Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

media

  • Apple, Microsoft i Google wiarygodniejsze od mediów?


    ©istockphoto.com/Sveta
    Duże firmy i media społecznościowe są podmiotami, którym Amerykanie ufają. Tradycyjne media znalazły się na końcu listy instytucji darzonych sympatią - wynika z sondażu firmy Zogby International.  więcej
    28-06-2010, 13:43, Marcin Maj, Lifestyle
  • Prasa potrzebuje rozwoju, nie ochrony


    © TPopova at istockphoto.com
    Dostępność internetu nie musi zmniejszać popularności gazet drukowanych. Trudno też mówić o "niskiej jakości" dziennikarstwa online, bo forma podawania wiadomości musi się zmienić - wynika z raportu OECD. Generalnie raport wskazuje na to, że internet może być nie tylko zagrożeniem dla prasy, ale i wielką szansą.  więcej
    28-06-2010, 10:01, Marcin Maj, Pieniądze
  • Nowe technologie przyspieszą zmiany na rynku mediów i rozrywki


    ©istockphoto.com/ZoneCreative
    Branża medialna wyraźnie skręca w kierunku cyfryzacji. Za cztery lata przychody z cyfrowej dystrybucji treści i reklam będą jednym z trzech najważniejszych źródeł zysków branży medialno-rozrywkowej.  więcej
    16-06-2010, 14:11, GazetaPrawna.pl, Pieniądze
  • Teksty The Times znikają z Google. Opłaty już niebawem

    Wczoraj ruszyły nowe strony gazet The Times oraz Sunday Times. Przypominają wydania drukowane i aby czytać, trzeba się zalogować. Od czerwca trzeba będzie płacić. Tylko strona główna gazety będzie indeksowana przez Google i to jest chyba posunięcie najbardziej świadczące o konsekwentnym działaniu Ruperta Murdocha.  więcej
    27-05-2010, 09:09, Marcin Maj, Pieniądze
  • Blogerzy napędzają ruch mediom. Opłaty za newsy to zmienią?


    ©istockphoto.com/head off
    Blogerzy intensywnie korzystają z mainstreamowych mediów i linkują do nich. 80% tych linków trafia do czterech źródeł, wśród których jest m.in. New York Times - wynika z analizy Project for Excellence in Journalism (PEJ). NYT deklaruje wprowadzenie opłat, co może zmniejszyć tę popularność wśród blogerów. Najwyraźniej zmiana modelu biznesowego nie będzie łatwa.  więcej
    25-05-2010, 11:40, Marcin Maj, Pieniądze
  • Yahoo: Więcej treści kluczowe dla wzrostu

    Dwukrotnie ma zwiększyć się ilość własnych materiałów w serwisach informacyjnych Yahoo. Według przedstawicieli firmy jest to kluczowe dla dalszego wzrostu. Wchodzi ona jednak na terytorium zdominowane obecnie przez silniejszych graczy.  więcej
    25-05-2010, 07:24, Michał Chudziński, Pieniądze
  • Będzie więcej reklam w radiu i telewizji


    © erikreis at istockphoto.com
    Nawet 30-minutowe filmy i programy publicystyczne będą mogły być przerywane reklamami. Wyjątkiem będą audycje dla dzieci i transmisje uroczystości religijnych.  więcej
    24-04-2010, 09:28, GazetaPrawna.pl, Pieniądze
  • Pierwsze nagrody Pulitzera dla twórców "internetowych"

    Sheri Fink pisząca dla serwisu ProPublica otrzymała nagrodę Pulitzera za materiał opowiadający o lekarzach, którzy w obliczu huraganu Katrina zdecydowali się podać uśmiercające zastrzyki pacjentom, których nie będzie można ewakuować. Nie ma wątpliwości, że ta nagroda pokazuje rosnące znaczenie dziennikarstwa w sieci. Poza tym jedna z nagród po raz pierwszy trafiła do autora animacji.  więcej
    13-04-2010, 14:28, Marcin Maj, Lifestyle
  • Ipla.tv ma już ponad 2 miliony użytkowników miesięcznie

    2009 rok należał do telewizji internetowej. Wirtualne medium osiąga już wyniki oglądalności zbliżone do tradycyjnej telewizji. Ipla.tv notuje ponad 2 miliony użytkowników miesięcznie. W ciągu roku liczba korzystających z tego serwisu wzrosła czterokrotnie.  więcej
    12-03-2010, 15:44, Agnieszka Kluska, Lifestyle
  • Audio i wideo w sieci - raport Gemius SA

    Jak wynika z najnowszego raportu firmy Gemius SA, ponad 80% internautów miało kiedykolwiek kontakt z materiałami wideo w sieci, a ponad połowa korzystała z radia internetowego.  więcej
    19-02-2010, 13:57, Agnieszka Kluska, Technologie
  • Newsy znikną z Google?


    ©istockphoto.com/Dimos
    Na pierwszy ogień mogą pójść artykuły publikowane w gazetach należących do News Corp. Koncern jest coraz bliżej wprowadzenia opłat za dostęp do tworzonych przez swoich dziennikarzy newsów.  więcej
    10-11-2009, 07:55, Michał Chudziński, Pieniądze
  • KE: Europejczycy muszą zrozumieć media


    © cathyclapper2 - istockphoto.com
    Kraje UE muszą podjąć działania na rzecz lepszego zrozumienia przez obywateli komunikatów medialnych - uważa Komisja Europejska. Nie chodzi tylko o umiejętność czytania, pisania czy posługiwania się komputerem. Europejczycy powinni media rozumieć i umieć je krytycznie oceniać. Wbrew pozorom edukacja w tym zakresie nie jest jeszcze powszechna.  więcej
    21-08-2009, 07:18, Marcin Maj, Lifestyle
  • Przeczytaj wszystkich i zamień wiedzę na nagrody


    Ana Blazic
    Pod hasłem „Zamieniaj wiedzę na nagrody” 2 lipca 2009 r. ruszyła ogólnopolska akcja PrzeczytamWszystkich.pl. Jest to projekt dla użytkowników internetu, którzy czytając i odpowiadając na pytania dotyczące bieżących artykułów, wydarzeń i odkryć, będą mogli zbierać punkty, i wymieniać je na wartościowe nagrody. Do projektu przystąpiło już kilkadziesiąt mediów, głównie internetowych.  więcej
    03-07-2009, 11:49, PATRONAT MEDIALNY, Lifestyle
  • Sprawa Kataryny wywołała 1358 publikacji!


    ©istockphoto.com/head off
    Groźby syna ministra pod adresem blogerki Kataryny i późniejsze zdemaskowanie jej przez Dziennik było historią, która niezwykle poruszyła prasę i internautów, wywołując ponad tysiąc publikacji. Sam dramat da się podzielić na trzy interesujące odsłony – wynika z analizy firmy NewsPoint.  więcej
    10-06-2009, 10:42, Marcin Maj, Lifestyle
  • Internetowe serwisy informacyjne godne zaufania


    © BVI Media - Fotolia.com
    Serwisy newsowe pozostawiły daleko w tyle Wikipedię w badaniu TNS dotyczącym zaufania ludzi do mediów. Co więcej, badani internauci ufają im niemal tak samo, jak telewizji i tradycyjnym gazetom.  więcej
    05-05-2009, 17:09, Michał Duda, Lifestyle
  • Internauci gotowi na sieć bez reklam


    © BVI Media - Fotolia.com
    90% internautów byłoby skłonnych płacić za możliwość korzystania z internetu bez reklam - wynika z badania "Internetowy Barometr ING" sporządzonego na zlecenie ING Banku Śląskiego. Zdecydowana większość respondentów twierdzi, że zapłaciłoby nawet 10 zł miesięcznie za wolne od reklam serwisy.  więcej
    04-03-2009, 12:26, Marcin Maj, Lifestyle
  • Po utrzymaniu weta prezydenta do ustawy medialnej, PO oświadczyła, że wobec braku woli zreformowania rynku mediów, nie będzie sprawy traktować jako priorytetu.  więcej
    29-07-2008, 22:15, Michał Chudziński, Pieniądze
  • Ruszył nowy blog Google - Let`s Take it Offline. Znajdą się w nim informacje o reklamowych poczynaniach firmy w tradycyjnych mediach: prasie, radiu i telewizji.  więcej
    03-07-2008, 11:57, Anna Wasilewska-Śpioch, Technologie

 Zobacz wszystkie tagi (Chmura Tagów)