Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Internauci gotowi na sieć bez reklam

04-03-2009, 12:26

90% internautów byłoby skłonnych płacić za możliwość korzystania z internetu bez reklam - wynika z badania "Internetowy Barometr ING" sporządzonego na zlecenie ING Banku Śląskiego. Zdecydowana większość respondentów twierdzi, że zapłaciłoby nawet 10 zł miesięcznie za wolne od reklam serwisy.

Badanie "Internetowy Barometr ING" zostało przeprowadzone w styczniu 2009 r. przez Millward Brown SMG/KRC na próbie 1000 respondentów, z czego 500 deklarowało się jako użytkownicy internetu. Badanie przeprowadzono metodą CATI. Celem badania jest analizowanie nawyków internautów dotyczących różnych dziedzin życia.

Z badań wynika m.in. że internauci nie akceptują reklam w sieci. Czterech na pięciu polskich respondentów byłoby skłonnych płacić 10 zł miesięcznie za możliwość korzystania z internetu bez reklam.

Za internetem bez reklam może też przemawiać fakt, że połowa internautów nie ma obaw przed płaceniem przez internet. Połowa internautów korzysta z bankowości internetowej, a 41% internautów jest zainteresowanych możliwością korzystania z bankowości mobilnej. Połowa badanych korzysta z bankowości internetowej i karty kredytowej, aby dokonywać różnego rodzaju płatności w internecie.

Internauci nie są jednak w stanie płacić za media. Tylko co ósmy polski badany kiedykolwiek kupił w internecie plik muzyczny, ale co drugi ściąga muzykę z internetu.

Prawie dwie trzecie polskich internautów chciałoby móc głosować przez internet. Trzy czwarte ankietowanych wzięłoby udział we wszystkich wyborach i referendach, gdyby mogli głosować przez internet.

W badaniu pytano o ulubione media, gwiazdy, miasta. Podsumowując to wszystko, można powiedzieć, że większość respondentów lubi: RMF FM, TVN, Gazetę Wyborczą, Newsweek, Kraków, Władysława Bartoszewskiego, Czesia w Włatców Móch, Jožina z Bažin i zespół Feel.

Internauci częściej niż nie-użytkownicy internetu czytają książki, chodzą do kina i teatru, ale... co piąty internauta wolałby zrezygnować z seksu aniżeli z internetu.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: ING



Ostatnie artykuły:


fot. Samsung



fot. HONOR







Tematy pokrewne:  

tag reklamatag Millward Browntag mediatag INGtag badaniatag analizy