Shutterstock.comPrawo odstąpienia od umowy stanowi szczególne uprawnienie KONSUMENTA dokonującego zakupu na odległość np. przez stronę WWW sklepu internetowego. Przyznanie takiego uprawnienia wyniknęło z faktu, iż Konsument dokonując zakupu na odległość nie ma możliwości zbadania rzeczy tak, jak mógłby to uczynić dokonując zakupu w stacjonarnym sklepie przedsiębiorcy.
więcej24-10-2014, 12:24, Magda Judejko,
Porady
Marijus Auruskevicius / ShutterstockW trakcie zawierania transakcji handlowych każdy słyszał o reklamacji, gwarancji lub odstąpieniu od umowy, jednak problem pojawia się wtedy, kiedy trzeba wyjaśnić, w jakim przypadku można takie prawo stosować oraz jakie konkretne działania należy wtedy wykonać.
więcej21-08-2014, 21:03, Magda Judejko,
Porady
Quang Ho / ShutterstockW poniedziałek - 2 grudnia - w wielu polskich e-sklepach można było dokonać zakupów bez ponoszenia kosztów przesyłki. Przygotowane z tej okazji porady, na co zwracać uwagę i czego się wystrzegać, nadal są aktualne.
więcej03-12-2013, 09:42, aws,
Porady Na zakupach można niemało oszczędzić, wykorzystując błyskawiczne porównywanie cen. Mobilne aplikacje mogą pomóc jednak nie tylko w tym...
więcej25-09-2012, 10:00, Adrian Nowak,
Shutterstock.comGdzie te pieniądze się rozeszły? Jeśli wciąż zadajesz sobie to pytanie, prawdopodobnie najwyższy czas uzbroić się w mobilne narzędzie, które pomoże w rozwiązywaniu tego typu problemów.
więcej17-09-2012, 16:09, Adrian Nowak,
© V. Yakobchuk - Fotolia.comPrzekazywanie pieniędzy za pomocą przelewów bankowych zwykle jest bardzo wygodne i bezpieczne. Jednak w rzadkich przypadkach nie docierają one do odbiorcy. Expander uspokaja, że pieniądze w bankowych systemach nigdy nie znikają bez śladu. Aby uniknąć niepotrzebnego stresu, przed wysłaniem przelewu na dużą kwotę warto sprawdzić, czy odbiorca nie zmienił konta bankowego.
więcej28-03-2012, 09:26, Jarosław Sadowski, Expander,
Porady
FuzzBones / ShutterstockPan Mirosław zamówił w przez internet telewizor. Cztery miesiące później wciąż nie miał ani telewizora, ani pieniędzy. Pani Ewa na zamówiony telefon czekała prawie dwa miesiące. Jej korespondencja z e-sklepem liczy 70 maili. Pan Sebastian nie doczekał się na przesyłkę. Złożył wniosek w prokuraturze. Był też u rzecznika praw konsumenta. Pan Arkadiusz zgłosił sprawę na policję, ma zamiar wnieść pozew. Może zbiorowy, jeśli znajdą się inni chętni...
więcej06-07-2014, 14:51, pressroom ,
Leah-Anne Thompson - Fotolia.comW okresie świątecznym nierzadko prezenty dajemy nie tylko najbliższym, ale także złodziejom. W czasie zakupowego szaleństwa zapominamy bowiem o podstawowych zasadach korzystania z karty płatniczej. Jeśli chcemy mieć spokojne święta, to powinniśmy zawsze zasłaniać wprowadzany PIN i przyglądać się bankomatom, z których korzystamy.
więcej21-12-2011, 08:50, Jarosław Sadowski, Expander,
Porady
Rido / ShutterstockTydzień przedświąteczny, który niebawem się rozpocznie, to czas najbardziej intensywnych zakupów. Tym, którzy jeszcze nie zdążyli kupić prezentów dla swoich najbliższych, a planują zrobić to przez internet, przypominamy kilka zasad, które mogą uchronić przed niepotrzebnym stresem oraz rozczarowaniem.
więcej18-12-2011, 15:30, redakcja,
Leah-Anne Thompson - Fotolia.comPrzedświąteczne zakupy dla wielu osób to prawdziwy koszmar. A można przecież zrobić je wygodniej, nierzadko taniej i przez internet. Trzeba tylko zachować rozsądek i dokładnie sprawdzić internetowego sprzedawcę, żeby nie okazało się, że paczka dojdzie z niekompletnym prezentem lub dopiero po świętach.
więcej14-12-2011, 12:33, paku,
© Sven Bähren - Fotolia.comPrezenty zamawiane przez internet, paczki, kartki z życzeniami - co zrobić, gdy nie dojdą na czas? Czy można oddać nietrafiony prezent bez względu na kraj zakupu? Jak płacić bezpiecznie? Najważniejsze porady dla kupujących w sieci przygotowały wspólnie: Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Urząd Komunikacji Elektronicznej oraz Europejskie Centrum Konsumenckie.
więcej11-12-2011, 21:18, ECK Polska,
Chce.toPrzed świętami oblężenie przeżyją nie tylko hiper- i supermarkety, ale również rodzime sklepy internetowe i serwisy aukcyjne. Polacy, którzy zdecydują się na zakupy w sieci, powinni jednak zachować czujność.
więcej30-11-2011, 23:47, aws,
jillclardyJuż niedługo rozpocznie się gorączka świątecznych zakupów. W tym roku zapewne kolejne osoby przekonają się, że bardzo wygodne jest wyszukiwanie i kupowanie prezentów w internecie. Expander ostrzega jednak, aby nie zapomnieć przy tym o podstawowych zasadach bezpieczeństwa.
więcej23-11-2011, 11:40, Jarosław Sadowski, Expander,
Pieniądze
© NatUlrich - Fotolia.comZakupy na aukcjach i w sklepach internetowych są codziennością dla, odpowiednio, 80 i 68 proc. internautów - wynika z danych Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB. Jednocześnie rośnie zaufanie Polaków do płacenia za zakupy online poprzez systemy płatności internetowych. Nową formę rozliczeń wybiera już prawie połowa kupujących w sieci - informuje PayU. Nadal jednak spora grupa ma obawy przed korzystaniem z płatności internetowych.
więcej05-09-2011, 20:28, PayU,
© NatUlrich - Fotolia.comPłacąc kartą za zakupy w internecie, możemy liczyć na pomoc banku w odzyskaniu pieniędzy, jeśli sklep nie wywiąże się z umowy. W sytuacji gdy zapłacimy przelewem, sami będziemy musieli dochodzić swoich praw.
więcej26-08-2011, 12:33, Jarosław Sadowski, Expander,
Porady
Maxx-Studio / ShutterstockKonsument, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyny, składając stosowne oświadczenie na piśmie w określonym przez ustawodawcę terminie.
więcej22-07-2011, 15:00, Kancelaria Prawna Skarbiec,
© istockphoto.comHandel detaliczny w sieci rozwija się dynamicznie. Obecnie 3% wszystkich zakupów w Polsce odbywa się w internecie. Eksperci szacują, że za kilka lat udział ten podwoi się. Wciąż jednak wiele osób stroni od zakupów w sieci w obawie przed oszustwem. Aby zmniejszyć to ryzyko, operatorzy serwisów aukcyjnych oraz platform sklepowych wprowadzają tzw. programy ochrony kupujących.
więcej11-07-2011, 12:28, Łukasz Piechowiak, Bankier.pl,
Pieniądze Cofnięty licznik czy powypadkowe auto-składak to nierzadko spotykana diagnoza po przeglądzie używanego samochodu, sprowadzonego z zagranicy. Do Europejskiego Centrum Konsumenckiego trafia wiele skarg na nieuczciwych sprzedawców z Niemiec czy Holandii. Na ich podstawie powstała lista podpowiedzi, jak uniknąć haczyków i nie dać się naciągnąć.
więcej30-05-2011, 15:59, ECK Polska,
©istockphoto.com/photographeerZakupy przez internet stają się coraz popularniejsze. Badanie GemiusReport "E-commerce w Polsce oczami internautów, 2010/2011" wskazuje, że z roku na rok przybywa chętnych, którzy korzystają z oferty sklepów w sieci. Odsetek kupujących online w 2010 roku wzrósł rok do roku do 74 proc. Aby zaufanie do e-commerce mogło być jeszcze większe, Sferis - jeden z dwóch laureatów konkursu "Bezpieczny e-sklep" - radzi, jak uniknąć zagrożeń w trakcie transakcji w globalnej sieci.
więcej28-05-2011, 12:16, kg,
Leah-Anne Thompson - Fotolia.comZakupy przez internet są tańsze i wygodniejsze niż tradycyjne. Jednak wielu konsumentów nie ma do nich zaufania. W minionym roku 28 proc. Polaków dokonało zakupu przez internet od krajowego sprzedawcy. E-zakupy w zagranicznych sklepach są jeszcze mniej popularne - w 2010 r. spróbowało ich tylko 2 proc. z nas. Eksperci z Europejskiego Centrum Konsumenckiego (ECK) wyjaśniają, jak sprawdzić uczciwość sprzedawcy i dlaczego nie warto bać się kupowania w internecie.
więcej26-05-2011, 20:48, ECK Polska,
-