Centrum informacji o usługach telekomunikacyjnych i pocztowych
Użytkownicy usług telekomunikacyjnych i pocztowych potrzebują rzetelnego i obiektywnego źródła informacji. Tymczasem biura obsługi klienta operatorów nie zawsze posiadają kompleksowe informacje, a zdarza się, że przekazywane przez nie treści są sprzeczne - pisze UKE uzasadniając uruchomienie telefonicznego Centrum Informacji Konsumenckiej (CIK).
Centrum uruchomiono dziś, 15 lutego, z inicjatywy Urzędu Komunikacji Elektronicznej (UKE), do którego napływa coraz większa liczba pytań kierowanych przez użytkowników usług telekomunikacyjnych i pocztowych.
CIK czynne będzie od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:15 do 16:15. Pod numerem telefonu 0 801 900 853 na pytania konsumentów odpowiadać będą pracownicy UKE zajmujący się prawami konsumenta w zakresie wspomnianych usług.
Jak informuje UKE, w nowym centrum informacyjnym można będzie uzyskać poradę m.in.:
- jak reklamować rachunek telefoniczny,
- na co zwracać uwagę zawierając umowę na usługi: telefonii stacjonarnej, mobilnej (komórki) lub o dostęp do internetu,
- czego można żądać od dostawcy publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych,
- kto to jest przedsiębiorca wyznaczony i jakie ma obowiązki,
- jak można rozstrzygnąć spór z dostawcą usług itp.
Urząd zastrzega, że pracownicy CIK nie będą udzielali informacji spoza zakresu działania Prezesa UKE. Jednakże w miarę możliwości mają podawać informację, do jakiej instytucji należy się zwrócić w danej sprawie.
Stworzenie CIK powinno przyczynić się do bardziej świadomego korzystania z usług telekomunikacyjnych i pocztowych przez konsumentów - uważa Prezes UKE.