Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

konsumenci

  • UOKiK bierze na celownik Telepolskę i Telekomunikację Novum


    mark sebastian na lic. CC
    Telepolska i Telekomunikacja Novum oferują usługi telekomunikacyjne, proponując zawarcie umowy przez telefon, na odległość. Firmy mogły utrudniać odstąpienie od umowy, na co konsumenci skarżyli się rzecznikom konsumentów oraz Urzędowi Komunikacji Elektronicznej (UKE). Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) zapowiedział przeprowadzenie postępowania w tej sprawie.  więcej
    05-10-2012, 13:57, Marcin Maj, Pieniądze
  • Mediacom zarabia na walce z piractwem dzięki karom za zerwanie umowy


    ©istockphoto.com/AvailableLight
    Mediacom to operator, który nie czekając na drakońskie prawo, zaczął w USA odcinać swoich klientów od internetu w imię walki z piractwem. Nalicza on sobie przy tym karę umowną za przedwczesne zerwanie umowy. Zapewne nieźle zarobi, zanim zapadną istotne wyroki lub decyzje władz, a czy w ogóle zapadną?  więcej
    26-09-2012, 12:23, Marcin Maj, Pieniądze
  • Młodzież słucha muzyki na YouTube. Poza tym liczy się radio


    ©istockphoto.com/danwilton
    Podczas gdy przedstawiciele wydawców analizują piractwo, firma Nielsen postanowiła sprawdzić, jak ludzie słuchają muzyki i w jaki sposób ją kupują. Wyniki pokazują, że konsumpcja muzyki to złożone zjawisko, które daje sporo okazji do zarobienia pieniędzy.  więcej
    15-08-2012, 14:09, Marcin Maj, Media
  • Porady prawne przez e-mail od UOKiK

    Darmowe porady prawne dla konsumentów przez e-mail udostępnił Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. To dobry przykład usługi prostej technologicznie, a jednocześnie odpowiadającej na zapotrzebowanie społeczeństwa.  więcej
    18-07-2012, 13:34, Marcin Maj, Lifestyle
  • Spory konsumenckie będzie można rozwiązać online, w całej Unii


    ©istockphoto.com/photographeer
    W przyszłości spór z firmą będziemy mogli rozstrzygnąć online, a jeśli będzie to firma z innego kraju UE, platforma rozstrzygania sporów zadba o tłumaczenia. W tym tygodniu Komisja Rynku Wewnętrznego PE (IMCO) przyjęła sprawozdania służące realizacji tzw. platformy ODR.  więcej
    13-07-2012, 13:14, Marcin Maj, Pieniądze
  • Uwaga: SMS-owi naciągacze z Telewizja-przez-net.pl


    © istockphoto.com
    Pewna firma oferuje dostęp do telewizji w sieci za 50 groszy. Tak naprawdę trzeba zapłacić ponad 60 zł za wysłanie dwóch SMS-ów, choć początkowo jest mowa o jednym SMS-ie, a tak naprawdę usługa jest przeznaczona dla mieszkańców Cypru. Ostrzegamy przed naciągaczami i jednocześnie próbujemy odpowiedzieć na pytanie, czy to zjawisko utrzyma się w polskiej sieci pomimo środków ochronnych, jakie wprowadzono w Prawie telekomunikacyjnym.  więcej
    18-05-2012, 12:07, Marcin Maj, Pieniądze
  • (akt.) Uwaga na Dobre-programy.pl, naciągaczy w stylu Pobieraczka


    © - istockphoto.com
    W internecie pojawiła się strona, która zachęca do pobrania programów i podobnie jak Pobieraczek żąda pieniędzy za samą rejestrację w usłudze. Witryna działa pod adresem Dobre-programy.pl, który jest łudząco podobny do adresu innej, znanej i uczciwej strony dobreprogramy.pl. W aktualizacji dodajemy opinię prawnika.  więcej
    17-05-2012, 16:57, Marcin Maj, Pieniądze
  • Pobieraczek znów prześwietlony przez UOKiK


    Pobieraczek.pl
    Zastraszenie, bezprawne groźby, wprowadzenie w błąd - to skutki kolejnych praktyk stosowanych przez spółkę Eller Service, właściciela serwisu Pobieraczek, które zakwestionowała Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Uruchomiono bezpłatną infolinię dla zainteresowanych.  więcej
    07-05-2012, 18:47, paku, Pieniądze
  • Pobieraczek.pl - szykuje się pozew zbiorowy


    Pobieraczek.pl
    181 osób może pozwać Pobieraczek.pl w związku z praktykami tego serwisu, które wzbudzają kontrowersje od lat. Pozew zbiorowy może unieważnić umowy zawarte z Pobieraczkiem. Wydane dotychczas decyzje Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w rzeczywistości niewiele zmieniają dla osób, które czują się poszkodowane.  więcej
    26-03-2012, 10:34, Marcin Maj, Pieniądze
  • Jak szybciej, taniej i skuteczniej rozwiązywać spory pomiędzy konsumentami a przedsiębiorcami?

    Strata doby hotelowej z winy czeskiego biura podróży? Odmowa naprawy wadliwego samochodu przez niemieckiego dilera? Wysyłka uszkodzonego zestawu hi-fi przez brytyjskiego e-sprzedawcę? Zamiast iść do sądu spór będzie można rozwiązać przez internet nawet w ciągu 30 dni.  więcej
    24-03-2012, 17:03, ECK Polska, Pieniądze
  • Podpisujesz umowę z operatorem? Na co zwrócić uwagę?


    © Marlee - istockphoto.com
    Nierzadko firmy telekomunikacyjne stosują liczne chwyty, byśmy podpisali nową umowę np. przez telefon. Urząd Komunikacji Elektronicznej jest informowany o nieuczciwych praktykach firm telekomunikacyjnych nakłaniających potencjalnych abonentów do skorzystania z ich usług. Często wyłudzone w nieuczciwy sposób dane osobowe są wykorzystywane do sporządzenia niechcianej umowy - informuje UKE.  więcej
    16-03-2012, 08:54, paku,
  • Na co skarżą się konsumenci, którzy podróżują i kupują w UE

    W Światowy Dzień Konsumenta, obchodzony 15 marca, Europejskie Centrum Konsumenckie w Polsce podsumowało, jakie skargi pojawiały się najczęściej w 2011 roku. Ponad 57 proc. z nich było związanych z umowami zawieranymi przez internet.  więcej
    16-03-2012, 08:11, ECK Polska, Pieniądze
  • Wyrok w sprawie Pobieraczka - co zmienia dla wprowadzonych w błąd?


    Pobieraczek.pl
    Najnowszy wyrok w sprawie serwisu Pobieraczek.pl nie oznacza, że osoby wprowadzone w błąd mogą zapomnieć o wszystkich problemach. Klienci muszą płacić za wykupioną usługę, choć oczywiście mogą udać się do sądu, co wydaje się dość dobrym pomysłem. Właściciele Pobieraczka wbrew pozorom nie śpieszą się do sądu.  więcej
    28-02-2012, 13:46, Marcin Maj, Pieniądze
  • Więcej praw dla konsumentów kupujących w internecie


    © istockphoto.com
    W dniu 22 listopada 2011 r. opublikowano Dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/83/UE z dnia 25 października 2011 r. w sprawie praw konsumentów, która wprowadza liczne zmiany mające na celu lepszą ochronę konsumenta w internecie. Państwa członkowskie (w tym oczywiście Polska) mają czas na przyjęcie i opublikowanie przepisów krajowych wdrażających nową dyrektywę do 13 grudnia 2013 r., natomiast obowiązek ich stosowania od 13 czerwca 2014 r. Oznacza to, że przedsiębiorcy działający w sieci będą musieli przygotować się na nadchodzące zmiany i już teraz zacząć myśleć nad tym, jak efektywnie dostosować obowiązujące u siebie regulacje do nowych zaostrzonych wymogów. Co nowego?  więcej
    13-01-2012, 11:53, Kancelaria Chabasiewicz Kowalska i Partnerzy, Pieniądze
  • Strony sprzedające kredyty dalekie od przejrzystości


    © - istockphoto.com
    Brak kluczowych informacji w ofertach oraz koszty przedstawiane w sposób wprowadzający w błąd - takie problemy da się znaleźć na zdecydowanej większości stron oferujących kredyty konsumenckie w UE. W ramach akcji "EU Sweep" różne krajowe organy skontrolowały 500 takich stron z krajów UE, Norwegii i Islandii.  więcej
    10-01-2012, 14:58, Marcin Maj, Pieniądze
  • 4,3 mln kar za umowy energetyczne


    (flickr) The U.S. Army na lic CC
    Brak odpowiedzialności za przerwy w dostawie prądu, nieinformowanie o terminie płatności czy upustach - takie praktyki dostawców energii zakwestionowała Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Dziewięciu przedsiębiorców zobowiązało się do zaprzestania niezgodnych z prawem działań, a na czterech nałożono kary finansowe na kwotę ponad 4,3 mln zł.  więcej
    09-01-2012, 12:15, Marcin Maj, Pieniądze
  • 21 mln zł - kolejna kara za SMS-ową loterię


    © majivecka - fotolia.com
    Czy stałeś się dzisiaj Milionerem - to kolejna SMS-owa loteria, w ramach której klienci nie byli rzetelnie informowani o warunkach udziału. Mogło się wydawać, że udział jest bezpłatny, a w rzeczywistości koszt wynosił 5 zł dziennie.  więcej
    02-01-2012, 12:52, Marcin Maj, Pieniądze
  • Kara dla Polkomtela i organizatora SMS-owej loterii


    ©istockphoto.com/mbbirdy
    Karę w wysokości 1,86 mln złotych nałożył na Polkomtela Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów za hasło reklamowe wprowadzające w błąd co do ceny połączenia. Za wprowadzanie w błąd może zapłacić również Internetq Poland - organizator SMS-owej loterii, który znów informował konsumentów, że wysłanie SMS-a gwarantuje odebranie wygranej.  więcej
    14-12-2011, 13:50, Marcin Maj, Pieniądze
  • Przepisy dotyczące Premium Rate wchodzą w życie

    Nowe prawo telekomunikacyjne ma chronić przed nadużyciami z wykorzystaniem połączeń o podwyższonej opłacie (Premium Rate). Od 4 grudnia dostawcy tych usług będą musieli bardziej przejrzyście informować o cenie i zasadach usług.  więcej
    02-12-2011, 13:05, Marcin Maj, Pieniądze
  • e-Zakupy za granicą? Najtaniej będzie w USA

    Kupowanie od zagranicznych e-sprzedawców może być opłacalne nawet po doliczeniu cła i kosztów transportu. Najlepiej jest kupować towary z USA i Azji, szczególnie jeśli są to gadżety lub towary luksusowe - wynika z kolejnego raportu cenowego PayPal.  więcej
    30-11-2011, 13:59, Marcin Maj, Pieniądze

 Zobacz wszystkie tagi (Chmura Tagów)