Branża medialna wyraźnie skręca w kierunku cyfryzacji. Za cztery lata przychody z cyfrowej dystrybucji treści i reklam będą jednym z trzech najważniejszych źródeł zysków branży medialno-rozrywkowej.
reklama
Polska branża internetowa i platformy satelitarne oraz operatorzy kablowi mają powody do radości. W ciągu najbliższych czterech lat będą to najszybciej rosnące segmenty medialnego rynku – prognozuje PricewaterhouseCoopers w opublikowanym wczoraj raporcie „The Global Entertainment & Media Outlook 2010–2014”.
Analitycy PwC szacują, że w 2014 roku liczba abonentów płatnej telewizji w Polsce wyniesie 13,7 mln. Wynik ten plasuje nas na szóstym miejscu w regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód, Afryka) pod kątem telewizji kablowej i satelitarnej. Sama telewizja pozostanie też największym rynkiem reklamowym w Polsce z 47 proc. udziałów we wszystkich wydatkach.
Cały rynek mediów i rozrywki w Polsce, według raportu PwC, zaczyna się powoli podnosić po kryzysie. W górę ciągną go przede wszystkim rosnące nakłady na internet oraz dostęp do sieci i telewizji. Podobnie było na całym świecie, dzięki czemu rynek mediów i rozrywki skurczył się w ubiegłym roku tylko o 0,5 proc. do 1,3 biliona dolarów. W ciągu czterech najbliższych lat jego wartość w skali globalnej wzrośnie do 1,7 bln dolarów, rosnąc co roku o 5 proc. Region EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka), gdzie zalicza się też Polska, będzie rozwijał się w tempie 4,6 proc. rocznie i osiągnie w 2014 roku wartość 581 mld dolarów.
Więcej szczegółów w Gazecie Prawnej w artykule pt. Nowe technologie przyspieszą zmiany na rynku mediów i rozrywki
Michał Fura
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*