AI

  • Zastosowania Big Data i Sztucznej Inteligencji a rola człowieka

    Koncepcja Big Data, związana z gromadzeniem i przetwarzaniem bardzo dużych wolumenów danych, które często są słabo ustrukturyzowane i przetwarzane w czasie zbliżonym do rzeczywistego, niesie różnego rodzaju organizacjom duże możliwości i jednocześnie znaczące wyzwania.  więcej
    03-01-2018, 11:42, Łukasz Kryśkiewicz, Biznes, Finanse i Prawo
  • Sztuczna inteligencja w sektorze finansowym


    Shutterstock.com
    Pod koniec ubiegłego stulecia pojęcie sztucznej inteligencji sprowadzano jedynie do posiadania zdolności intelektualnych. Współczesne postrzeganie inteligencji rozumiane jest jako zdolność do współdziałania ze zdolnościami kreowanymi w sferze emocjonalnej, motywacyjnej, czy też interpersonalnej ludzkiej psychiki.  więcej
    29-11-2017, 14:56, Łukasz Kryśkiewicz, Technologie
  • Czy sztuczna inteligencja będzie zagrożeniem dla ludzi?


    Shutterstock.com
    Możliwe, że w przyszłości większość prac będę wykonywały za nas roboty. Już dzisiaj pracują zamiast ludzi w niektórych branżach. Tym samym może zniknąć przymus ekonomiczny i będziemy musieli nauczyć się żyć inaczej - uważa prof. Stanisław Łobejko ze Szkoły Głównej Handlowej.  więcej
    27-11-2017, 17:00, ip, Biznes, Finanse i Prawo
  • Sztuczna inteligencja wchodzi do biznesu i zmienia zasady sprzedaży

    Sztuczna inteligencja (AI) jest już dziś częścią rzeczywistości biznesowej, a w najbliższych latach należy spodziewać się, że w znaczącym stopniu będzie decydować o konkurencyjności firm. Jak wynika z badania Salesforce „The AI Revolution 2017” aż 37 proc. przedsiębiorstw już w tej chwili wykorzystuje sztuczną inteligencję dzięki dostępnym na rynku rozwiązaniom jak np. CRM. Kolejnych 22 proc. planuje zrobić to w najbliższym czasie.  więcej
    13-11-2017, 00:20, Jan Michalski, Maciej Dakowicz, Katarzyna Sadło, Technologie
  • Sztuczna inteligencja w turystyce


    Shutterstock.com
    Sabre Corporation, firma zajmująca się technologiami IT dla turystyki, stworzyła inteligentnego chatbota, przeznaczonego dla hoteli i biur podróży. Ma on usprawnić proces obsługi turystów, przede wszystkim dzięki możliwości jednoczesnego i natychmiastowego udzielania pomocy wielu konsumentom.  więcej
    20-11-2017, 12:11, mg, Biznes, Finanse i Prawo
  • Kultowe globalne marki opierają obsługę klienta na rozwiązaniach sztucznej inteligencji


    Gwydion M. Williams (lic. CC)
    Globalne badanie przeprowadzone w grupie ponad 550 osób z kadry kierowniczej wskazuje, że 91 procent „kultowych” firm, posiadających rozpoznawalne na całym świecie marki, wdraża rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji (AI), aby podnieść poziom zadowolenia klienta, podczas gdy takie taktyki stosowane są jedynie przez 42 procent badanych spółek ogółem.  więcej
    19-10-2017, 10:27, Informacja prasowa, Biznes, Finanse i Prawo
  • Sztuczna inteligencja dopiero będzie inteligentna


    Tatiana Shepeleva / Shutterstock
    Coraz bardziej powszechnym zjawiskiem staje się dziś przypisywanie maszynom działań pozornie inteligentnych, takich, które opierają się na sztucznej inteligencji (ang. Artificial Intelligence - AI). W rzeczywistości jednak wiele z tych czynności nie ma związku z tą technologią. Współczesna sztuczna inteligencja jest zwieńczeniem pewnego etapu technologicznego, jednak czeka ją dalszy rozwój. W jakim kierunku będzie się rozwijała i w jaki sposób można ją wykorzystać w biznesie?  więcej
    13-09-2017, 18:58, Katarzyna Kwiecień, Michał Kudelski, Biznes, Finanse i Prawo
  • Sztuczna inteligencja w rekrutacji. Robot w przeciwieństwie do rekrutera nie będzie miał uprzedzeń


    Shutterstock.com
    Obecnie przeszukiwanie baz kandydatów zajmuje rekruterowi ok. 40% jego czasu pracy. W wykonywaniu tego zajęcia człowiek może jednak zostać zastąpiony przez robota, który zrobi to szybciej, efektywniej, a w dodatku się przy tym nie zmęczy. Czy w przyszłości będą nas rekrutować roboty?  więcej
    05-09-2017, 08:29, ip, Technologie
  • Polacy i inteligentne urządzenia przyszłości


    Shutterstock.com
    Era inteligentnych urządzeń nadeszła, a ich użytkownicy są coraz bardziej świadomi wpływu technologii na codzienne życie. Według raportu Future of Apps, przygotowanego na zlecenie F5 Networks, 55 proc. Polaków jest zainteresowanych korzystaniem z najnowszych technologii, oferujących np. komendy głosowe dla smartfonów, tabletów i urządzeń typu wearables.  więcej
    30-08-2017, 14:56, Gabi Kanowska, Technologie
  • eBay uruchamia spersonalizowaną stronę główną w wersji polskiej

    eBay wzbogaca swoją stronę główną o dynamiczny interfejs i rozwiązania z zakresu personalizacji zakupów. Nowa strona główna z powodzeniem funkcjonuje już na innych rynkach, tj. w Wielkiej Brytanii, Niemczech, USA, Kanadzie, Australii, Francji, Włoszech i Hiszpanii, a od dziś dostępna jest również w wersji polskiej.  więcej
    16-08-2017, 12:27, Komunikat firmy, Biznes, Finanse i Prawo
  • Sztuczna inteligencja wyeliminuje cię z rynku pracy? Sprawdź, czy nie jesteś na liście


    Tatiana Shepeleva / Shutterstock
    Eksperci są zgodni: gros wykonywanych dziś zawodów odejdzie do lamusa. Według firmy analitycznej McKinsey & Company, aż 60 proc. zawodów ma być w najbliższym czasie zastąpionych przez komputery. Na liście zagrożonych profesji znajdują się m.in. taksówkarze, księgowi, analitycy bankowi i dziennikarze. Pracy może zabraknąć nawet dla hollywoodzkich gwiazd filmowych. Postępująca automatyzacja ma zmienić rynek nie do poznania, drastycznie redukując liczba etatów.  więcej
    09-08-2017, 16:16, Marcel Płoszczyński, Technologie
  • Doświadczenie klienta najwyższym priorytetem w działach marketingu - raport Salesforce „State of Marketing”


    rawpixels
    Do budowania zadowolenia klienta zaprzęgane są najnowsze technologie, w tym sztuczna inteligencja. Tworzeniu customer journey służy też zacieśnienie współpracy pomiędzy działami marketingu, sprzedaży i obsługi klienta.  więcej
    26-07-2017, 00:15, Anna Kaczmarska, Biznes, Finanse i Prawo
  • Rosnąca rola Big Data i sztucznej inteligencji


    Shutterstock.com
    Nowe technologie mają wpływ na niemal wszystkie gałęzie gospodarki. Podczas wielu wydarzeń, konferencji i spotkań o tematyce IT, ICT i ITO dużo mówi się o najnowszych usługach i procesach oraz trendach, którymi kieruje się branża informatyczna i teleinformatyczna. Wśród nich najczęściej pojawiają się zagadnienia z zakresu Big Data, Sztucznej Inteligencji, Robotyki, Automatyzacji, Cyberbezpieczeństwa. Głównymi odbiorcami i zarazem grupą docelową branży IT są obecnie: farmacja, medycyna, finanse, ubezpieczenia, energetyka, telekomunikacja i bankowość.  więcej
    22-05-2017, 14:22, Łukasz Kryśkiewicz, Technologie
  • Maszyny już zastępują prawników i lekarzy. Nauka pamięciowa i matematyka przestaną być potrzebne?


    Tatiana Shepeleva / Shutterstock
    Za kilka lat sztuczna inteligencja zdemokratyzuje dostęp do analizy danych. Dlatego, należy zmienić system edukacji. Według Sebastiana Starzyńskiego, prezesa instytutu badawczego ABR SESTA, odpowiadał on potrzebom rynku 200 lat temu. Teraz trzeba uczyć dzieci innowacyjnego rozwiązywania problemów, z którymi komputery nie będą radzić sobie jeszcze przez 20-40 lat.  więcej
    18-05-2017, 10:38, Sebastian Starzyński, Technologie
  • Sztuczna Inteligencja i Big Data coraz szerzej wykorzystywane przez medycynę, finanse i ubezpieczenia


    Shutterstock.com
    Nowe technologie mają obecnie wpływ na niemal wszystkie gałęzie gospodarki. Z usług branży IT szeroko korzystają energetyka, telekomunikacja czy bankowość. Dynamiczny rozwój narzędzi informatycznych przyczynia się do powstawania nowych rozwiązań dla kolejnych obszarów z pogranicza biznesu i codziennego życia.  więcej
    05-05-2017, 09:47, Magdalena Dymek, Biznes, Finanse i Prawo
  • Sztuczna inteligencja pomoże ci w biznesie. Podpowiadamy, jak ją wykorzystać

    Przychody z globalnego biznesu związanego ze sztuczną inteligencją (AI) już teraz sięgają blisko 644 milionów dolarów, a w ciągu najbliższych ośmiu lat wzrosną aż do niemal 37 miliardów! Dziś właściwie w każdym sektorze biznesu można skorzystać z tego rodzaju wynalazków.  więcej
    28-04-2017, 10:08, Komunikat firmy, Kalendarium IT
  • Sztuczna inteligencja jako wiodący czynnik decydujący o przewadze konkurencyjnej


    Tatiana Shepeleva / Shutterstock
    Sztuczna inteligencja to obecnie jedno z najgorętszych haseł w świecie technologii i biznesu. Choć najczęściej mówi się o niej w kontekście spektakularnych przedsięwzięć, takich jak wprowadzanie do ruchu ulicznego autonomicznych samochodów czy wdrażanie przez serwisy społecznościowe systemów rozpoznawania twarzy, z powodzeniem wykorzystuje się ją również w handlu internetowym. Najczęściej mowa wówczas o uczeniu maszynowym (ang. machine learning).  więcej
    12-01-2018, 15:47, Łukasz Kryśkiewicz, Technologie
  • "Wielki Wybuch" - nadchodzi epoka sztucznej inteligencji


    Tatiana Shepeleva / Shutterstock
    Świat wchodzi obecnie w etap czwartej rewolucji przemysłowej opartej na rozwiązaniach cyfrowych. Postęp naukowy i technologiczny w obszarze robotyzacji, mechanizacji, automatyzacji, magazynowania energii, programy rozwoju sztucznej inteligencji i programy rozwoju gospodarki cyfrowej mogą głęboko przeobrazić gospodarkę światową. Czwarta rewolucja przemysłowa skutkować będzie wprowadzeniem technologii umożliwiających komunikację między maszynami, upowszechnieniem cyfrowych procesów w zarządzaniu produktami i robotyzacją na nieznaną dotąd skalę.  więcej
    13-04-2017, 15:20, Łukasz Kryśkiewicz, Biznes, Finanse i Prawo
  • Artificial Intelligence meetup wraca z cyklem spotkań na 2017


    Shutterstock.com
    Czwarte spotkanie dla fanów sztucznej inteligencji, wspierane przez firmę 2040.io odbędzie się 16 marca w Krakowie. Do grona organizatorów dołącza fundacja OMGKRK, a organizatorzy jak zwykle przygotowali ciekawą agendę.  więcej
    08-03-2017, 12:29, PATRONAT MEDIALNY, Kalendarium IT
  • Zuckerberg marzy o Facebooku łączącym ludzkość. Sztuczna inteligencja mu pomoże?


    źródło: M. Zuckerberg / Facebook
    Fałszywe newsy, agresja, różnice kulturowe - to zmienia media społecznościowe w narzędzia nasilające manipulację i podziały. Szef Facebooka przyznał, że trzeba jakoś odpowiedzieć na ten problem. Ogólnie nakreślił możliwe rozwiązania.  więcej
    17-02-2017, 11:02, Marcin Maj, Biznes, Finanse i Prawo

 Zobacz wszystkie tagi (Chmura Tagów)

« Luty 2018»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728 




Jak czytać DI?
Newsletter

Podaj teraz tylko e-mail!



RSS
Copyright © 1998-2018 by Dziennik Internautów Sp. z o.o. (GRUPA INFOR PL) Wszelkie prawa zastrzeżone.