Koniec kryzysu w reklamie - wydatki i ceny idą w górę

GazetaPrawna.pl 28-09-2010, 11:46

Najnowsze prognozy domów mediowych mówią o przyspieszeniu wzrostu wydatków reklamodawców w mediach. Najwięcej na poprawie koniunktury zyska internet.

Swoje wcześniejsze prognozy skorygował właśnie na plus dom mediowy Zenith-Optimedia. Jego analitycy podnieśli szacunki wzrostu rynku w tym roku z 1,2 proc. do blisko 3 proc. W ubiegłym roku spadek sięgał 15 proc.

– Rok 2010 przejdzie do historii jako okres stabilizacji po kryzysie. Reklamodawcy czują się coraz pewniej, ale na bardziej odczuwalne odbicie musimy poczekać do przyszłego roku – mówi „DGP” Jakub Potrzebowski, prezes Zenith-Optimedia Polska. Według niego reklamodawcy zwiększą wtedy swoje nakłady o 6,8 proc.

Nieco ostrożniejsze są przedstawione wcześniej prognozy największego domu mediowego na polskim rynku, MEC. Według Pawła Gali, dyrektora ds. rozwoju biznesu MEC, w tym roku wydatki mogą urosnąć o 4,3 proc., do 7,5 mld zł, ale w przyszłym już tylko o 4,6 proc.

Najszybciej z kryzysu wychodzą internet, kino i telewizja. Według ZenithOptimedia, w tym roku firmy zwiększą wydatki na kampanie internetowe aż o 20 proc. W kinach wydadzą więcej o 13 proc., ale to najmniejszy pod względem wartości rynek reklamowy. Największym jest telewizja, gdzie budżety na kampanie urosną w tym roku o 4,2 proc., a w przyszłym o 7,3 proc.

Więcej szczegółów w Gazecie Prawnej w artykule pt. Koniec kryzysu w reklamie. Wydatki i ceny idą w górę

Michał Fura

gazeta prawna


Przepisy na coś słodkiego z kremem Nutella
  
znajdź w serwisie

RSS  

RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Październik 2021»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031