Duże firmy i media społecznościowe są podmiotami, którym Amerykanie ufają. Tradycyjne media znalazły się na końcu listy instytucji darzonych sympatią - wynika z sondażu firmy Zogby International.
reklama
Badanie firmy Zogby International przeprowadzono na grupie 2,1 tys. osób na początku czerwca. Według firmy dopuszczalny błąd to 2,2%, a trzeba przyznać, że uzyskane wyniki są zaskakujące.
W ramach badań zadano pytanie: Któremu (podmiotowi) z wymienionych ufasz najbardziej? W możliwych odpowiedziach umieszczono nazwy firm z sektora IT oraz media.
Okazało się, że największe zainteresowanie wzbudziły firmy Apple i Microsoft, którym całkowicie ufa 49% ankietowanych. Kolejne 36% ufa tym firmom "trochę" lub "nie całkiem". O dziwo, wielu ankietowanych ufa całkowicie Google (49%), ale wiele jest także osób ostrożnych wobec tej firmy. Facebook cieszy się całkowitym zaufaniem tylko 13% osób.
Twitter wzbudza całkowite zaufanie u 8% osób, ale aż 64% ankietowanych ufa mu "trochę". Podobnie jest w przypadku tradycyjnych mediów - 8% ufa im całkowicie, 88% "trochę".
Ciekawe jest to, jak wyniki zmieniają się, jeśli weźmiemy pod uwagę ankietowanych w wieku 18-29 lat. Wyniki dla tej grupy wiekowej przedstawia tabelka poniżej.
Podmiot i zaufanie (wyniki dla wieku 18-29) |
całkowite lub w dużym stopniu |
"trochę" lub "nie całkiem" |
trudno powiedzieć |
Apple |
41% |
51% |
8% |
Microsoft |
34% |
60% |
7% |
|
15% |
66% |
19% |
|
20% |
72% |
8% |
|
51% |
43% |
6% |
media |
6% |
89% |
5% |
W tej grupie ankietowanych da się zauważyć mniejsze zaufanie dla takich gigantów, jak Apple i Microsoft, ale większe dla Twittera i Facebooka. Media pozostają na końcu podmiotów, którym się ufa.
Najbardziej zaskakujące dla autorów badań jest to, że firmy technologiczne wzbudzają zaufanie, mimo iż ingerują w naszą prywatność mocniej niż np. tradycyjne media. Facebook był przecież nie raz krytykowany za podejście do prywatności, a Google ma koncie nawet szpiegowanie internautów za pomocą aut robiących zdjęcia do usługi StreetView.
Dlaczego zatem wielu ludzi ufa komunikatom firm? Może wynika to z tego, że nasze życie w coraz większym stopniu zależy od produktów i usług konkretnych firm. Powierzamy im coraz więcej informacji i trudno to robić z przekonaniem, że sami sobie szkodzimy. Można powiedzieć, że warunkiem życia z nowymi technologiami jest ufanie ich dostawcom.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|