Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

52% Polaków nie korzysta jeszcze z subskrypcji

18-10-2017, 18:44

Firma Straal zaprezentowała raport o ekonomii subskrypcji w Polsce – „Subskrypcje PL”. Opracowanie powstało na podstawie badania konsumenckiego, które na zlecenie firmy zrealizowano w sierpniu tego roku.

robot sprzątający

reklama


Jak wynika z raportu, Polska wciąż pozostaje w tyle za państwami tzw. „starej Unii” pod względem popularności subskrypcji. Wiele wskazuje jednak na to, że w niedalekiej przyszłości obserwować będziemy przyspieszony rozwój tego modelu sprzedaży nad Wisłą.

Co ciekawe, będzie on napędzany przede wszystkim przez osoby, które obecnie nie dokonują jeszcze zakupów w ten sposób. Na największe korzyści ze sprzedaży subskrypcyjnej mogą liczyć m.in. dostawcy usług już dziś rozliczanych abonamentowo, firmy z sektora medycznego, towarzystwa ubezpieczeniowe oraz wydawcy prasy w formie elektronicznej.

Kluczowe wnioski z raportu

Z subskrypcji korzysta dziś mniej niż połowa (48%) polskich konsumentów robiących zakupy przez internet. Dla porównania, w krajach tzw. "starej Unii" odsetek subskrybentów w analogicznej grupie wynosi 85%.

Polscy subskrybenci najczęściej opłacają w modelu subskrypcyjnym składki ubezpieczeniowe (44%), rachunki (43%), korzystają z VoD (39%), płacą za dostęp do zajęć sportowych (30%) oraz do środków transportu i oprogramowania (po 25%). Większość z nich wydaje na subskrypcje miesięcznie poniżej 200 zł, przy czym wśród osób wydających ponad 600 zł miesięcznie zaobserwowano największy udział amatorów VoD (81%).

Najczęściej wybieranymi metodami płatności za subskrypcje są karty płatnicze (27%), zlecenia stałe (26%) oraz e-wallety (22%).

wykres straal potencjał subskrypcji w Polsce

Polski rynek spełnia wszystkie najważniejsze warunki potrzebne do rozwoju biznesu subskrypcyjnego. Większość Polaków korzysta z bankowości internetowej, rośnie popularność kart płatniczych wykorzystywanych do transakcji online.

Rodzaje towarów i usług o największym potencjale wzrostu w modelu subskrypcyjnym to: opłacanie rachunków (+22 p.p.), usługi medyczne (+16 p.p.), składki ubezpieczeniowe (+15 p.p.), VoD (+15 p.p.), prenumeraty prasowe (e-wydania) (+14 p.p.), platformy edukacyjne (+13 p.p.), oprogramowanie komputerowe (+12 p.p.) oraz usługi sportowe (+11 p.p.).

Raport „Subskrypcje PL” dostępny jest do pobrania na stronie firmy Straal.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:


fot. DALL-E



fot. DALL-E



fot. Freepik



fot. DALL-E



fot. DALL-E