Jak wynika z najnowszego raportu firmy Gemius SA, ponad 80% internautów miało kiedykolwiek kontakt z materiałami wideo w sieci, a ponad połowa korzystała z radia internetowego.
Przygotowując raport „Audio i wideo”, firma Gemius SA we współpracy z RMF i TVP przebadała grupę 1200 internautów powyżej 14 roku życia. Zebrany materiał dostarczył kompleksowych informacji na temat zachowań i opinii użytkowników internetu korzystających z treści multimedialnych w sieci. Komunikacja wielu podmiotów, działających na rynku internetowym, bazuje obecnie na wykorzystaniu materiałów audio i wideo. Wiedza o sposobie konsumpcji tych treści przez użytkowników stanowi podstawę dla firm kierujących swój przekaz marketingowy do określonych grup internautów – mówi Wojciech Kołacz, Badacz w Zespole Badań Ilościowych, autor raportu „Audio i wideo w sieci”.
80% badanych internautów deklaruje, że miało kiedykolwiek kontakt z materiałami wideo w sieci (z serwisami wideo, telewizją internetową lub telewizją peer-to-peer). Ponad połowa tej grupy używa radia internetowego. Wśród wymienionych mediów najbardziej rozpowszechnione są serwisy wideo – skorzystało z nich blisko 75% polskich internautów. Co więcej, użytkownicy wszystkich badanych środków przekazu treści audio i wideo deklarują częstsze korzystanie z nich w przyszłości.
Wykres 1. Kontakt z materiałami audio i wideo w sieci – „Czy kiedykolwiek skorzystałaś(eś) z wymienionych poniżej usług lub serwisów?”
Źródło: Gemius SA, gemiusReport „Audio i wideo w sieci”, styczeń 2010; N – wszyscy badani
Z raportu wynika, że polscy internauci nadal chętniej słuchają radia tradycyjnego (62%) niż internetowego (22% użytkowników korzysta z niego co najmniej raz w tygodniu). Podobnie wygląda kwestia telewidzów: liczniejsze grono internautów gromadzi tradycyjna telewizja (70%). Niemal połowa użytkowników minimum raz w tygodniu korzysta z internetowych serwisów wideo.
Media internetowe na wielu płaszczyznach przewyższają te tradycyjne. Głównymi zaletami internetowego radia i TV są niewątpliwie mniejsza uciążliwość reklam oraz większa różnorodność dostępnych treści. Media tradycyjne cieszą się jednak u internautów większym zaufaniem. Cenią oni sobie zwłaszcza rzetelność, wiarygodność i atrakcyjność przekazywanych w nich informacji.
Wykres 2. Radio internetowe a radio tradycyjne – „Zaznacz, które z wymienionych poniżej stwierdzeń bardziej pasują Twoim zdaniem do radia internetowego, a które bardziej do radia tradycyjnego.”
Źródło: Gemius SA, gemiusReport „Audio i wideo w sieci”, styczeń 2010; Podstawa procentowania: badani, którzy kiedykolwiek korzystali z radia internetowego (N=710)
Multimedia internetowe nadal nie budzą pełnego zaufania wśród użytkowników i wciąż brakuje im profesjonalizmu. Jednak popularność, jaką cieszą się materiały audio i wideo w sieci, zwiastuje dalszy rozwój tych form przekazu w polskim internecie. Zapewne przyczyniłoby się do tego przyjęcie przez rynek standardu badania treści audio i wideo w internecie, które dostarczy twardych danych na temat sposobu konsumpcji tego typu materiałów przez użytkowników – podsumowuje Magdalena Wiktorska-Gąsiorowska, Brand Manager gemiusStream.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*