Czy programy lojalnościowe wciąż mają potencjał do budowania potęgi marki? Chociaż laikowi kojarzą się przede wszystkim z rabatami i bonusami, w rzeczywistości są niewyczerpanym źródłem wiedzy o konsumentach i ich potrzebach. Mądre wykorzystanie tej wiedzy przekłada się na wzrost lojalności klientów i wzmocnienie wizerunku firmy. To nie zmieni się w najbliższych miesiącach. Na jakie trendy warto zwrócić uwagę, by jak najlepiej dostosować program lojalnościowy do oczekiwań klienta i czerpać z mocy nowych technologii? więcej
Według analizy McKinsey wykorzystanie generatywnej sztucznej inteligencji w procesie tworzenia oprogramowania może pozwolić firmom na znaczną redukcję kosztów w tym zakresie – nawet do 45 proc. Wynika to przede wszystkim ze zdolności AI do opracowywania wstępnych wersji kodu. więcej
Przestaniemy wyszukiwać w tradycyjny sposób? Nie, ale na pewno to AI i nasze z nią rozmowy będą czymś na porządku dziennym. Co to oznacza dla właścicieli sklepów internetowych, którzy w swoich działaniach wykorzystują najpopularniejsze wyszukiwarki na potęgę? więcej
Dynamiczny rozwój sztucznej inteligencji zwiększa również tempo innowacji w zakresie rozwiązań wielochmurowych, cyberbezpieczeństwa czy obliczeń kwantowych. Jakie technologie będą zmieniać świat w nadchodzącym roku? I jakie szanse czekają na sektor B+R? W odpowiedzi na te pytania pomoże analiza trendów. więcej
Grupy hakerskie Anonymous Sudan i SkyNet przeprowadziły cyberatak na OpenAI, giganta generatywnej sztucznej inteligencji, powodując zakłócenia w ChatGPT. Cyberatak przeprowadzony metodą DDoS, spowodował awarię usługi – ogłosił Anonymous Sudan na swoim kanale Telegram. więcej
Czy sztuczna inteligencja może dorównać ludzkiej? Profesor Aleksandra Przegalińska omawia przyszłość AI, od Chat GPT do superinteligencji. Dowiedz się więcej o granicach i możliwościach AI. więcej
DHL Express ulepszył swoją platformę internetową „My Global Trade Services” (MyGTS), upraszczając wysyłkę międzynarodową dla klientów i przyspieszając przetwarzanie przesyłek transgranicznych. więcej
PKP Intercity ogłosiło postępowanie zakupowe na system CRM oparty na sztucznej inteligencji. Celem wdrożenia jest zwiększenie efektywności w obszarach marketingu, sprzedaży i obsługi klienta. więcej
edrone, firma tworząca system Marketing Automation i CRM dla e-commerce, pozyskała 20 mln zł w kolejnej rundzie finansowania. Inwestycja ma pomóc w podwojeniu zatrudnienia w oddziale w Brazylii, co jest wyraźnym sygnałem ekspansji na rynkach Ameryki Łacińskiej. więcej
Czy jesteśmy gotowi na bankowość przyszłości? Polskie banki pokazują, że tak. W ostatnich latach sztuczna inteligencja zrewolucjonizowała sektor finansowy, a polskie banki nie tylko nadążają za tymi zmianami, ale często je wyprzedzają. Dzięki zastosowaniu AI, nasze banki są dziś przykładem dojrzałości technologicznej. więcej
UNIQA uruchomiła w pełni zautomatyzowaną ocenę szkód życiowych w zakresie uszczerbku na zdrowiu. Technologia usprawnia ocenę merytoryczną roszczeń, ujednolica podejmowanie decyzji i ogranicza ryzyka oszustwa. więcej
Rywalizacja między firmami o lepsze wyniki i wydajność staje się coraz ostrzejsza. Sztuczna inteligencja to kluczowy element w tym wyścigu. Nie wystarczy jednak tylko zainwestować w nowoczesne rozwiązania AI. Trzeba również umieć je odpowiednio wykorzystać. Źle wdrożona sztuczna inteligencja może przynieść więcej problemów niż korzyści. Jakich błędów nie popełniać, planując wprowadzenie AI w firmie? więcej
Polacy doceniają potrzebę inwestowania w nowe technologie, ale obawiają się utraty zatrudnienia. Dlatego uważają, że roboty powinny pracować tylko pod nadzorem ludzi - tak można najkrócej podsumować fragmenty raportu "Co Polacy myślą o robotach" dotyczące przyszłości rynku pracy. więcej
W dniach 5-8 lutego 2024 roku odbędzie się kolejna edycja konferencji CodeFrenzy, poświęconej najnowszym trendom i innowacjom w świecie programowania. Wydarzenie zrzesza pasjonatów technologii, oferując im wyjątkową okazję do zdobycia aktualnej wiedzy, dzielenia się doświadczeniem oraz spojrzenia na branżę IT z nowej perspektywy. więcej
W obliczu wyzwań takich jak inflacja, kradzieże czy wysoka rotacja pracowników, detaliczni sprzedawcy muszą znaleźć sposoby na poprawę efektywności i zwiększenie przychodów. Firma Salesforce wprowadza nowe rozwiązania wykorzystujące dane, sztuczną inteligencję i system CRM, które mogą pomóc detalistom w problematycznych obszarach. więcej
W 2023 roku polska branża IT odnotowała spowolnienie rynku pracy. Liczba ofert spadła o 26 proc. rdr przy jednoczesnym wzroście złożonych aplikacji o 52 proc. Mimo że było trudniej znaleźć pracę, wynagrodzenia z reguły rosły, choć już nie tak dynamicznie, jak w 2022 r. Rynkowi wciąż daleko do zaspokojenia oczekiwań specjalistów IT wynika z raportu "Co z tym eldorado", przygotowanego przez Just Join IT we współpracy z Experis. więcej
Rok 2023 przyniósł rewolucję w technologiach cyfrowych. Sztuczna inteligencja zaczęła dynamicznie zmieniać rynek pracy w IT i nie tylko. Zobacz, co może oznaczać to dla Twoich zarobków oraz kariery. więcej
Aż 53% Polaków i Polek deklaruje, że czują się samotni1. Problem dotyka aż 60% przedstawicieli tzw. generacji Z2. WHO uznało samotność za „globalny problem zdrowia publicznego”3. Czy receptą jest otwarcie się na związki z AI? więcej
Inwestycyjnym i technologicznym tematem 2023 roku była sztuczna inteligencja. Można z dużą dozą pewności założyć, że postępy na tym polu dalej będą nas ekscytować i poszerzać możliwości jej wykorzystania do pracy oraz rozrywki. Jednak nowinki technologiczne, a przy tym szansa na zyski, nie kończą się na AI. Co może być warte uwagi w nowym roku? więcej
10% pracowników przedsiębiorstw uzyskuje dostęp do co najmniej jednej aplikacji wykorzystującej generatywną sztuczną inteligencję (AI) każdego miesiąca, w porównaniu do zaledwie 2% rok temu. Wyniki te, opublikowane w ramach corocznego raportu Netskope Threat Labs na temat infrastruktury chmurowej i związanych z nią zagrożeń, podkreślają szybki wzrost liczby aplikacji generujących sztuczną inteligencję w przedsiębiorstwach, a także wynikające z tego zagrożenia dla bezpieczeństwa. więcej