Czy sztuczna inteligencja może dorównać ludzkiej? Profesor Aleksandra Przegalińska omawia przyszłość AI, od Chat GPT do superinteligencji. Dowiedz się więcej o granicach i możliwościach AI.
reklama
Niefortunne porównania
Sztuczna inteligencja (AI) to nadal są modele statystyczne, które świetnie radzą sobie z wychwytywaniem pewnych wzorców zawartych w bardzo licznych zbiorach danych.
Jednak jest bardzo wiele sposobów działania AI – można powiedzieć typów inteligencji, w których AI będzie lepsza – więc porównywanie do człowieka często jest niefortunne.
Obecnie jesteśmy na etapie generalnej sztucznej inteligencji – ale wciąż jeszcze nie super inteligencji.
Odnośnie sztucznej inteligencji często posługujemy się pewnym hipotetycznym podziałem – wąska albo wąsko specjalizowana sztuczna inteligencja versus generalna sztuczna inteligencja i super inteligencja – tłumaczy profesor Aleksandra Przegalińska, Prorektorka Akademii Leona Koźmińskiego, Harvard University.
Przegalińska dodaje, że ostatnio termin generalna sztuczna inteligencja, który jeszcze kilka lat temu w ogóle nie był popularny, ani istotny, ani specjalnie znany – stał się bardzo ważny. Część osób twierdzi, że dzięki nowym modelom sztucznej inteligencji – jak chociażby chat GPT, Gemini, Lama – odchodzimy od wąsko specjalizowanej sztucznej inteligencji, która potrafi dobrze wykonywać jakąś określoną pulę zadań, bardzo konkretnych, bardzo jasnych.
Nowa generacja to sztuczna inteligencja, która radzi sobie z bardzo różnymi zadaniami.
Oczywiście termin generalna sztuczna inteligencja jest trochę problematyczny – jeszcze kilka lat temu odnosił się on do hipotetycznych modeli, które mogłyby dorównywać ludzkiej inteligencji. I oczywiście tak nie jest – wyjaśnia Aleksandra Przegalińska.
Foto: Freepik, treść: eNewsroom.pl
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|