Przeprowadzanie testów porównawczych produktów codziennego użytku i publikowanie ich wyników w czasopismach oraz na stronach internetowych sześciu europejskich państw - to cel programu prowadzonego w ramach projektu UE. Koszt projektu to 5 mln EUR.
W wyniku projektu Unii Europejskiej współfinansowanego przez Komisję Europejską konsumenci na Cyprze, w Czechach, Polsce, Rumunii, Słowenii i na Węgrzech mają teraz dostęp do konsumenckich czasopism i stron internetowych publikujących wyniki niezależnych testów porównawczych produktów konsumpcyjnych.
Wczoraj w Brukseli opublikowano ostateczne rezultaty programu, w tym także pięć przykładowych analiz produktów oraz aktualne dane dotyczące nakładu czasopism. W ciągu trzech lat w ramach tego unijnego programu współfinansowano łącznie 18 testów porównawczych przeprowadzanych na użytek organizacji konsumenckich i obejmujących produkty codziennego użytku.
Celem programu jest zapewnienie organizacjom konsumenckim finansowania, szkoleń i specjalistycznej wiedzy, tak aby umożliwić im przeprowadzanie testów produktów i publikowanie ich wyników w czasopismach konsumenckich.
W ramach projektu testowano rozmaite produkty - od elektroniki użytkowej po emulsje do opalania i środki piorące. Do programu włączono krajowe marki pochodzące z tych sześciu państw, tak aby wyniki odnosiły się do ich rynków wewnętrznych, a także w celu sprawdzenia, czy występują różnice w jakości.
Projekt powstał z inicjatywy ICRT oraz Europejskiej Organizacji Konsumentów. Jego całkowity koszt wyniósł ponad 5 mln EUR, z czego ponad 1,6 mln EUR stanowił wkład Komisji Europejskiej.
Lista czasopism i stron internetowych, które publikują wyniki testów dostępna jest na stronie ec.europa.eu. Więcej informacji znajdziemy na stronie poświęconej projektowi.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|