, czwarte miejsce outdoor – 638 mln zł, następnie radio – 495 mln i kino – 98 mln.
Telewizja ciągle konsumuje więc ponad 50 proc. wydatków na reklamę w Polsce. Choć internet ma w tym torcie 15 proc. udziału, to jednak jest medium, którego przyrosty są największe. Według prognoz specjalistów w najbliższych latach rynek reklamy internetowej będzie rozwijał się w tempie 20 proc. rocznie.
Zdaniem Jakuba Benke, prezesa domu mediowego Starcom, tradycyjny podział między mediami ulega zatarciu. Telewizja i pozostałe media mają obecnie swoje wydania internetowe, dzięki którym sprzedają swoje treści. Oznacza to przesunięcie przychodów reklamowych i płatnych treści w stronę internetu, ale jednocześnie nie powoduje zagrożenia dla telewizji czy radia. (...)
Na razie jednak telewizja jest w Polsce medium dominującym. Polacy spędzają przed ekranem 3 godziny i 42 minuty dziennie. To o 7 minut (czyli 3,3 proc.) więcej niż rok wcześniej i o 16 minut więcej niż dwa lata temu (czyli kolejne 4,4 proc). Ci, którzy mają dostęp do sieci, spędzali w niej 2 godziny i 20 minut dziennie. Rok wcześniej tylko 1 godzinę i 40 minut (wzrost o 40 proc.), a dwa lata wcześniej 1 godzinę i 33 minuty (7,5 proc).
Więcej szczegółów w serwisie Dziennik.pl w artykule pt. W internecie siedzimy tak długo, jak przed telewizorem
Iwona Dudzik
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|