Czy jesteśmy gotowi na bankowość przyszłości? Polskie banki pokazują, że tak. W ostatnich latach sztuczna inteligencja zrewolucjonizowała sektor finansowy, a polskie banki nie tylko nadążają za tymi zmianami, ale często je wyprzedzają. Dzięki zastosowaniu AI, nasze banki są dziś przykładem dojrzałości technologicznej.
reklama
W ciągu ostatnich kilku lat sztuczna inteligencja (AI) wywarła ogromny wpływ na sektor finansowy, a w szczególności bankowość. W polskim sektorze bankowym AI odgrywa coraz większą rolę, pomagając w strukturyzacji i analizie ogromnych ilości danych, które są codziennie przetwarzane.
Dzięki jej zastosowaniu, banki mogą efektywniej zarządzać informacjami, przewidywać trendy i personalizować oferty dla swoich klientów, co bez wątpienia wpływa na poprawę jakości obsługi. AI jest wykorzystywana w bankach do różnych celów, takich jak:
Banki w Polsce są w czołówce wdrażania AI w sektorze finansowym na świecie. Według raportu “2023 Banking Trends: A Perspective From Iron Mountain” aż 6 polskich banków znajduje się obecnie wśród globalnych cyfrowych liderów.
Innowacje nie są już tylko dodatkiem, ale kluczem do bezpieczeństwa, efektywności i satysfakcji klienta. Zastosowanie nowoczesnych technologii, jak AI, pozwala na szybsze i bardziej precyzyjne przetwarzanie danych, co w sektorze finansowym jest bezcenne.
Polski sektor bankowy jest dzięki temu bardzo dobrze przygotowany do przyszłości.
Dzięki otwartości na innowacje i szybkiemu wdrażaniu nowych technologii, banki w Polsce są w stanie zachować swoją konkurencyjność i zapewnić klientom najlepsze doświadczenia.
Otwartość na innowacyjne rozwiązania sprawia, że sektor bankowy w Polsce pozostaje elastyczny, odporny i strategicznie przygotowany na przyszłość - Aaron Kalvani, Global AI Specialist & Business Transformation Leader.
81% ankietowanych instytucji finansowych w Polsce korzysta z rozwiązań chmurowych a 46% zasobów firmowych polskich banków jest stale przechowywanych w chmurze.
Świadczy to o dużej dojrzałości technologicznej sektora i skłonności do inwestowania w rozwiązania, które nie tylko zwiększają bezpieczeństwo danych, ale również poprawiają organizację pracy. Przechowywanie danych w chmurze oferuje bankom nie tylko większą elastyczność i dostępność informacji, ale także znacząco redukuje koszty operacyjne związane z utrzymaniem własnej infrastruktury IT.
Sztuczna inteligencja pomaga w strukturyzacji i analizie ogromnych ilości danych
Innowacyjne rozwiązania, jak IDP, integrują się z systemami ERP, CRM, BI, SCM, zwiększając bezpieczeństwo i efektywność.
Automatyzacja procesów, np. analizy zdolności kredytowej, oszczędza czas i zasoby.
Polskie banki stosują zaawansowane technologie, takie jak InSight Content Manager, wspierające zarządzanie metadanymi dzięki AI.
Podsumowując
Polski sektor bankowy jest w czołówce innowacyjności w skali globalnej. Banki w Polsce są otwarte na nowe technologie i szybko je wdrażają. Dzięki temu są w stanie zachować swoją konkurencyjność i zapewnić klientom najlepsze doświadczenia.
Foto i treść w oparciu o materiał prasowy
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
Najbardziej nieszczęśliwi, szczęśliwi ludzie, czyli paradoksy związane z pracą pokolenia Z
|
|
|
|
|
|