Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

UKE chce specjalnie oznaczać serwisy umożliwiające porównywanie cen usług telekomunikacyjnych. Ma to na celu nie tylko zwiększenie świadomości konsumentów, ale także zaostrzenie konkurencji między operatorami.

Działania regulatora rynku telekomunikacyjnego - w naszym wypadku Urzędu Komunikacji Elektronicznej - przyniosą jedynie połowiczny sukces, jeśli aktywni nie będą najważniejsi uczestnicy rynku, czyli konsumenci. To oni bowiem - poprzez zmianę operatora - mogą wywrzeć skuteczny wpływ na jego politykę czy ofertę. Aby to jednak było możliwe, konieczne jest posiadanie wiedzy odnośnie cen, jakości oraz warunków proponowanych przez telekomy ofert.

UKE, zdając sobie sprawę, że rzadko kto ma czas i chęci, by godzinami ślęczeć nad ofertami poszczególnych operatorów i wnikliwie je analizować, chce to zadanie konsumentom ułatwić. Program "Certyfikat UKE" ma zachęcić do tworzenia serwisów internetowych umożliwiających porównywanie ofert operatorów telekomunikacyjnych.

Urząd chce poprzez swoje działania zwiększyć wiedzę użytkowników końcowych usług telekomunikacyjnych, a przez to ich mobilność. Przyznawane certyfikaty zapewnią o rzetelności i aktualności przedstawianych konsumentów ofert, by na tej podstawie mogli podjąć odpowiednie decyzje. Będzie on wydawany na okres 12 miesięcy. Po jego upływie konieczne będzie jego odnowienie.

W programie mogą wziąć udział podmioty dostarczające porównanie cen dla:

  • telefonii stacjonarnej,
  • telefonii komórkowej,
  • internetu wąskopasmowego,
  • internetu szerokopasmowego,
  • telefonii VoIP,
  • płatnej telewizji,
  • ofert łączonych.

Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: UKE