Prawie połowa spółek uwzględnionych w rankingu amerykańskiego magazynu "Fortune" Global 500 nie radzi sobie z zagrożeniami płynącymi z bycia online, w rezultacie czego ponoszą one szkody na reputacji sięgające nawet milionów dolarów.
reklama
Raport Critical Conditions analizuje wyniki wyszukiwania Google dotyczącego wybranych międzynarodowych spółek uwzględnionych w rankingu Global 500. Autorzy publikacji przyjrzeli się najpoważniejszym wyzwaniom, z jakimi mierzą się te firmy, oraz - dzięki wykorzystaniu opracowanego przez nich narzędzia GCore - zweryfikowali ich odporności na negatywne treści i przeanalizowali ich postrzeganie w oparciu o wyniki wyszukiwania Google. Oto podstawowe wnioski, do których doszli:
• Niemal połowa dobrze prosperujących międzynarodowych spółek uwzględnionych w rankingu Global 500 boryka się z problemem negatywnych treści pojawiających się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania w Google.
• Znaczna część tych negatywnych treści zamieszczona została w przeszłości – najstarsze wykryte za pośrednictwem GCore pochodziły z lipca 2013 r.
• Najlepiej z zapobieganiem pojawianiu się negatywnych treści na pierwszej stronie wyników wyszukiwania w Google radzą sobie największe spółki technologiczne – firmy z innych sektorów wciąż mają w tym obszarze wiele do nadrobienia.
– W dzisiejszych czasach, w których wszystkim znaczącym firmom, przedsiębiorstwom, czy politykom, nieustannie przyglądają się różnego rodzaju organizacje pozarządowe, sieciowi aktywiści, a nawet obywatele pełniący coraz częściej rolę dziennikarzy, nie można liczyć na to, że zła prasa pójdzie w niepamięć - tłumaczy Jon Meakin, Globalny Dyrektor Strategiczny w Grayling. - Jak pokazuje dokonana przez nas analiza, w sieci nic nie ginie, a informacje dostępne online mogą w rzeczywisty sposób przekładać się nie tylko na reputację, ale także wartość spółki.
Zdaniem Anny Kuprian, Head of Digital w Grayling Poland dostęp do informacji powoduje wyższe oczekiwania co do przejrzystości i etycznego postępowania ze strony poszczególnych firm. Wyszukiwarka Google stała się nowym polem walki o reputację i każda organizacja, dla której ważny jest sposób, w jaki postrzega ją społeczeństwo, potrzebuje proaktywnego podejścia do zarządzania swoimi wynikami wyszukiwania.
Oprócz analizy problemów, z jakimi borykają się czołowe marki wyszczególnione w rankingu Global 500, publikacja Critical Conditions zawiera także zbiór ciekawych tekstów dotyczących wybranych sektorów gospodarki w kontekście szeroko rozumianej obecności w sieci. Wśród nich znajdują się m.in.:
• W chmurach: dlaczego uwielbiamy sprowadzać linie lotnicze na ziemię?
• Jonathan Shillington, Dyrektor Zarządzający w Grayling Middle East, o ryzyku ponoszonym przez linie lotnicze w momencie, gdy informacje o niedociągnięciach w obsłudze klienta roznoszą się po mediach społecznościowych.
• Niepożądane skutki uboczne: co o wyszukiwaniu w Google powinny wiedzieć firmy farmaceutyczne?
• Sascha Nottmeier, Senior Account Manager w Grayling Germany: Jakie wyzwania stoją przed firmami farmaceutycznymi? Jakie są potencjalne konsekwencje związane z różnymi aspektami ich wyszukiwania w Google?
• Poskramiając wilki z Wall Street
• Tom Nutt, Szef Działu Korporacyjnego w Grayling UK, o instytucjach finansowych, które, mimo że od światowego kryzysu finansowego minęło już 10 lat, wciąż stawiane są pod pręgierzem.
• Trudne do przełknięcia: marketing żywności a rzeczywistość
• Julia Sturmfels, Associate Director w niemieckim biurze Grayling: Czy każdy z nas może być specjalistą od żywienia? O paradoksach reklamowania przez marki spożywcze swoich produktów?
• O hakowaniu i podatkach… teflonowy świat technologii
• Alan Dunton, Dyrektor Zarządzający w Grayling San Francisco, zastanawia się, dlaczego marki technologiczne zdają się posiadać naturalną odporność na zagrożenia związane z obecnością sieci.
Raport Critical Conditions powstał w ramach serii „Advantage Series”, w której specjaliści Grayling opisują największe współczesne wyzwania w obszarze ochrony reputacji, środowiska regulacyjnego i szeroko rozumianej komunikacji. Dokument dostępny jest na stronie Grayling.com.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|