Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Jak sztuczna inteligencja może pomóc w handlu detalicznym

18-01-2024, 11:44

W obliczu wyzwań takich jak inflacja, kradzieże czy wysoka rotacja pracowników, detaliczni sprzedawcy muszą znaleźć sposoby na poprawę efektywności i zwiększenie przychodów. Firma Salesforce wprowadza nowe rozwiązania wykorzystujące dane, sztuczną inteligencję i system CRM, które mogą pomóc detalistom w problematycznych obszarach.

Jak sztuczna inteligencja może pomóc w handlu detalicznym

Zastosowanie danych i sztucznej inteligencji w narzędziach Salesforce ma umożliwić sprzedawcom detalicznym lepsze radzenie sobie z wyzwaniami rynkowymi. Firma zapewnia, że dzięki temu będą mogli zwiększać lojalność klientów i udziały w rynku, co jest szczególnie ważne w kontekście niskich marż, na których często operują.

Nowe rozwiązania Salesforce dla sprzedawców detalicznych

Wprowadzone innowacje mają pozwolić na lepsze zarządzanie relacjami z klientami, zwiększanie lojalności oraz udziałów w rynku.

Reklama w Retail Media

Salesforce for Retail Media wykorzystuje sztuczną inteligencję w planowaniu mediów i kampanii reklamowych, dostosowujących się do specyficznych potrzeb i odbiorców. To narzędzie umożliwia dywersyfikację przychodów z reklam.

Przykładowo duży sprzedawca z kategorii drogeria, który chce sprzedać w swojej witrynie internetowej przestrzeń reklamową milenijnej marki produktów do pielęgnacji skóry, może użyć Salesforce for Retail Media do stworzenia media planu dostosowanego do potrzeb marki produktów do pielęgnacji skóry. Korzystając z narzędzia Einstein Media Planner, sprzedawca może analizować dane dotyczące odbiorców i wyniki wcześniejszych zapytań ofertowych, aby automatycznie wygenerować plan rekomendujący najlepsze miejsca docelowe reklam oraz dotrzeć z przekazem do grupy docelowej np. do kobiet w wieku od 25 do 35 lat. Następnie może on wykorzystać Data Cloud do wygenerowania segmentów odbiorców i aktywować kampanię.

Zarządzanie ubytkami zapasów

Z kolei Salesforce Retail Theft pozwala na głębsze zrozumienie ubytków zapasów, co może być kluczowe w kontekście rosnących strat związanych z kradzieżami w handlu detalicznym. Wykorzystanie analizy danych do identyfikacji problemów z zapasami powinno umożliwić szybsze i skuteczniejsze działania zaradcze.

Przykładowo pracownik centrali może śledzić i przeglądać dane, takie jak sprzedaż, straty oraz zwroty, na poziomie regionalnym i poszczególnych sklepów. Jeśli wystąpi problem z zapasami, może zainicjować działania, aby powiadomić kierownictwo i managerów sklepów oraz zalecić działania mające na celu zaradzeniu sytuacji.

Produktywność pracowników

Kolejnym narzędziem jest Salesforce Retail Employee Productivity, które skupia się na zwiększaniu efektywności operacyjnej poprzez lepszą organizację pracy i wykorzystanie narzędzi takich jak Service Cloud, Slack, itp. oraz uproszczeniu procesów wdrażania i szkolenia, jak i ułatwieniu współpracy i komunikacji między pracownikami.

Przykładowo pracownik może natychmiast dowiedzieć się o błyskawicznej wyprzedaży, korzystając z podsumowania Slacka wygenerowanego przez sztuczną inteligencję i przypomnieć klientowi o aktualnej promocji. Korzystając z wyszukiwania opartego na sztucznej inteligencji, może równie szybko uzyskać odpowiedzi na szczegółowe pytania dotyczące produktu lub marki.

Zarządzanie lokalizacją i obiektami

Ostatnim z zaprezentowanych produktów jest Salesforce Retail Real Estate. Narzędzie to pomaga w zarządzaniu lokalizacjami i obiektami handlowymi, usprawniając przy tym komunikację i koordynację. Umożliwia m.in. intergrację zarządzania projektami i automatyzację przepływu pracy, aby zwiększyć efektywność i zmniejszyć czas poświęcany na zadania o niskiej produktywności.

Na przykład sprzedawca detaliczny może korzystać ze Slacka, aby przyspieszyć koordynację różnych aspektów uruchomienia sklepu, takich jak budowa, pozwolenia i merchandising z osobami trzecimi. Umożliwia to usprawnienie pracy zespołowej oraz komunikacji w celu szybszego ukończenia projektów, remontów lub napraw.

Nowe rozwiązania to według przedstawicieli Salesforce krok naprzód w dostosowywaniu sektora detalicznego do współczesnych wyzwań. Wykorzystanie danych, AI i zaawansowanych narzędzi CRM to klucz do zwiększenia efektywności, rentowności i zbudowania trwałych relacji z klientami. Dla detalicznych sprzedawców, implementacja wspomnianych rozwiązań może - zdaniem Salesforce - oznaczać zwiększoną efektywność, lepsze zarządzanie zasobami i ostatecznie wzrost rentowności. Kluczowe jest tutaj wykorzystanie dostępnych narzędzi do analizy danych, automatyzacji procesów i optymalizacji działań marketingowych.

Trzy kluczowe wskazówki dla sprzedawców detalicznych, którzy chcą skuteczniej zarządzać swoim biznesem:

  • Optymalizuj swoje działania handlowe, wykorzystując zaawansowane narzędzia technologiczne.
  • Skup się na analizie danych i AI, aby lepiej rozumieć potrzeby klientów i rynku, zwiększać optymalizację procesów i podejmować lepsze decyzji biznesowe.
  • Zintegruj różne aspekty działalności detalicznej oraz narzędzia i platformy, aby zwiększyć efektywność i rentowność.

Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              





Ostatnie artykuły:

fot. Freepik