Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

konsumenci

  • Europejski przewodnik i propozycje wzmocnienia e-rynku


    JLogan, GFDL
    Przewodnik, w którym można znaleźć praktyczne rady na temat "cyfrowych praw" gwarantowanych konsumentom w UE, wydała wczoraj Komisja Europejska. Przy okazji zaproponowano zmiany w prawie unijnym, dotyczące m.in. uproszczenia przepisów w zakresie powielania utworów na potrzeby prywatne.  więcej
    06-05-2009, 08:11, Marcin Maj, Pieniądze
  • Bankructwo konsumenta - kto może ogłosić upadłość


    © maipan - fotolia.com
    Upadłość mogą ogłosić osoby fizyczne nieprowadzące działalności gospodarczej, które stały się niewypłacalne na skutek wyjątkowych i niezależnych od nich okoliczności - wyjaśnia na swoich stronach internetowych Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Przypomnijmy, że weszły właśnie nowe przepisy dotyczące instytucji upadłości konsumenckiej w Polsce.  więcej
    01-04-2009, 14:07, kg,
  • UE: Transgraniczny e-handel z przeszkodami


    ©istockphoto.com/photographeer
    Komisja Europejska chce zlikwidować bariery w transgranicznym e-handlu. Choć obecnie handel internetowy w UE ma się dobrze, wciąż nie udało się stworzyć jednego, europejskiego rynku. Powody? Bariery praktyczne, prawne oraz brak zaufania – wynika z raportu Barriers to E-commerce przedstawionego przez Meglenę Kunewę, unijną komisarz ds. konsumentów.  więcej
    06-03-2009, 09:02, Marcin Maj, Pieniądze
  • E-handel: młodzi klienci gwarantują wzrost


    ©istockphoto.com/photographeer
    Prawie 3/4 klientów sklepów internetowych zapowiada częstsze niż dotychczas zakupy w Sieci - wynika z badań opracowanych przez firmę Digitas oraz ośrodek badawczy Millward Brawn SMG/KRC. To już drugi w tym miesiącu raport opisujący świetlaną przyszłość polskiego e-handlu.  więcej
    30-07-2008, 12:57, Marcin Maj, Pieniądze
  • Poznaj prawa e-klienta

    Jeśli chcesz dowiedzieć się czegoś o prawach klienta sklepu internetowego lub uzyskać poradę we własnej sprawie, dobrą okazją do tego będzie zbliżający się Dzień Konsumenta. 14 marca przedstawiciele organizacji zajmujących się ochroną konsumentów zbiorą się w jednym miejscu i będą odpowiadać na pytania.  więcej
    06-03-2008, 07:43, Marcin Maj, Pieniądze
  • Microsoft został pozwany w sprawie wprowadzania konsumentów w błąd w związku z logo "Designed for Windows XP. Vista Capable".  więcej
    27-02-2008, 10:56, UŻYTKOWNIK DI24, Pieniądze
  • UOKiK stawia na rozstrzyganie sporów przez internet

    Ochrona konsumentów na rynku nowych technologii, a także promocja tańszych i efektywniejszych narzędzi rozstrzygania sporów to główne założenia Strategii Polityki Konsumenckiej na lata 2007-2009.  więcej
    07-12-2007, 07:14, mc, Pieniądze
  • Czat z Komisarz Kunevą

    5 grudnia Komisarz ds. ochrony Konsumentów, pani Meglena Kuneva, weźmie udział w internetowym czacie, podczas którego porozmawia "na żywo", zarówno z dziennikarzami jak i konsumentami.  więcej
    04-12-2007, 19:25, kg, Lifestyle
  • Nieuczciwe reklamy na celowniku konsumentów

    21 grudnia wchodzi w życie ustawa z 23 sierpnia 2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym (Dz.U. nr 171, poz. 1206). Zgodnie z nowym prawem konsumenci będą mogli skuteczniej walczyć z nieetycznymi przekazami reklamowymi.  więcej
    30-11-2007, 18:21, kg, Pieniądze
  • Nalepka "Vista Capable" zmyliła nawet pracownika Microsoftu

    Konsumenci, którzy oskarżyli Microsoft o nieuczciwe stosowanie nalepek "Windows Vista Capable" chcą, aby ich pozew stał się pozwem class-action czyli takim, w którym za poszkodowanych uznaje się wszystkich mieszkańców USA. Microsoft utrzymuje, że nalepki były stosowane właściwie, ale nawet przedstawiciel firmy nie wiedział jak wyjaśnić ich znaczenie.  więcej
    27-11-2007, 07:18, Marcin Maj, Technologie
  • Sprzedaż online biletów lotniczych nie zawsze uczciwa

    Ukryte opłaty, brak jasnej informacji o cenie usługi i źle przetłumaczone informacje - takie nieuczciwe praktyki są stosowane przez połowę stron internetowych sprzedających bilety lotnicze. Komisarz ds. ochrony konsumentów UE Meglena Kunewa grozi firmom zdecydowanymi sankcjami.  więcej
    15-11-2007, 07:57, Marcin Maj, Pieniądze
  • Więcej praw dla klientów telekomunikacji

    Wnioski dotyczące reformy unijnych przepisów w dziedzinie telekomunikacji przyjęła dziś Komisja Europejska. Reformy w tym obszarze będą wiązały się z stworzeniem superregulatora rynku telekomunikacyjnego, ujednolicenia tego rynku i wzmocnienia praw konsumenckich.  więcej
    14-11-2007, 10:28, Marcin Maj, Pieniądze
  • Centrum informacji o usługach telekomunikacyjnych i pocztowych

    Użytkownicy usług telekomunikacyjnych i pocztowych potrzebują rzetelnego i obiektywnego źródła informacji. Tymczasem biura obsługi klienta operatorów nie zawsze posiadają kompleksowe informacje, a zdarza się, że przekazywane przez nie treści są sprzeczne - pisze UKE uzasadniając uruchomienie telefonicznego Centrum Informacji Konsumenckiej (CIK).  więcej
    15-02-2007, 11:31, kg, Lifestyle

 Zobacz wszystkie tagi (Chmura Tagów)