Globalne badanie przeprowadzone w grupie ponad 550 osób z kadry kierowniczej wskazuje, że 91 procent „kultowych” firm, posiadających rozpoznawalne na całym świecie marki, wdraża rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji (AI), aby podnieść poziom zadowolenia klienta, podczas gdy takie taktyki stosowane są jedynie przez 42 procent badanych spółek ogółem.
Nowy raport MIT Technology Review wykonany na zlecenie Genesys nosi tytuł „Getting to Iconic”. Raport wskazuje, że kultowe firmy bardziej doceniają wydajność zautomatyzowanych narzędzi AI w ramach wsparcia – a nie zastępowania - konsultantów obsługi klienta. 60 procent ankietowanych kultowych firm uważa, że udało im się stworzyć właściwą równowagę pomiędzy automatyzacją a czynnikiem ludzkim w obsłudze klienta, podczas gdy taki pogląd podzielało jedynie 26 procent firm osiągających słabe wyniki i 40 procent firm ogólnie.
Raport wskazuje, że gama rozwiązań AI wykorzystywanych przez kultowe firmy nie ogranicza się tylko do chatbotów, a narzędzia sztucznej inteligencji są głównie wykorzystywane do analizy danych klienta. Kultowe firmy są także prawie trzy razy bardziej skłonne przyjąć stanowisko, iż bycie liderem technologicznym stanowi ważny element utrzymania doskonałego poziomu satysfakcji klienta.
Pozostałe wnioski płynące z raportu „Getting to Iconic” obejmują:
- Liderzy firm kultowych wiedzą, że muszą być także liderami technologicznymi w zakresie obsługi klienta - powiedziała Elizabeth Bramson-Boudreau, CEO i wydawca z MIT Technology Review. - Ale zdają sobie również sprawę, że nadmierne poleganie na technologii w poszukiwaniu wydajności może obniżać, a nie zwiększać poziom bliskości z klientem, wymagany do osiągnięcia sukcesu. Dlatego przykładają dużą wagę do inwestycji w kapitał ludzki i dbają o równowagę pomiędzy ludzkimi i automatycznymi kanałami obsługi klienta.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|