Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

raporty

  • Prognoza dla branży e-sportowej


    ExplorerBob/pixabay
    Historia e-sportu zaczyna się na początku lat 90. Na przełomie lat powstawały nowe ligi graczy online, a coraz to inne gry zyskiwały swoich fanów. Jaką popularnością cieszą się obecnie internetowe rozgrywki?  więcej
    15-05-2018, 15:09, Nika, Pieniądze
  • Po pracę do stolicy. To właśnie w Warszawie jest najwięcej wakatów w kraju


    Adzuna
    Ponad 50% wszystkich wakatów w kraju znajduje się w 5 województwach: mazowieckim, małopolskim i wielkopolskim. Najmniej ofert pracy znajduje się w województwie podlaskim. Budownictwo to branża która pozostaje liderem w kraju pod względem liczby dostępnych wakatów (ponad 7% wszystkich ofert w Polsce). To tylko niektóre dane z nowego raportu na temat rynku pracy w Polsce.  więcej
    11-05-2018, 15:50, Nika, Pieniądze
  • 75% polskich przedsiębiorców nie korzysta z usług e-commerce


    © istockphoto.com
    Przejście z technologii analogowej na rzecz cyfryzacji dla wielu prywatnych przedsiębiorców stanowi sporą trudność. Problem szczególnie dotyczy małych i średnich firm, które nie czują się pewnie, poruszając się w zdigitalizowanym świecie.  więcej
    24-04-2018, 19:15, Nika, Pieniądze
  • Ile czasu w pracy tracą Polacy?


    ©istockphoto.com/Sportstock
    Czas to pieniądz, ale czy potrafimy dobrze go wykorzystać? Dla rentowności przedsiębiorstwa kluczowa jest jego produktywność, a ta zależy od ludzi. Tymczasem, jak wynika z raportu za 2017 rok w ciągu 8-godzinnego dnia pracy wydajnie pracujemy najwyżej przez 2 godziny i 53 minuty.  więcej
    24-04-2018, 18:29, Nika, Pieniądze
  • Czy jesteśmy gotowi zrezygnować z gotówki?


    Shutterstock.com
    Coraz częściej korzystamy z kart płatniczych. Pieniądz, którym  płacimy, jest więc bardziej wirtualny niż namacalny. To, jak Polacy widzą przyszłość gotówki, może być jednak zaskakujące.  więcej
    26-03-2018, 11:49, Nika, Pieniądze
  • Prawda liczb. Jak poprawnie interpretować sondaże i rankingi?


    © maotun - Fotolia.com
    Na metodologię wykorzystywaną w sondażach, rankingach i przy tworzeniu wskaźników narzekamy od dawna. Jak przedstawiać liczby i jak je interpretować i wizualizować, aby nie fałszować obrazu rzeczywistości?  więcej
    26-03-2018, 10:54, Nika, Pieniądze
  • Astronomiczne koszty cyberataków. W 2019 roku przedsiębiorcy stracą 2 biliony dolarów


    Shutterstock.com
    Ransomware, malware i inne szkodliwe aplikacje zagrażają każdej firmie, niezależnie od jej wielkości. Cyberataki stają się coraz bardziej agresywne, zwiększa się też ich częstotliwość,  a przedsiębiorcy ponoszą ogromne straty finansowe.  więcej
    29-11-2017, 13:38, Komunikat firmy, Pieniądze
  • Sztuczna inteligencja wchodzi do biznesu i zmienia zasady sprzedaży

    Sztuczna inteligencja (AI) jest już dziś częścią rzeczywistości biznesowej, a w najbliższych latach należy spodziewać się, że w znaczącym stopniu będzie decydować o konkurencyjności firm. Jak wynika z badania Salesforce „The AI Revolution 2017” aż 37 proc. przedsiębiorstw już w tej chwili wykorzystuje sztuczną inteligencję dzięki dostępnym na rynku rozwiązaniom jak np. CRM. Kolejnych 22 proc. planuje zrobić to w najbliższym czasie.  więcej
    13-11-2017, 00:20, Jan Michalski, Maciej Dakowicz, Katarzyna Sadło, Technologie
  • Duże marki nie radzą sobie z zagrożeniami płynącymi z ich obecności w sieci


    Grayling
    Prawie połowa spółek uwzględnionych w rankingu amerykańskiego magazynu "Fortune" Global 500 nie radzi sobie z zagrożeniami płynącymi z bycia online, w rezultacie czego ponoszą one szkody na reputacji sięgające nawet milionów dolarów.  więcej
    08-11-2017, 09:38, Magdalena Sobota, Bezpieczeństwo
  • Duże marki nie radzą sobie z zagrożeniami płynącymi z ich obecności w sieci


    Grayling
    Prawie połowa spółek uwzględnionych w rankingu amerykańskiego magazynu "Fortune" Global 500 nie radzi sobie z zagrożeniami płynącymi z bycia online, w rezultacie czego ponoszą one szkody na reputacji sięgające nawet milionów dolarów.  więcej
    08-11-2017, 09:38, Magdalena Sobota, Bezpieczeństwo
  • Jesteśmy wyedukowani i wybredni. Raport "Jak kupujemy w internecie"


    Maxx-Studio / Shutterstock
    86 proc. polskich internautów kupuje przez internet. W kwestii wyboru metod płatności, jesteśmy bardzo wybredni. Ma być nie tylko tanio, ale i wygodnie. Już 16 proc. kupujących online jest gotowych zapisać w sklepie dane swojej karty, aby móc płacić jednym kliknięciem – wynika z badania Blue Media „Jak kupujemy w Internecie 2017”.  więcej
    23-10-2017, 09:17, Krystian Wesołowski, Pieniądze
  • Polskie firmy nadal nie są przygotowane do wdrożenia rozporządzenia GDPR

    25 maja 2018 r. wejdzie w życie Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych (ang. General Data Protection Regulation – GDPR). Przedsiębiorstwa w Polsce powinny się do tego odpowiednio przygotować. Tymczasem z badań przeprowadzonych niedawno przez Trend Micro wynika, że dyrektorzy najwyższego szczebla nie traktują GDPR z należytą powagą, a zapytani o konieczność dostosowania się do nowych regulacji, wykazują nadmierną pewność siebie.  więcej
    23-10-2017, 08:53, _, Bezpieczeństwo
  • Omnichannel po polsku – jest nieźle


    Veronica Lara / Shutterstock.com
    Badanie Lizard Media dotyczące funkcjonalności omnichannel, czyli połączenia sprzedaży i obsługi klienta w sklepach stacjonarnych ze sklepem internetowym, przeprowadzone w drugiej połowie września 2017, objęło 11 ogólnopolskich sieci sklepów z trzech branż: księgarnie, dyskonty spożywcze oraz hipermarkety budowlane. Tylko dwie z nich spełniły wszystkie 5 kryteriów omnichannel, ale aż ponad połowa pozwala np. na oddanie towaru zakupionego online w dowolnym sklepie stacjonarnym sieci, tyle samo wykorzystuje informacje o naszych zakupach stacjonarnych i online dzięki jednej karcie stałego klienta. Autorzy badania uważają, że jest nieźle.  więcej
    07-11-2017, 12:00, _, Pieniądze
  • Małe firmy mają problem z planowaniem. A duże? #raport


    Geralt
    Polscy menedżerowie narzekają na długi czas fakturowania i rozliczeń oraz brak kontroli nad zaangażowaniem projektowym pracowników. Im większa firma tym mniej wyzwań związanych z planowaniem działań, ale więcej dotyczących jakości pracy – wynika z badania ManagingBOX „Zarządzanie organizacją”.  więcej
    20-10-2017, 13:10, Michał Rakowski, Pieniądze
  • Kultowe globalne marki opierają obsługę klienta na rozwiązaniach sztucznej inteligencji


    Gwydion M. Williams (lic. CC)
    Globalne badanie przeprowadzone w grupie ponad 550 osób z kadry kierowniczej wskazuje, że 91 procent „kultowych” firm, posiadających rozpoznawalne na całym świecie marki, wdraża rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji (AI), aby podnieść poziom zadowolenia klienta, podczas gdy takie taktyki stosowane są jedynie przez 42 procent badanych spółek ogółem.  więcej
    19-10-2017, 10:27, pressroom , Pieniądze
  • Deloitte: Łańcuchy dostaw przechodzą cyfrową rewolucję


    geralt
    Największy wpływ na zmiany w obszarze łańcuchów dostaw w branży produkcyjnej i relacjach B2B będą miały trendy takie jak robotyka i automatyzacja, analityka oraz Internet Rzeczy (IoT). Wdrażanie nowoczesnych technologii hamuje obawa o cyberbezpieczeństwo i brak wykwalifikowanych pracowników.  więcej
    19-10-2017, 11:21, Katarzyna Sadło, Pieniądze
  • 52% Polaków nie korzysta jeszcze z subskrypcji


    gpointstudio / shutterstock
    Firma Straal zaprezentowała raport o ekonomii subskrypcji w Polsce – „Subskrypcje PL”. Opracowanie powstało na podstawie badania konsumenckiego, które na zlecenie firmy zrealizowano w sierpniu tego roku.  więcej
    18-10-2017, 18:44, _, Pieniądze
  • Handel czeka uberyzacja. Kurierów zaczną „wyręczać” konsumenci


    wavebreakmedia / shutterstock
    Według części ekspertów, za 5-10 lat znikną z rynku sklepy, które nie zdołają dostarczyć klientom żywności w ciągu 1-2 godzin. Polacy będą zamawiać produkty w drodze do pracy i odbierać je po powrocie do domu, tak jak robią to już Amerykanie. Realizację masowych, szybkich i tanich dostaw umożliwi ekonomia współpracy. Dzięki rozładowaniu tzw. peaków sprzedażowych, sieci handlowe obniżą koszty dystrybucji. E-klienci otrzymają swoje artykuły na czas, a odwiedzający placówki zarobią dodatkowe pieniądze.  więcej
    10-10-2017, 09:40, Łukasz Kowalski, Pieniądze
  • Rośnie wartość rynku e-learningu na świecie

    W 2023 roku wartość globalnego rynku e-learningu przekroczy 240 mld dol. przy rocznej dynamice wynoszącej ok. 5% – wynika z raportu Docebo „E-learning trends and forecast 2017-2021”. Głównymi czynnikami wzrostu będą niższe koszty kształcenia w porównaniu do metod tradycyjnych i rosnąca elastyczność nauki zdalnej.  więcej
    09-10-2017, 10:26, Jakub Hryciuk, Pieniądze
  • Kto klika w reklamy online? Raport gemiusAdMonitor


    pexels.com
    Reklamodawcy w Europie Środkowo-Wschodniej emitują w internecie ogromne ilości treści promocyjnych. Komu wyświetlają się reklamy online i kto w nie klika?  więcej
    12-04-2018, 10:41, _, Pieniądze

 Zobacz wszystkie tagi (Chmura Tagów)